Novosti
ŠKOLE NEKE PRIJEDLOGE KURIKULARNE REFORME VEĆ PROVODE

“Naši učenici dobivaju znanja koja im trebaju u svakodnevnom životu”
Objavljeno 24. svibnja, 2016.

Vezani članci

PRIJEPORI ZBOG KURIKULARNE REFORME

Propast reforme školstva zbog političkih ucjena?!

Iako bi Boris Jokić, voditelj radne skupine za kurikularnu reformu, mogao podnijeti ostavku na svoju dužnost zbog nezadovoljstva radom i preslagivanjem kadrova unutar radne skupine, neke dobre prijedloge škole su već uvrstile u svoj program rada.

Primjere dobre prakse pronašli smo u dvije osječke strukovne škole, Ugostiteljsko-turističkoj školi i Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića.

- U novoj reformi naglasak je na iskustvenom učenju, praktičnom radu, znanju koje će učenici moći primjenjivati u svakodnevnom životu, kao i što manje gradiva koje treba učiti napamet bez razumijevanja. Kako se u našoj školi obrazuju budući djelatnici u ugostiteljstvu i turizmu, u obvezno gradivo uvrstili smo i nastavnu jedinicu o turističkim vodičima. Međutim, umjesto da mi profesori pričamo učenicima tko su turistički vodiči i što rade, odlučili smo u školu pozvati nekolicinu osječkih vodiča koji su učenicima “iz prve ruke” ispričali kako se to radi - kaže Gabrijela Baraban, profesorica u osječkoj Ugostiteljsko-turističkoj školi.

Kako izgleda posao turističkog vodiča

Otišli su i korak dalje i odveli učenike u Tvrđu. Tamo ih je dočekao Mislav Pavošević, stručni suradnik u Turističkoj zajednici grada Osijeka. S obzirom na to da je godinama radio kao turistički vodič, Pavošević je učenicima demonstrirao kako izgleda turističko vodstvo po baroknoj Tvrđi, govorio im kakav je to posao i odgovarao na njihova brojna pitanja.

Ni tu nije kraj inovativnosti profesora ove škole. Novim idejama obogatili su projekt koji rade u školi svake godine, a tiče se upoznavanja Slavonije i Baranje.

- Smatramo da učenici ne poznaju dovoljno svoj zavičaj, pa za učenike završnih razreda hotelijerskog smjera organiziramo jednodnevni izlet gdje oni glume turističke vodiče. Ove godine odabrali smo Baranju. Tako su učenici završnih razreda (hotelijersko-turistički tehničari i turističko-hotelijerski komercijalisti) odradili uspješnu terensku nastavu u Baranji, obilazeći seoska domaćinstva, hotele, restorane i turističke atrakcije - kažu mentorice Ana-Marija Čuljak i Gabrijela Baraban.

Obišli su dvorac u Bilju, hotel Lug, vinariju Belje, restoran-vinariju Josić, vidikovac u Batini, restoran Baranjsku kuću, seosko domaćinstvo Sklepić u Karancu, dvorac Tikveš, Kopački rit i šetnicu te domaćinstvo Didin konak u Kopačevu. Mnogo su naučili i ovim izletom dokazali da je Baranja prekrasna turistička destinacija. Nakon terenske nastave učenici su ispunili anketu i radili Swot analizu Baranje te zaključili da Baranja ima mnogo privlačnih lokacija za turiste, ali i da kontinentalni turizam može uspjeti samo ako ugostiteljski djelatnici, javni sektor i lokalno stanovništvo zajedno rade na prihvatu turista.

Zanimljiva povijest

Da nastava povijesti ne mora biti dosadna i da se ne mora svoditi na učenje napamet godina i važnih povijesnih događaja pokazali su na praktičnom primjeru u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića. Nastavno gradivo vezano uz Osmansko Carstvo u doba sultana Sulejmana Veličanstvenog, kao i Osijek u tom povijesnom razdoblju, bitke kod Mohača i Sigeta približili su učenicima na zanimljiv način. Učenike je u Tvrđi, na mjestu nekadašnje Kasim-pašine džamije, iz 1558. godine, dočekao turistički vodič Ivan Glavaš, odjeven u sultanov kostim, koji im je ispričao tu povijesnu priču. I to nije sve. Učenici su, zajedno sa svojim profesorima i kostimiranim vodičem, sjeli u autobus i uputili se u spomen-park i muzej Mohačke bitke u Mohaču. Obišli su i utvrdu Nikole Šubića Zrinjskog i muzej u Sigetu, kao i znamenitosti Pečuha, s naglaskom na osmansko doba.V.Latinović

POVEZALI GEOGRAFIJU I POVIJEST

Na ideju povezivanja nastave geografije i povijesti s terenskom nastavom i stručnom ekskurzijom došao je profesor geografije Tin Kovačević u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića, koji je osmislio program, u suradnji s prof. povijesti Sandrom Valić, a potom su ga ugradili u školski kurikulum. “Većina školskih izleta i ekskurzija organizira se prema istoj matrici i ponavlja iz godine u godinu. Odlučili smo ponuditi nešto novo, povezati dva predmeta i približiti ih učenicima na drugačiji način, koristeći dobre prijedloge iz reforme školstva”, kaže prof. Kovačević, razrednik, 2.p razreda (prehrambeni tehničari), koji je na ovo zanimljivo putovanje poveo učenike iz tog razreda.

Možda ste propustili...