Objavljeno 27. svibnja, 2016.
Nakon izrade eleborata kreću promjene u infrastrukturi, kažu u Gradu
Grad Osijek prionut će prilagodbi biciklističke infrastrukture u novom Pravilniku, koji će donijeti promjene u odvijanju biciklističkog prometa, ali tek nakon izrade elaborata, kojim će prvi put biti snimljeno trenutačno stanje prometnica kojima se koristi ili će se koristiti sve veći broj biciklista.
Do tada će biciklisti koji nastave vožnju biciklom ispred Eurodoma, na kratkom potezu na kojem je biciklistička traka “nestala”, plaćati kazne.
Odgovor je to građanima koji se javljaju s pitanjem zašto se, s obzirom na to da je stupio na snagu novi Pravilnik, ne riješe kritične točke na koje već dugo vremena upozoravaju biciklisti i na kojima policija često naplaćuje kazne. Je li Grad jednostavno mogao povući žutu crtu na postojećoj stazi ispred Eurodoma i tako omogućiti da ju koriste i biciklisti bez straha od policijskih kazni? Takvo pitanje postavljaju brojni biciklisti koji su platili kaznu zbog vožnje nogostupom ili dobili policijsko upozorenje. Slična je situacija i u Ulici Hrvatske Republike, od križanja s Radićevom u smjeru zapada do Županijske ulice. Biciklisti koji se ne usude izići na prometnu četverotračnu cestu, nego nastave vožnju nogostupom, također su u prekršaju i meta su čestih policijskih kontrola.
Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi u Hrvatskoj stupio je na snagu početkom travnja ove godine. Rok za usklađivanje s njim je dvije godine, no kako je pri predstavljanju tog pravilnika najavila Ljiljana Belajdžić, pročelnica Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo, komunalno-stambeno gospodarstvo, promet i zaštitu okoliša te mjesnu samoupravu, Grad će krenuti u prilagodbe u što kraćem roku.
- Prvi put izrađujemo eleborat koji će evidentirati postojeće stanje i sve kritične točke prometa. Izrađivat će ga stručnjaci, sukladno Pravilniku. Grad je pozvao vijeća gradskih četvrti da organiziraju tribine o tom pitanju na kojima bi sudjelovali građani i stručne službe Grada. Očekujemo da bi elaborat mogao biti završen do kraja lipnja - kazala nam je Ljiljana Belajdžić.
Praktično to znači da se prve promjene u pogledu biciklističke infrastrukture mogu očekivati na jesen.
Igor MIKULIĆ
Za bicikle i parkirališta
Valja podsjetiti kako je na području Osijeka oko 50 kilometara biciklističkih staza ili trakova. Mnoge od njih su, može se slobodno reći, čista improvizacija, poput one preuske u Strossmayerovoj ulici, ali ipak biciklistima pruža sigurnost u odnosu na vožnju brzom četverotračnom cestom. Novi Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi trebao bi osigurati nove, vjerujemo bolje uvjete biciklistima, a novac za uređenje te infrastrukture osiguran je u ovogodišnjem gradskom proračunu. Sukladno novom pravilniku biciklisti će dobiti posebne površine za parkiranje bicikala, čak i natkrivene. Mnoga rješenja ovisit će o postojećim prometnim koridorima, na što će upozoravati eleborat koji će biti izrađen. Biciklističke trakove dobit će i neke prometnice namijenjene za motorna vozila, a novost je i što će biciklisti moći voziti u oba smjera i na jednosmjernim prometnicama za motorna vozila.
PROMJENE
u pogledu biciklističke infrastrukture mogu se očekivati na jesen