Autoglas
STVOREN ZA AVANTURU

Vozili smo: Peugeot 2008 Allure 1,6 BlueHDI 100 S&S BVM
Objavljeno 3. svibnja, 2016.

Kompaktni crossover napravljen je na platformi 208-ice, a avanturistički duh ogleda se u robusnijim branicima, podvozju povišenom od tla 16,5 centimetara (5,5 cm više nego kod osnovne inačice), metalnoj zaštiti branika i pragova, te uzdužnim krovnim nosačima.

Linije su mu čišće i oblije, a s paketom Allure, koji donosi aluminijske naplatke, kromirana kućišta retrovizora i zacrnjene stražnje prozore, dojam je još bolji. Unutrašnjost je izrađena u stilu 208-ice, a to znači mali upravljač promjera samo 36 centimetara i nisko spuštena kontrolna ploča, tako da vozač ne skida pogled s ceste, ali ni brojčanika. Brojni aluminijski ukrasi, decentno diodno osvjetljenje stropa, finija koža na upravljaču i ručici mjenjača samo su dio opreme kojim se stvara ozbiljan ugođaj u malom automobilu.

Ploča s instrumentima okružena je plavim LED pozadinskim osvjetljenjem. Krov u putničkom prostoru ukrašen je motivima vrlo preciznog dizajna dobivenog laserskim graviranjem. Noću, LED traka s diodama emitira nježnobijelu svjetlost. Zgodan detalj je posebno dizajnirana debela ručna kočnica koja podsjeća na rješenje iz zrakoplova. Pohvalu zaslužuje i dobro osmišljen sustav preklapanja stražnjih sjedala čiji se nasloni jednim potezom prebacuju u ležeći položaj. Sjedeći dio automatski uroni ispod njih, nakon čega ostaje gotovo potpuno ravna površina.

Testni model bio je opremljen 1.6-litrenim turbodizelom od ravno 100 KS koji zahvaljujući solidnom okretnom momentu jamči dosta zabave u vožnji i elastičnost. Još da mjenjač ima šesti stupanj, bio bi savršen. Na asfaltu je solidan, zavoje prolazi sigurno i bez naginjanja dok izvan asfalta ne treba pretjerivati. Ipak, i tamo će ugodno iznenaditi čak i kad treba nakrcan doći do vikendice koja nije u prvom redu do planinske staze.

Cijena ovako motoriziranog modela je 147.577 kn do registracije, dok je testni model s popisa doplata imao još metalik boju, Park Assist (poluautomatsko bočno parkiranje), navigaciju i CD čitač, naplatke od legure 17", gume M&S i Grip control. Sa svim time cijena testiranog vozila s PDV-om, posebnim porezom i opcijama je na kraju narasla do 162.549 kn.

Mato PAVLIČEVIĆ
Poboljšana trakcija

Sustav Grip Control, koji je patentirala grupacija PSA Peugeot Citroën, optimizira trakciju u uvjetima slabog prianjanja. Savršeno se dopunjuje odignutošću od tla od 16 cm, te Mud&Snow gumama. Programi “snijeg”, “blato” i “pijesak” te mogućnost potpunog isključivanja ESP uređaja kad se treba izvući iz nevolje ne pretvaraju 2008-icu u off-roadera. Međutim, prebacivanjem snage na kotač koji ima čvršći kontakt s podlogom može pomoći u nevolji i izvući ga iz nezavidne situacije.

Tehničke karakteristike

Motor:4-cilindarski turbodizel

Obujam:1560 ccm

Snaga:73 kW/100 KS @ 6000 o/min

Okretni moment:254 Nm @ 1750 o/min

Mjenjač:ručni, 5 brzina

Dimenzije:4159 x 1739 x 1556 mm

Prtljažnik:350-1194 l

Maksimalna brzina:180 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h:12,5 s

Potrošnja:5,1 l/100 km

Emisija CO2:97 g/km

Cijena:152.783 kn