Objavljeno 17. svibnja, 2016.
Ekskluzivnost zajamčena visokim stilom i izražena individualnost obilježja su modela koji dolazi kao pravo osvježenje kompaktne klase
Luksuzni kompakt s pet vrata, sportski kupe ili pak trendovski SUV sve to u sebi sjedinjuje DS4, pogotovo u obnovljenom izdanju i verziji Crossback.
Crossback se od “običnog” razlikuje po podvozju povišenom za 30 mm, velikim crnim kotačima i posebnim pustolovnim elementima karoserije - oblogama blatobrana, spojlerima i sivim krovnim nosačima. Također, vidno polje prošireno je prema gore zahvaljujući panoramskom vjetrobranskom staklu (45°), vanjski retrovizori obojeni su u crno, a tu nalazimo i posebne pragove vrata i tepihe. Svjetlucava i izražajna boja, narančasta tourmaline, testni je automobil itekako izdvajala iz mnoštva u svakodnevnom prometu.
Ovaj automobil je teško svrstati u neku od postojećih kategorija jer se svojim izgledom i obilježjima nameće kao kombinacija luksuznog, sportskog i automobila za slobodno vrijeme uz iznimnu dozu francuskog stila, koji jednostavno oduševljava. Dinamična silueta kupea dopunjena je povišenim stilom koji nudi natruhe SUV-a i upravo ta kombinacija unikatnog križanca glavni mu je adut u tržišnoj utakmici.
Jednako uvjerljiv dojam pokazuje i interijer, posebno u verziji s najbogatijim paketom opreme, kada DS4 komotno može ponijeti titulu najmanjeg premium modela u kojem se putnik osjeća gotovo bolje od vozača. Za razliku od vanjštine, unutrašnjost je mnogo bliskija onoj u C4. Ponajprije se to odnosi na instrumentnu ploču te na upravljač, koji je baš kao i kod “običnog brata”, prevelikih dimenzija. Ono što DS4 izdvaja iz mnoštva klasično skrojenih kompakata na tržištu je i bogata oprema, u koju, između ostalog, pripadaju audiosustav s programom za audioobradu, masažna prednja sjedala, širok spektar mogućnosti individualizacije i sl.
Kad je pak u pitanju sigurnost, vozaču su na raspolaganju eTouch sustav automatskog upućivanja SOS poziva, maglenke s kutnim osvjetljenjem, sustav nadzora mrtvog kuta itd.
Za adekvatan dojam u vožnji pobrinut će se najsnažniji turbodizel u ponudi. Dvolitreni BlueHDi razvija 180 KS i snažnih 400 Nm okretnog momenta, tako da oduševljava snagom, odlučnošću i elastičnošću. Tako motoriziran, DS4 pretvara se u pravi brzinac, što potvrđuju i brojke o performansama. Doduše, povišen položaj sjedenja i preveliko kolo upravljača u startu odašilju poruku da DS4 nije pravi sportski kompakt, a nije ni vozački zabavan kao broj manji, DS3.
DS4 nastavlja Citroenov zacrtani put kreativnih tehnologija, beskompromisnog stila i nadasve originalnog antiretroimidža. Iako luksuz nikada nije bio jeftin, kao ni osobit stil kojeg ovaj automobil ima napretek, 263.562 kune za najsnažniji i najbogatije opremljeni DS4 (276.705 stoji testni s još nešto dodatne opreme) pošteno je odmjerena cijena. Doduše, lijep dio te svote ide na državna davanja. DS4 uistinu poziva na kupnju, kako svojim izgledom tako i ostalim obilježjima, i nameće se kao prava mjera za sve koji traže nešto drukčije.
Tekst i foto: Mato PAVLIČEVIĆ
Motor:
4-cilindarski turbodizel
Obujam:
1997 ccm
Snaga:
133 kW/180 KS @ 3750 o/min
Okretni moment:
400 Nm @ 2000 o/min
Mjenjač:
automatski, 6 brzina
Dimenzije:
4280 x 1810 x 1530 mm
Prtljažnik:
385-1020 l
Maksimalna brzina:
205 km/h
Ubrzanje 0 - 100 km/h:
8,6 s
Potrošnja:
5,2/3,8/4,3 l/100 km
Emisija CO2:
113 g/km
Cijena:
276.705 kn