Autoglas
PREDVODNIK NOVE GENERACIJE

Noviteti: Nova generacija SUV-a Peugeot 3008
Objavljeno 31. svibnja, 2016.

Dok je dosadašnji model više sličio skraćenom i podignutom monovolumenu 5008, druga generacija popularnog modela, prodanog u više od 700 tisuća jedinica, odrasla je i postala ozbiljnija u svim svojim elementima.

Njegovi tvorci od novog modela očekuju još više, pogotovo u svjetlu brojki koje govore kako se prodaja SUV vozila umnožila 2,5 puta od 2009. kada je lansirana prva generacija 3008-ice. Ako se uzmu u obzir svi segmenti, sada u Europi svaki deseti automobil pripada obitelji SUV-ova.

Izgledom pokazuje kako je prerastao dosadašnji segment i kako napada već etablirane SUV-ove. Tako odmah uočavamo okomiti prednji kraj, dug i vodoravan poklopac motora, podignutu bočnu liniju karoserije, široke zaštitne bočne obloge, velike kotače, povišeno podvozje te profilirane krovne nosače. Stražnji kraj vozila je pročišćenog i modernog dizajna. Pod nakošenim stražnjim staklom u sjajnu crnu horizontalnu letvicu ugrađena su LED svjetla.

Brojna oprema

U novi 3008 serijski se ugrađuje nova generacija i-Cockpita. Pogled odmah privlači spektakularna, gotovo futuristička armaturna ploča. Njime je sve podređeno užitku i usredotočenosti vozača u prostoru s visokom tehnologijom. Upravljač je još kompaktniji i redizajniran je uz obruč s dvama ravnim dijelovima, što omogućuje bolje držanje i još više oslobađa vidno polje i prostor za noge vozača.

Velik dodirni zaslon od 8’’ služi kao tablet postavljen u središtu armaturne ploče, a uz njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke, vrlo su elegantni i omogućuju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost. Na instrumentnoj ploči u visini očiju prikazuje se digitalna slika visoke razlučivosti i futurističkih grafičkih elemenata. Može se potpuno prilagoditi i personalizirati te ujedinjuje sve što vozač želi imati izravno u svom vidnom polju. Brojna oprema za udobnost uglavnom je iznad tržišnih standarda ove klase poput obujmljujućih prednjih sjedala oba s pneumatskim masažnim sustavom s osam masažnih točaka ili sustava Hi-Fi Premium FOCAL.

Za cestu i blato

Obujam prtljažnika uvelike je poboljšan u odnosu na prethodnu generaciju. Uz kapacitet od 520 litara odlikuje se utovarnim pragom koji je među najnižima u kategoriji. Postavljen je na novu platformu EMP2 koja je omogućila i smanjenje mase od stotinjak kilograma u prosjeku. Njegovi tvorci kažu da ga krase superiorne cestovne odlike (provjerit ćemo na testnim vožnjama), a kada napusti utabane staze, tu je sustav Advanced Grip Control optimiziran s pet načina prianjanja (Standard, Snijeg, Blato, Pijesak, ESP OFF) kojima se upravlja okretnom komandom na središnjoj konzoli.

Hill Assist Descent Control (HADC) nova je funkcija za pomoć pri spuštanju koja omogućuje savršeno i potpuno sigurno upravljanje vozilom i njegovom putanjom na strmim nizbrdicama. Taj je sustav inovativan jer se njime može zadržavati vrlo niska brzina vozila (3 km/h), što omogućuje bolji nadzor i veću sigurnost u rubnim situacijama.

Iz Pariza: Mato PAVLIČEVIĆ
Aktivna sigurnost

Za sigurnost se brinu i sustavi ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) najnovije generacije. Oni ublažavaju izvore opasnosti na cesti i nude čitav niz sigurnosne opreme: automatsko kočenje u hitnom slučaju (Active Safety Brake) i upozorenje na opasnost od sudara (Distance Alert). Tu je i aktivni sustav za upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka (Active Lane Departure Warning), sustav praćenja pozornosti, automatsko uključivanje dugih svjetala, prepoznavanje prometnih znakova i preporučivanje brzine, aktivni regulator brzine s funkcijom za zaustavljanje (s automatskim mjenjačem) i aktivni sustav za nadzor mrtvog kuta.

Snaga i ekonomičnost

Nudi se gama motora usklađenih s normom Euro6.1 koji su učinkoviti i iznimno ekonomični. Stoga su svi benzinski motori “Best in Class” u pripadajućim kategorijama snage. Motor 1,2L PureTech 130 S&S ispušta 115 g/km CO2, dok 1.6L THP 165 S&S s mjenjačem EAT6 ispušta samo 129 g/km CO2. U gami su dostupna četiri modela motora:1.2L PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem u standardnoj izvedbi, 1.2L PureTech 130 S&S s mjenjačem EAT6 te 1.6L THP 165 S&S s mjenjačem EAT6.

Kod dizelskih motora tehnologija BlueHDi omogućuje emisije u rasponu između 100 i 121 g/km CO2 za snagu od 100, 120 i 150 KS. Ponudu turbodizela čine motori 1.6L Blue HDi 100 S&S s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, 1.6L PureTech 120 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem u standardnoj izvedbi i izvedbi s vrlo niskom potrošnjom, 1.6L BlueHDi 120 S&S s mjenjačem EAT6, 2.0L BlueHDi 150 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kao i 2.0L BlueHDi 180 S&S s mjenjačem EAT6.

Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala