Gastro
“PREHRANA I VAŠE ZDRAVLJE”

Smoothie od voća i lišća povrća odličan za početak dana
Objavljeno 23. svibnja, 2016.

Nakon brojnih tema na besplatnim edukacijskim radionicama koje se organiziraju u požeškoj tvrtki Grbić, održana je i radionica o smoothiejima, koji postaju sve popularniji, a svi koji su ih koristili kažu da blagotvorno utječu na kompletno stanje zdravlja.

- Smoothie je miks voća i povrća koji na brz i jednostavan način u organizam unosi veću količinu voća i povrća te tako i unos celuloze, minerala, kalija, natrija i željeza, te vitamina, ponajprije vitamina C, kojeg ima u sirovim i neprerađenim proizvodima. Njime se unosi i vitamin A, kojeg ima u crvenom voću i povrću, te vitamini B kompleksa. Ovim se načinom usitnjena hrana unosi u tijelo i skraćuje put apsorpcije celuloze i hranjivih tvari u našem tijelu. Smoothie se pijucka budući da je hrana usitnjena, pa nema faze žvakanja, koja mozgu daje informaciju da želudac počne izlučivati enzime probave. Stoga se ne preporučuje smoothie konzumirati naglo i u većim količinama. U njemu nema masti ili bjelančevina, pa se u smoothie može dodavati mlijeko, kojim dobivamo masnoće i kalcij, te vitamin D. Može se pripremati i s bademovim mlijekom, koje samo izgledom podsjeća na mlijeko, no po svojem sastavu nema nikave veze s mlijekom jer je biljnog podrijetla. Ukratko, smoothie je brz način da u organizam unesemo potrebno voće i povrće – istaknula je dipl. ing. prehrambene tehnologije Andrea Drkulec, nutricionistica, koja dodaje da u tijelo treba unositi i ostale nutrijente, a ne samo voće i povrće, te savjetuje da samo jedan, najviše dva obroka u danu zamijenimo smoothiejem ili ga uzmemo kao međuobrok.

- Nije prihvatljivo sve obroke zamjenjivati svježim voćem i povrćem jer čovjek treba svaki dan unositi te namirnice, ali i neke kuhane. Neke vrste zelenog povrća sadrže veće količine oksalne kiseline koja može stvarati problem osobama bolesnih bubrega i s bubrežnim kamencem, te osobama koje imaju bolesnu štitnjaču, koje ne bi smjele konzumirati zeleno povrće u većim količinama i u sirovom stanju – dodaje nutricionistica Drkulec, te osim u ovim slučajevima preporučuje da jedan ili najviše dva obroka zamijenimo smoothiejem jer flavonoidi koje sadrži zeleno i crveno voće i povrće djeluju blagotvorno, vežu slobodne radikale i zbog toga je korisno konzumirati ih svaki dan.

Radionicu u kojoj su prikazali i pripremali nekoliko vrsta smoothieja vodila je Blanka Berger, učiteljica koja već šest godina svako jutro pije svoj smoothie.

- To je moj način života već šestu godinu, a počelo je kad mi je starija kolegica rekla da joj je smoothie pomogao da smršavi, smanjio joj se artritis, postala je pokretljivija i energičnija i sve joj se vidljivo promijenilo. Mene je to zaintrigiralo i počela sam ga piti svaki dan, ali samo kao doručak. Zeleni smoothie daje puno energije i poboljšava probavu te ne bi bio preporučljiv uvečer. Jutarnji smoothie sadržava zeleno lisno povrće, ne korjenasto, voće i dodatke, đumbir, cimet i konopljine sjemenke, te svježe začine, mentu, bosiljak, obvezno s bananom zbog slatkoće i gustoće. To može biti blitva, špinat, lišće peršina, mrkve, cikle, kelerabe, salate, kelja, kupusa. Svako jutro za sebe i supruga pripremim dvije litre, i to polako popijemo zajedno. To nas drži cijelo dopodne – kaže Blanka Berger, koja je odmah na početku vidjela znatna poboljšanja, pojačala joj se izuzetno slaba kosa kao i nokti, ten na licu bio je znatno bolji i mlađi, probava se poboljšala, krvna slika joj se ubrzo promijenila i na prvoj analizi imala je izuzetno dobru krvnu sliku. Svi polaznici radionica imali su priliku kušati dva njezina smoothieja i dali su punu pohvalu, a i izjavili da bi to mogli koristiti svaki dan. (AGM Kruna)

Možda ste propustili...