Regija
NEZADOVOLJNI RADNIM VREMENOM POŠTANSKIH UREDA

Referentima pošiljke i blagajna, komunalnom redaru dostava pošte
Objavljeno 24. svibnja, 2016.
- Htjeli bismo da se uključi politika, a pozivamo i HAKOM - kaže Balaban

JAGODNJAK/PODGORAČ - Premda u Zakonu o poštanskim uslugama jasno stoji da one moraju biti dostupne svima, pravovremene i stalne, a građanima osiguran jednak pristup, u praksi se svakodnevno susrećemo s kršenjem zakona. Javno je o tome prozborio načelnik općine Jagodnjak, Anđelko Balaban, nezadovoljan radnim vremenom i, samim time, uslugama, koje stanovništvu njegove općine pruža HP.

- U cijeloj Općini Jagodnjak radi samo jedan poštanski ured, u Jagodnjaku, od 12 do 15 sati, dakle, samo tri sata dnevno. Takvo radno vrijeme ne odgovara nikome, pošiljke kasne i onemogućen je platni promet - tvrdi Balaban, naglašavajući kako je još u veljači ove godine u ime Općine uputio dopis Hrvatskim poštama. U njemu podsjeća kako je zbog racionalizacije poslovanja već ukinut ured u Bolmanu.

- Budući da općina raspolaže infrastrukturom i kvalificiranim djelatnicima, želja nam je uspostaviti model suradnje kojim bi poštanske usluge bile dostupnije, blagovremene i jeftinije - kaže Balaban, ističući kako je ovu ideju prezentirao i čenicima HP-a. Objašnjava kako bi referent za opće poslove i urudžbiranje mogao voditi pismene i paketne pošiljke, dok bi referent za računovodstvo i knjigovodstvo mogao voditi blagajničko i novčano poslovanje. Za dostavu pošte, predlaže nadalje Balaban, mogao bi biti zadužen komunalni redar. Oni su, dodaje, ionako na općinskim plaćama pa bi se sve skupa odvijalo na obostrano zadovoljstvo, kako općine i njezinih stanovnika tako i HP-a.

Razgovori bez dogovora

- Ovakva praksa nije rijetkost. U lokalnim se samoupravama već vrše poslovi naplate vodnog doprinosa u ime Hrvatskih voda pa zašto dio svog poslovanja HP ne bi mogla prebaciti na nas - pita se Balaban, napominjući kako su spremni razgovarati o različitim prijedlozima suradnje, sve u svrhu postizanja što kvalitetnije usluge na našem području. Kaže kako je već obavio niz razgovora s predstavnicima Pošte, koji se u nekim segmentima slažu s njegovim prijedlogom, ali za sada nema nikakvog konkretnog dogovora.

- Koliko god željno i nestrpljivo očekujemo odgovor od nadležnih u HP-u i dogovor s njima, htjeli bismo da se u sve uključi politika, a na reakciju pozivamo i HAKOM, kao regulativno tijelo - kaže Balaban. Pita se zašto njegov prijedlog ne bi, poput pilot-projekta suradnje HP-a s jedinicama lokalne samouprave, iskušali na terenu pa ako se sve skupa pokaže dobrim i isplativim, praksa bi bila prenesena i na ostale manje općine diljem Hrvatske. O svemu je, dodaje, kao član Predsjedništva Županijske organizacije HNS-a Osječko-baranjske županije, govorio i na nedavno održanoj konferenciji za medije osječko-baranjskog HNS-a, kojoj je povod bio upravo gašenje poštanskih ureda u slavonsko-baranjskim selima.

HP analizira

Slična pitanja muče stanovnike još nekih baranjskih općina. Kneževih Vinograda, primjerice, gdje je zatvoren poštanski ured u Suzi. Djelomično ga mijenjaju oni u Zmajevcu (radi radnim danom od 11,30 do 14,30 sati) i Kneževim Vinogradima (ponedjeljkom od 8 do 17, ostalim radnim danima od 8 do 14 sati). Općinski načelnik, Deneš Šoja, u nekoliko je navrata kontaktirao generalnog direktora HP-a, ali je sve ostalo samo na kontaktima. Neisplativost je osnovni razlog ukidanja ureda i skraćivanja radnog vremena, objašnjeno mu je. Ističe kako nezadovoljnih pojedinaca ima, ali ne zna za neke značajnije probleme. Podsjetimo, zbog zatvaranja poštanskog ureda u belomanastirskom prigradskom naselju, Branjin Vrh, jednog od najstarijih u Baranji, mještani su organizirali čak i prosvjede. Bez obzira na njih, ostali su bez poštanskog ureda...

Kako ističu u Uredu za korporativne komunikacije Hrvatska pošta d.d., nadležni u Hrvatskoj pošti su zaprimili prijedloge. “S obzirom da se radi o složenijim temama i procesima, daljnja komunikacija i odgovor će se uputiti prema Općini Jagodnjak, odnosno gospodinu Balabanu, čime će biti potvrđene daljnje informacije”, stoji u odgovoru na naš upit. U ovom trenutku, dodaju, još je u tijeku analiza.

U ambulantu, trgovinu i poštu

Poštanski ured u Podgoraču postoji od pedesetih godina prošlog stoljeća i radno vrijeme bilo je od 7 do 15 sati, a od prije godinu dana ima skraćeno radno vrijeme pa stanovnici općine Podgorač mogu po poštu i na poštu samo od 7,30 do 11 sati. Veliko nezadovoljstvo ne jenjava, a stanovnici se boje kako je to samo prvi korak do potpunog zatvaranja poštanskog ureda. Kako je u istoj zgradi općinska uprava, a u samoj blizini ambulanta i trgovina, starije stanovništvo znalo si je odmah obaviti i više poslova – kupiti “špeceraj”, posjetiti liječnika, platiti račune i podići mirovinu.

- Nismo se navikli na skraćeno radno vrijeme poštanskog ureda. To je veliki problem, pogotovo za starije ljude i nedajbože da se poštanski ured zatvori. Imam ujaka i ujnu, a to su ljudi od 80 godina i njima je pošta sve – rekla nam je Đurđica Kopi. I ostali naši sugovornici ogorčeni su Hrvatskim poštama i odlukom o skraćivanju vremena.

- To je naša Hrvatska. Na televiziji pričaju kako će ljude zaposliti, a zapravo ih ostavljaju bez posla. Sramota za ovo državno poduzeće – gunđao je gospodin ispred poštanskog ureda.

Djelatnici u poštanskom uredu, službenica i poštar, razumljivo, naravno nisu htjeli davati izjave.

Žele 7-satni rad

S rastućom boljkom mještana Podgorača i devet naselja upoznat je i općinski načelnik Goran Đanić, a njegova prva javna reakcija uslijedila je također prošlotjednim održavanjem HNS-ove tiskovne konferencije u Osijekua. Đanić nam jučer najavio borbu za povratak punog radnog vremena poštanskog ureda u Podgoraču.

- Mještani su sve nezadovoljniji i ne možemo to ignorirati. Krećemo u ofenzivu da poštanski ured u Podgoraču radi kao i do sada te da se vrati djelatnik u ured u Budimce. Općini je u interesu da mještani dobiju advekatnu uslugu kakvu zaslužuju – veli podgorački načelnik i dodaje kako je odluka Hrvatskih pošta nelogična i štetna za stanovništvo.

- Službenica u uredu u Podgoraču, koji je općinsko središte sa više od 3.000 stanovnika, radi do 11 sati, a onda odlazi raditi u ured u Budimce. Jedan poštar nosi pošiljke u deset naselja i nedopustivo je da pismo ili paket kasni pet ili više dana. Imali smo slučaj da je pismo koje je poslano iz Podgorača stiglo nakon pet dana u tri kilometara udaljene Ostrošince – rekao je Đanić po čijem je mišljenju skraćivanje radnog vremena i moguće zatvaranje poštanskog ureda u Podgoraču samo nastavak negativnog odnosa državnih institucija prema ovom mjestu i Slavoniji u cijelosti. Najavio je da će uskoro predstavnike Hrvatskih pošta pozvati na radni sastanak s ciljem vraćanja sedmosatnog uredovanja Poštanskog ureda u Podgoraču. Općina je, podsjeća državnom poduzeću osigurala prostor u zgradi u vlasništvu Općine i dala na korištenje bez naknade.

>AUTOR

FOTO: posta.jpg

>

Ivica GETTO/Snježana FRIDL
Poštanski ured se neće zatvoriti

Jučer smo dobili i službeni stav Hrvatskih pošta i doznali da se poštanski ured u Podgoraču neće zatvoriti. “Radno vrijeme promijenjeno je na temelju praćenja navika korisnika u korištenju tog poštanskog ureda. Nažalost, ne postoji osnova u ovom trenutku za produljenje radnog vremena, ali se kontinuirano analizira korištenje te će se po potrebi redefinirati radno vrijeme. To naravno ovisi najviše o frekvenciji korištenja usluga od strane korisnika. Promjene su provedene sukladno procedurama te nemamo u planu zatvaranje poštanskog ureda”, stoji u dopisu Ureda za korporativne komunikacije Hrvatskih pošta.

Jedan poštar

nosi pošiljke u deset naselja, kaže načelnik Goran Đanić

Anđelko Balaban

načelnik općine Jagodnjak

Općina raspolaže infrastrukturom i kvalificiranim djelatnicima

Goran Đanić

načelnik općine Podgorač

Pismo pet dana putuje u tri kilometara udaljeno mjesto

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike