Osijek
OSIJEK-KOTEKS PRENIO PRAVA

Panturist postao novi upravitelj
autobusnoga kolodvora Osijek
Objavljeno 1. srpnja, 2016.

Osijek-Koteks više nije partner Grada Osijeka u upravljanju autobusnim kolodvorom. Umjesto njega ugovorom o prijenosu prava to je sada Panturist. Ova vijest i nije iznenađenje jer Osijek-Koteks već je duže vrijeme nastojao izići iz tog partnerstva.

Podsjetimo kako je osječki autobusni kolodvor sagrađen prema načelu javno-privatnog partnerstva (kao prvi takav u Osijeku), prema kojemu je Grad Osijek dao pravo građenja novoga autobusnog kolodvora. Odnosno, osigurano je zemljište na kojemu je Osijek-Koteks kao privatni partner svoja sredstva uložio u gradnju novog kolodvora i tako stekao pravo upravljanja na rok od 30 godina.

Otvoren u lipnju 2011.

Ugovor o partnerstvu potpisan je 2007. godine, i tog je trenutka Osijek-Koteks stekao pravo upravljanja do 2038. godine.

Novi kolodvor - dojmljivog (i nagrađivanog) arhitektonskog vizualiteta - otvoren je početkom lipnja 2011. godine. Uloga organizatora putničkog prijevoza dodijeljena je Autoprometnom poduzeću Požega, što je bilo dijelom iznenađenje, jer se na ovom području uvijek naklonjenije gledalo prema lokalnom Panturistu.

Osim osnovne djelatnosti - prometovanja autobusima - kolodvor je nudio i niz poslovnih lokala, koje, nažalost, Osijek-Koteks nije nikada napunio, odnosno u cijelosti iznajmio.

Povijest se ponavlja

Nakon posrtanja, a potom i poslovnog oporavka, opredjeljenje je novih vlasnika Osijek-Koteksa bavljenje osnovnim biznisom - a to je graditeljstvo. Postalo je jasno kako žele izići iz priče o upravljanju kolodvorom.

To nisu tajili pa se o tome već pisalo i u Glasu Slavonije. Uostalom, i u gradskoj administraciji nisu imali ništa protiv. To se sada i iskristaliziralo, Osijek-Koteks je nakon višemjesečnih konzultacija i uz odobrenje potrebnih čimbenika - Sektora za javno privatno partnerstvo pri Agenciji za investicije i konkurentnost, pa i Vijeća Grada Osijeka koje je o tome odlučilo na sjednici u ponedjeljak - prenio sva prava na Panturist.

Tako se povijest ponavlja, jer Panturist je upravljao i starim osječkim autobusnim kolodvorom. No za razliku od tada, Panturist danas posluje kao dio inozemnog koncerna Ariva - Deutche Bahn, koji je drugi najveći na svijetu pružatelj prijevozničkih usluga. Dakle, za očekivati je kako će novi upravitelj uz pomoć međunarodnog kapitala vjerojatno nastojati popuniti prazne poslovne prostore, zbog čega kolodvor ponekad izgleda sablasno prazno.

Dario KUŠTRO
ŠTO NAKON ISTEKA PARTNERSTVA?

Istekom 30 godina upravljanja, privatni partner Gradu Osijeku predaje u posjed i vlasništvo sve sagrađene građevine bez ikakvih naknada i tereta.

PRAZNI LOKALI

Ukupna površina trgovačko-ugostiteljskog prostora na kolodvoru iznosi 1438 četvornih metara, a površina je poslovnih jedinica od 16 do 635 kvadrata. Kolodvor ima 16 autobusnih perona, 250 parkirališnih mjesta i prostire se na površini od 21.000 četvornih metara. Ukupna je investicija procijenjena na 24 milijuna kuna.

250

parkirališnih mjesta je u podzemnoj garaži

strani kapital

PANTURIST JE DIO KONCERNA ARIVA - DAUTCHE BAHN

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike