Objavljeno 28. travnja, 2016.
Hrvatska Vlada za ovu je godinu odobrila zapošljavanje 70 stranih radnika - vozača teretnih vozila za područje cijele Hrvatske. No taj broj pretjerivanja jedva da zadovoljava potrebe prijevoznika s područja Osječko-baranjske županije. To je istaknuto u srijedu u Osijeku na skupu sekcije prijevoznika u HGK Županijskoj komori.
Poslodavcima s ovog područja kronično nedostaje kvalificiranih vozača. Tvrtke Ricardo, Ravlić, Folding... imaju trajno otvorene natječaje.
Dario Majić iz Ricarda izvijestio je kako za (novu) flotu od 30 kamiona trebaju 50 vozača, a Mario Ravlić kaže kako su za potrebe prijevoza svojih mesnatih proizvoda stalno u potrazi za deset vozača.
- Jutros sam primio dva vozača bez iskustva, a četvorica mojih zaposlenika najavili su mi da napuštaju tvrtku i odlazak u Njemačku - otvorio je drugi set problema Franjo Ivković, vlasnik tvrtke Folding.
I dok se Majić i Ravlić zalažu za uvoz stranih vozača, Ivković je protiv toga. On je podsjetio kako poslodavce u Njemačkoj i Austriji subvencionira država kako bi zadržali svoje vozače.
- Za razliku od njih, mi naše ovdje ne možemo zadržati zato što državi dajemo više nego što bi naš djelatnik trebao dobiti - ogorčen je vlasnik Foldinga.
Kako bi ipak pokrenuli kotač unaprijed, u Ricardu su pristupili suradnji sa strukovnim školama, a u Ravliću pak ističu kako su spremni sufinancirati prekvalifikaciju zainteresiranih nezaposlenih osoba drugih struka.
U evidenciji osječkog ureda Hrvatskog zavoda za zapošljavanje sada su 243 nezaposlena vozača.
- Ali kod jednog dijela njih problem su godine, ili pak nisu u mogućnosti odgovoriti na tehnološke novine koje donosi upravljanje modernim kamionima. S druge strane susrećemo se i s određenim brojem nezaposlenih vozača koji nisu motivirani za taj posao - priznaje Ivan Ravlić iz osječkog HZZ-a.
Stoga predlažu uvoz vozača iz BiH i Srbije kao najučinkovitije rješenje, premda je i dio njih već našao posao u Sloveniji.
- Ali plaća koju mi nudimo na razini je onih u Sloveniji i tim vozačima će se isplatiti doći k nama. Jedan od razloga je i što im je kuća bliže - rekao je Majić. Navodi primjer kako je plaća vozača u međunarodnom transportu u Srbiji oko 500 eura, u nas im se nudi i do tri puta više.D.Kuštro
KAD ĆE BIJELI KRUH?
Franjo Ivković slikovito je opisao svu muku koju poduzetnici i radnici prolaze u segmentu teretnog cestovnog prijevoza. “Trideset godina jedemo crni kruh i nikako da dođemo do bijelog”, upozorio je vlasnik Foldinga. Ipak, konstatirano je kako plaće profesionalnih vozača i nisu tako male.
3
puta veća je plaća profesionalnog vozača u međunarodnom transportu zaposlenog u Hrvatskoj od one njegovog kolege u Srbiji