Objavljeno 2. svibnja, 2016.
Hrvatska gospodarska komora počela je promociju nove usluge Online katalog hrvatskih proizvoda i usluga, koji na jednom mjestu obuhvaća sve hrvatske proizvode, a sve s ciljem povećanja udjela domaćih proizvoda u postupcima nabava. Cilj HGK-a je da katalogom ulagačima i projektantima pruži informacije o tome da u Hrvatskoj postoje proizvodi koji kakvoćom i cijenom ne odstupaju od konkurentnih stranih proizvoda te da se na jednome mjestu obuhvate podaci domaće ponude proizvoda i usluga. Novu uslugu predstavila je direktorica Sektora za industriju i IT pri HGK-u, mr. sc. Tajana Kesić-Šapić, zainteresiranim poduzetnicima u Požeško-slavonskoj županiji u županijskom HGK-u.
- Katalog je jedinstveno, provjereno, pouzdano referentno mjesto na kojem se susreću ponuda i potražnja. To je novi alat koji se trenutno puni a sadržavat će sve hrvatske proizvode koji su proizvedeni u hrvatskoj, kompletno ili završno obrađeni u Hrvatskoj, a predmet su nabavnih postupaka. Više od 40 milijardi kuna vrijednost je sustava javne nabave i želja nam je da bar pola tog novca ode u hrvatske tvrtke. Želimo povećati udjel hrvatskih proizvoda općenito u svim nabavama, pa i EU nabava i tendera. Na jednom mjestu tako bismo imali sve ono što se u Hrvatskoj proizvodi, a katalog je zamišljen kao živi organizam, koji popunjavaju sami poduzetnici i tvrtke – ističe Kesić-Šapić, koja dodaje da je u katalogu već oko 400 proizvoda, no njegovo punjenje tek se očekuje sada nakon javne prezentacije, za što će svakako najveći interes imati upravo tvrtke proizvođači, ali i oni koji pružaju usluge.
– Cilj nam je da što više proizvođača unese svoje proizvode u katalog te da povežemo sve proizvođače međusobno jer ima puno jakih natječaja gdje se traže velike količine, koje mali poduzetnik ne može ispuniti, ali se mogu udružiti i zajedno nastupiti. Bilo tko od naručitelja, kada ispiše CPV broj, odmah će dobiti sve podatke o tom proizvodu s opisom proizvoda, certifikatom, područjem primjene proizvoda, kontakt-osobom zaduženom za proizvod, troškovničkom stavkom, tehničkim crtežima i fotografijama proizvoda. Upis u katalog je besplatan – kaže Kesić-Šapić i ocjenjuje da je ovo najbolji i direktan kontakt naručitelja i ponuditelja, koji će povećati suradnju samih proizvođača, te promocija i povezivanje svih sudionika u postupcima nabave. - Danas kod 98 % hrvatskih tvrtki koje su dobile natječaje na javnim nabavama, kada dublje zagrebemo i želimo saznati koji su to hrvatski proizvodi, vidimo da je situacija poražavajuća, uglavnom su to uvozni proizvodi. Tome želimo stati na kraj i kada se katalog napuni, ići ćemo prema svim krajnjim naručiteljima s promocijom kataloga. Želimo ih povezati i osvijestiti da je važno kupovati i ugraditi hrvatske proizvode. Dobit ćemo nova radna mjesta i povećati BDP - kaže Kesić-Šepić i ističe primjer gdje bi tvrtka koja proizvodi plastične cijevi, kada bi se njezine cijevi našle u javnim nabavama, za 50 % povećala broj radnih mjesta, ili primjer hrvatske tvrtke koja u svijetu prodaje opremu za signalizaciju u željeznici, a u Hrvatskoj tu opremu ne prodaje jer u javnoj nabavi prolazi druga oprema.
U katalog su odmah uključeni proizvodi koji imaju znak Hrvatski proizvod i Hrvatska kvaliteta. (AGM Kruna)
Katalog je buduća baza podataka koju trebaju svi koji idu u natječaje javne nabave kao tražitelji ili ponuditelji
Poseban interes trebali bi naći mali proizvođači
Poseban interes trebali bi naći mali proizvođači koji su premaleni da samostalno idu u javnu nabavu, a ovako će ih pronaći veći ponuđači, koji ih mogu uključiti u velike ponude javnih nabava. Katalog će osim projektanata i investitora koristiti tijela državne, regionalne i lokalne uprave, javne tvrtke, korisnici sredstava EU, proizvođači hrvatskih proizvoda, tvrtke koje u Hrvatskoj nude usluge.