Objavljeno 28. srpnja, 2016.
Autocestom od Osijeka do Zadra pa trajektom do sasvim neobičnog otočića Iža započela je pustolovina studenata waldorfske pedagogije, među kojima i desetak članova osječke udruge ISKRA waldorfska inicijativa. Na otoku Ižu održan je završni intenzivni seminar prve godine studija waldorfske pedagogije pri Institutu za waldorfsku pedagogiju u Zagrebu (IWP).
Seminaru su nazočili studenti, učitelji, odgojitelji i roditelji iz svih krajeva Hrvatske (od Osijeka i Rijeke do Zagreba i Splita), ali i Bosne i Hercegovine, Srbije te Slovenije, pa je međunarodni karakter seminara odgovarao waldorfskom univerzalnom i općeljudskom pedagoškom pristupu.
Glavna su tema seminara bila osjetila, kao jedna od najvažnijih pedagoških tema. Živopisna predavanja i vježbe, koje su sudionike ostavljale začuđenima i fasciniranima, vodili su dr. sc. Slavica Bašić i prof. Godi Keller (međunarodni voditelj Škole za roditelje). Temi se pristupalo i na radionici glazbe koju su vodili domaći i slovenski akademski glazbenici, potom kroz radionice s glinom, koju je vodio poznati art terapeut Christian Baltz te radionice narodnih plesova i tradicionalnih igara, koje su vodili waldorfski učitelji iz Zagreba i Ljubljane. Uz to, zajedničko kampiranje i druženje uz svirku pridonijeli su ionako visoko pozitivnoj atmosferi.
U seminar je uklopljen i terenski posjet Maslinovoj gori, malom imanju na visinskim predjelima Velog Iža, koje odiše sigurnošću i mirom. To i ne čudi jer godinama služi kao socijalno-terapijski centar za djecu i mlade i dio je međunarodne projektne suradnje Hrvatske i Švicarske. Na imanju su se sudionici okrijepili domaćim kozjim sirom i svježim maslinama, pod kristalno zvjezdanim nebom, uz pjesmu.
Rezultat seminara osobna je inspiracija koju je teško izreći riječima (kažu sudionici), a koja postaje motivacijom za osobni životni pa i profesionalni razvitak. Ovaj je seminar još jednom pokazao kako se u tjedan dana može bolje spoznati sebe i upoznati druge, učiti o najdubljim ljudskim vrijednostima kroz zajedničko stvaranje i istraživanje te - možda najvažnije - stvoriti mostove tamo gdje ih nema kako bi budući naraštaji mogli nesmetano kretati se i međusobno sretati te zajedno stvarati.
Narcisa VEKIĆ
Otišli smo na otok pronaći sebe, ali sebe s drugima - kažu polaznici