Autoglas
VOZILI SMO

VW Tiguan: Kvantni
skok za model i klasu
Objavljeno 19. srpnja, 2016.

Kvantni skok! Ovo je prvi pojam koji nam se vrtio po mislima nakon prvog pogleda, prvih kilometara i malo boljeg upoznavanja s novim Volkswagen Tiguanom. Nova ideja koja unapređuje život može stati kao epitet pokraj našeg testiranog Volkswagen Tiguana 2.0 TDI 4Motion Highline DSG. To nikako nije slučajno jer testirani Tiguan ulazi u sam vrh ponude, a kao takav donosi i sva čuda moderne tehnologije.

Moramo priznati da nam prethodni modeli Tiguana nisu baš najbolje sjeli. Unutrašnjost gotovo identična Golfu, ali i vanjština koja je izgledala kao napuhani Golf, nikako nam nisu bile privlačne. Čini se kako u ovome dojmu nismo bili sami, pa je tako Volkswagen novi Tiguan izradio na novoj platformi s izgledom koji jednostavno osvaja na prvu!

Ozbiljan i luksuzan

Moderne i oštre linije na tragu novog Golfa VII i novog Passata, ali ovaj put svojstvene samo Tiguanu pun su pogodak. Moćan i mišićav zadnji kraj, bočna linija koja se proteže od prednjeg blatobrana do zadnjih LED svjetala, agresivan i sportski prednji kraj s farovima u LED tehnici te brojni elementi za offroad vožnju postavljeni su s nevjerojatnim međusobnim skladom. I kada uhvatite predah od zadovoljnog gledanja vanjštine, otvaranjem vrata slijedi novi val “woow” efekta.

Idealnu poziciju lako je naći, a ergonomija je na visokom nivou. Velike kadice u vratima mogu primiti i najveće boce, a brojni pretinci otkrivaju praktičnost Tiguana. Središnji naslon za ruku je serijska oprema, a ispod njega je prostrani pretinac. Veliki ekran audiouređaja nudi Mirror Link povezivanje s pametnim telefonom, tu je i detaljna navigacija, USB povezivanje... Tiguan stiže s novim sustavom pozivanja pomoći koji će u EU-u biti standard tek 2018. godine.

Letvica visoko postavljena

VW Tiguan vozi se odlično i ugodno kao limuzina, a kada to treba – postaje i terenac za povremene izlete izvan asfalta. Za to je zaslužan pogon na sve kotače i sustav koji donosi četiri različita načina vožnje, ovisno o terenu, a zahvaljujući brojnim tehnološkim dodatcima Tiguanom je lako provlačiti se i kroz gradsku gužvu. Osim četiri načina vožnje, tu su još i opcije poput štedljive vožnje, dinamične, prilagođene. Unutrašnjost je prostrana i u njoj će se ugodno osjećati pet odraslih putnika. Klizna stražnja klupa sjajan je dodatak jer omogućuje varijabilan prtljažnik koji zaprema 505/615 do 1655 litara prtljažnog volumena. Benefit za putnike straga su i tri centimetra dodatnog prostora za koljena, a čak i dvometraši imat će dovoljno prostora!

Dizelski 2.0 TDI motor očekivano nudi pregršt snage, 150 KS čini nam se kao najboljim izborom, a uz hvaljeni DSG vožnja može biti onakva kakvu poželite. Potrošnji na ispod 5 litara naprosto oduševljava! Sve skupa nekako nam je dalo naslutiti kako je novi i naš testi Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Highline jedan idealan automobil, a svakako i ponajbolji iz Volkswagenove tvornice. Jedina prepreka do idealnog automobila je cijena od 380.000 kuna, koja se čini viskom, tim više jer početni dizelaš starta s cijenom od oko 190.000 kuna, Međutim, razina opremljenosti i mogućnosti testnog modela lako opravdava svaku uloženu kunu. Tiguan je definitivno postavio vrlo visoko letvicu, a na konkurenciji je tek da joj se približe.

Marin REŽIĆ
Tehnološki nabrijan

Virtualni kokpit, ekrani osjetljivi na dodir, Head up display, Mirror Link, Line assistant, automatsko parkiranje, kamera za vožnju unatrag, adaptivni tempomat i tako gotovo nekoliko stranica brojnih tehnoloških novotarija donosi Volkswagen Tiguan. Kao takav, Tiguan je izuzetno tehnološki “nabrijan”, a to ćete osjetiti gotovo u svakom trenutku. Tehnologija će za vas upravljati vozilom, kočiti i ubrzavati, pratiti vozila oko vas, linije i trak u kojem se krećete, paziti na “mrtvi kut”, odabrati najbolji režim vožnje.