Objavljeno 3. svibnja, 2016.
Renault Talisman. Iako je riječ o nasljedniku Lagune, istaknimo da se ipak radi o klasnijem, pa i volumenskom iskoraku koji značajno koketira s još višim i luksuznijim segmentima.
Dužina automobila je 4,85 metara, širina 1,87, visina 1,46, a međuosovinski razmak 2,81 metar, ili – 15 centimetara duže od Lagune. Iznimno mu je prostran i prtljažnik s čak 608 litara, a jako dobar dojam ostavlja i prostranost te funkcionalnost kabine.
Dizajnerski, jasni je nastavak onog što je donio najprije Espace, a nastavio Megane. Maska, bočna linija i stražnja svjetla – sve je slično velikom crossoveru i manjem kompaktnom hatchbacku. Unutrašnjost je gotovo preslikana iz Espacea, što znači – vrlo je luksuzna. Središnja konzola koncentrirana je na veliki zaslon osjetljiv na dodir, a tu je i R-Link sustav. Materijali su kvalitetni, mnogo je korisnih pretinaca, a pažnju i pohvale zaslužuje i završna obrada.
Motori, posebno dizelski, ono su najbolje što Renault ima u ponudi. Pomalo iznenađujuće, s obzirom na to da Talisman ima težinu od oko 1,4 tone – ovisno dakako o izvedbi, najmanji dizelaš u ponudi ima 110 KS. No s obzirom na prosječnu potrošnju od samo 3,6 litara i emisiju CO2 od 95 g/km, unatoč nešto slabijoj dinamici, sasvim će sigurno biti tražen. Slijedi dizelskih 130 i 160 KS, dok je startni benzinac snažan 150 KS. Vrh ponude je sportskih 200 benzinskih “konja” uz pomoć kojih Talisman do “stotke” stiže za 7,8 sekundi. Dodajmo još da je niska potrošnja dijelom dug i odličnoj aerodinamici te koeficijentu otpora zraka od cx 0,27. Talisman ima i sustav 4control, poznat iz prijašnjih modela. No, riječ je o dorađenoj verziji zakretanja stražnjih kotača, sada od 3,5 stupnjeva. Taj sustav jamči optimalnu okretnost, odzivnost te posebno stabilnost koja pojačava sigurnost i užitak u vožnji.
Prodaja u Hrvatskoj praktično je startala s opatijskom prezentacijom, a prve se isporuke očekuju za nekoliko tjedana, početkom lipnja. Cijene su očekivane, pa je tako najmanjem dizelašu s baznim paketom opreme iznos postavljen na 171.900 kuna. Na početku prodaje dobiva se i produženo jamstvo na pet godina tako da je iznos uistinu primjeren. Najpovoljnijem benzincu cijena je 202.900 kuna, dok je najskuplji moćni benzinac u “Initiale Paris” paketu luksuzne opreme – 276.900 kuna.
Ljubitelji francuskog stila i udobnosti u Talismanu su dobili svog novog favorita, a zahvaljujući jako visoko postavljenoj letvici kvalitete, taj automobil sretnog naziva moga bi biti itekako problematičan za njemačku i japansku konkurenciju.
Mato PAVLIČEVIĆ
Skladan karavan
Renault je paralelno s limuzinskom predstavio i karavansku, grandtour izvedbu. Novi se veliki karavan odlikuje zanimljivom elegancijom, golemim prtljažnikom niskog utovarnog praga čiji je maksimalni kapacitet 1700 litara korisnog prostora. S potpunom konfiguracijom kabine u prtljažni prostor može primiti predmete dužine do 1116 mm, s preklopljenim stražnjim sjedalima ona se proteže do 2010 mm.