Autoglas
GORKO-SLATKO, KAO TANGO

Vozili smo:
Mercedes E klasa
Objavljeno 7. lipnja, 2016.

Godinama sam tvrdio da voziti Mercedes-Benz prije pedesete godine života nema smisla. A onda se, na pragu mojih tridesetih, pojavio CLK, pa sam ga izuzeo iz spomenute teorije. U međuvremenu su se i u Mercedesi okrenuli mlađoj populaciji, osnažili kompaktnu ponudu i značajno proširili gamu, pa sam na putu prema pedesetima promijenio mišljenje i tvrdim: “Život prekratko traje da biste odgađali kupnju Mercedes-Benza.”

Upravo zato se radujem svakom novom modelu koji dođe na tržište i svakoj novoj mogućnosti sjedanja za njihov upravljač. Nova E klasa u kategoriji je ozbiljnijih, poslovnijih, konvencionalnih limuzina, i relativno je nisko na mojoj listi želja automobila s trokrakom zvijezdom. Ipak, bez predrasuda sam prihvatio mogućnost probne vožnje i shvatio da sam bio u krivu. Nova E klasa neosporno je klasična limuzina namijenjena višem managementu, ozbiljnim poslovnim ljudima i njihovim obiteljima, ako su još na okupu i stignu putovati zajedno. Oblikom, bojom, rasporedom prostora, načinom sjedenja, pogonskim agregatom, pa u konačnici i cijenom upozoravala je na to.

Vrhunska izolacija

Klasični limuzinski oblik evoluirao je od kockastih formi legendarnog modela 124, preko brojnih izvedbi E klase u atraktivnu pojavu dinamičnih linija koja odiše elegancijom, te jasno pokazuje da je samo jedan mali korak dijeli od neprijeporne S klase. Iako je paleta boja Mercedesa bogata poput Van Goghove u najboljim danima, E klasi najbolje pristaju metalik verzije decentnih boja bliže tamnim tonovima, pa i u toj rubrici dopisujem još jedan plus. Klasični limuzinski trodijelni raspored prostora ostavlja mogućnost komfornog i udobnog sjedenja kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima, uz golem prtljažnik namijenjen putnim torbama, zimskoj odjeći i sličnom. Za transport hladnjaka, perilica ili bicikala, u ponudi su drugi modeli.

Unutrašnjost je tradicionalno ugodna i udobna, a ergonomija vozačeva radnog mjesta bez ijedne je zamjerke. Iako se nije radilo o modelu iz vrha ponude s mega displayima u instrument-ploči, osjećam da će upravo ova kombinacija klasike i suvremene elektronike kod kupaca na našim prostorima najbolje proći. Pritiskom na start/stop tipku tek nekoliko vibracija i kazaljka okretomjera potvrdit će vam pokretanje motora, a sve ostalo upit će vrhunska zvučna izolacija. A nekada si po kliktanju dizelaša znao tri ulice dalje da rodbina iz Njemačke stiže na “urlaub” i da je bar nešto s tvoje dječje liste želja iz Otto i Quelle kataloga stalo u prtljažnik.

Tu otprilike završavaju očekivanja i predviđanja, a počinju iznenađenja. Pozitivna. Rano jutro najbolje je doba dana za fotografiranje automobila, ali i vožnju jer nema gužve, a i mijenjaju se policijske smjene. Krenuo sam penzionerski lagano i guštao u mekom i bešumnom radu automatskog mjenjača, skupljajući zelene bodove u Eco modu.

Ima konja koliko hoćeš

Upotreba gasa i kočnice i predviđanje prometnih situacija, odnosno dužina rulanja bez gasa donose bonuse na zelenoj ljestvici, uštedu goriva i ekstra kilometre. Priznajem, nije me dugo držalo. Otvorena cesta bila je prilika za promjenu moda iz Eco u Sport i u trenutku motor je postao nešto glasniji, mjenjač “ušaltao” jedan stupanj niže, a ovjes postao nešto čvršći. U Sport+ modu sve to je učinio još nijansu grublje, postao čvršći i samo što na displayu nije napisao SPREMAN.

I doista na sve je spreman. Nagla ubrzavanja, oštra kočenja, brzi prolasci kroz zavoje, glatka i konstantna ubrzanja sve do brzina koje vode u zatvor – sve odrađuje s nepodnošljvom lakoćom i samo sam čekao da se oglasi porukom na displayu ili iz odličnih zvučnika i kaže: “Ma daj, pa možeš ti i bolje!”

Doista, vozač je limitirajući faktor ovog automobila i isključivo o vama ovisi što će vam pružiti i što ćete od ponuđenog iskoristiti. Ako 220d, koji je u donjem dijelu ponude, ovako ide, strah me i pomisliti kako idu veći i snažniji modeli. A ima ih napretek. Uostalom, poklopac motora veličine je solidnog bračnog kreveta, pa se pod njega može smjestiti i AMG-ove V8 motore koji imaju konja više nego neke opjevane povijesne bitke.

Još novosti iz svijeta Mercedes-Benza možete pronaći na adresi https://automobiliskojo.wordpress.com

Mirko VUKOTIĆ
Strastveni ples

Povratak u realnost nakon adrenalinskog napada bezbolan je zahvaljujući vrhunskom audiosustavu. Uz stihove “... gorko-slatko, kao tango...” shvatite da je ovaj automobil doista stvoren za strastveni ples. Bez obzira na to hoće li to biti nježna plovidba cestom ili ćete zagristi usne nišaneći pravu putanju kroz zahtjevni zavoj. Ne vjerujete? Rezervirajte svoj termin za probnu vožnju.

Mercedesova cijena

U kategoriji očekivanog je i cijena koja sa svim davanjima nešto premašuje 60.000 eura, a ako imate posebne želje o pitanju motora i opreme, može biti i osjetno veća.