Nakon dolaska novih vlasnika, Ivana Meštrovića i Lorinca Meszarosa u Gradski vrt, uglavnom se govorilo o dolasku rezultatske renesanse osječkog prvoligaša.
Međutim, u sjeni toga jednom je čovjeku u ruke doslovce gurnut vruć krumpir. Uloga direktora NK Osijek, koja je jedna od vitalnih funkcija u klubu, povjerena je Igoru Galiću, čovjeku koji u nogomet dolazi iz gospodarstva, a imat će vraški težak zadatak - ustrojiti NK Osijek da funkcionira kao uspješna europska tvrtka. S obzirom na stanje koje je Galića dočekalo u Gradskom vrtu, čini se kako će to biti iznimno zahtjevan posao.
Vlasnici strogo kontroliraju financije
Stanje zatečeno u osječkom prvoligašu sigurno nije bilo poticajno za čovjeka koji prvi put radi u nogometu?
- Odmah nakon dolaska nove garniture u NK Osijek zauzeli smo stav da nećemo pričati o prošlosti, nego samo o budućnosti. Pred nama je puno posla na svim poljima i zato nemamo vremena za osvrtanje na ono što je bilo jučer. Moramo gledati prema naprijed.
Posla je preko glave. Odakle početi?
- Naše djelovanje u klubu bit će podijeljeno u tri faze. Sada prolazimo kroz prvu, a to je stablizacija na svim poljima. U okviru te faze najvažnije će biti stablizirati financije. Već smo isplatili sve dugove prema aktualnom igračkom i stručnom kadru te prema Radnoj zajednici, a za najviše mjesec dana očistit ćemo i sve preostale dugove kako bismo od ljeta mogli krenuti od nule. Dosad su novi vlasnici u sanaciju NK Osijek uložili oko milijun eura. Kada govorim o tim fazama, želim naglasiti kako govorim samo o svojem područuju djelovanja, u koje nije uključena sportska politika. Za to je zadužen Alen Petrović. Druga faza trebala bi biti reorganizacija. Pod njom podrazumijevam pojačavanje klupske logistike na svim razinama. Tražit ćemo od naših zaposlenika visoke standarde i profesionalnost i zato ćemo provesti selekciju. Svi će dobiti priliku za dokazivanje, a ostat će oni koji su NK-u Osijek sposobni pružiti dodatnu vrijednost. U trećoj i posljednjoj fazi na red će doći investicije. To se odnosi na pojačavanje momčadi i ulaganja u infrastrukturu.
Iako Osijek sada više nije u dramatičnoj situaciji, kada su financije u pitanju, ne živi ni u izobilju. Vlasnici Ivan Meštrović i Lorinc Meszaros zasad svojim ulaganjem guraju NK Osijek, ali morat će se učiniti ozbiljni zahvati u marketingu?
- Kontrola financija vrlo je stroga. Nema razbacivanja, ali za ono što je prioritetno novca se uvijek nađe. U biti, Mađari će osiguravati novac za plaće i dovođenje igrača, a mi u klubu ćemo se marketinškim aktivnostima morati potruditi stvarati dodatne prihode. Jasno je kako NK Osijek danas nema posebne prihode od prodaje ulaznica, a puno prostora ima i na polju pronalska novih sponzora. No mislim kako smo u tome već ostvarili određene napretke. Iskreno, iznenadilo me koliko je ljudi spremno pomoći NK-u Osijek. Očito su u nama prepoznali pozitivnu priču i sada žele biti dio toga. Naša su vrata širom otvorena za suradnju s takvim ljudima.
Zasad web Fan shop
Jedna od stvari koja NK-u Osijek strašno nedostaje jest Fan shop. Mogu li se navijači nadati kako će konačno dobiti trgovinu u kojoj će moći kupiti sve proizvode s brendom NK Osijek?
- To je osjetljivo pitanje i napravili smo određeno istraživanje, koje je pokazalo kako se Fan shop u obliku trgovine jednostavno ne isplati. Zbog toga smo se odlučili na web Fan shop, koji će zaživjeti vrlo brzo i u njemu će biti dostupan širok asortiman proizvoda. No tako razmišljamo u ovom trenutku, ne znači kako se to ne može promijeniti, posebno ako dođe do promjene dobavljača opreme.
Dakle, razmišlja se i o novom dobavljaču opreme?
- Da. U pregovorima smo s dva-tri brenda sportske opreme. Istina, ugovor s Jakom nas još obvezuje, ali uvjetima tog ugovora nismo zadovoljni, a postoji mogućnost njegova raskida. Vidjet ćemo kako će se stvari razvijati, ali možda kroz taj novi ugovor zaživi i Fan shop kao trgovina.
NK Osijek je proveo i natječaj za dizajn dresa, ali zasad izabrani izgled opreme još nije zaživio. Hoće li se to dogoditi uskoro?
- Teško. Poseban dizajn dresa vrlo je skup i teško da bi bio dostupan za kupnju našim navijačima, a nije nam u interesu nositi dresove koje ne mogu kupiti i naši navijači. Zato smo zasad odustali od toga, ali i to je privremeno stanje. Naš je cilj, između ostalog, osigurati dobavljača koji će nam omogućiti prodaju originalnih dresova NK Osijek po cijeni od najviše 300 kuna.
Povratak publike i infrastruktura
Osijek jest nogometni grad, ali on trenutačno spava. Postoji li plan kako vratiti publiku u Gradski vrt?
- Ima više načina kako popraviti posjećenost na tribinama. Prvi i osnovni je rezultatski. Ako nam na terenu bude dobro išlo, pretpostavljamo kako će i zanimanje za naše utakmice rasti. No postoje i drugi načini animacije. Poput članskih i godišnjih ulaznica.
Godišnje ulaznice prethodnih su godina prodavane po vrlo pristupačnim cijenama. Hoće li klub nastaviti takvu praksu?
- Rekao sam kako smo u fazi stabilizacije, a to znači i u fazi privlačenja većeg broja simpatizera. Za sljedeću sezonu pripremamo posebne pakete godišnjih ulaznica, koji će se moći kupiti po pristojnim cijenama. Nećemo previše mijenjati na tom planu.
NK Osijek je najpoznatiji po Školi nogometa, koja je u orbitu lansirala mnoga zvučma imena. Međutim, uvjeti u kojima taj dio kluba radi daleko su ispod potrebne razine, a isto se može reći i za stadion u Gradskom vrtu. Planira li se učiniti nešto i na tom planu?
- Naravno. Stvaranje optimlanih uvjeta za trening naš je prvi prioritet. Imamo puno selekcija u klubu, a na raspolaganju su im samo dva terena. To hitno moramo poboljšati. Isto vrijedi i za smještaj koji imamo na stadionu a koriste ga igrači iz Škole nogometa. Prvi razgovori o tim problemima već su obavljeni, a u tom dijelu moramo vrlo blisko surađivati sa strukturama grada Osijeka. Što se tiče stadiona u Gradskom vrtu, zasad još ne mogu pružiti preciznu informaciju što će se s njim dogoditi. Dvije su ideje. Jedna je obnova, a druga je rušenje i gradnja novog stadiona. Međutim, prije nego što se uopće krene u taj posao, potrebno je riješiti jako puno tehničkih detalja vezanih u GUP grada Osijeka i prostor na kojem bi trebalo graditi nove terene i eventualno stadion. Ipak, posljednju riječ, kada je taj projekt u pitanju, imat će predsjednik Uprave Ivan Meštrović - rekao je direktor Osijeka.
Dalibor KELER
U PRIPREMI LOYALTY CARD
- Želimo obnoviti članske iskaznice i zbog toga pripremamo i Loyalty card. S tom karticom naši će članovi imati posebne pogodnosti u određenim trgovinama i ugostiteljskim objektima u gradu - kaže Galić.
TRI FAZE RAZVOJA
1. STABILIZACIJA
To već traje. U tom razdoblju klub bi trebao podmiriti sve dugove, što se planira učiniti u sljedećih mjesec dana. Dosad su u sanaciju NK Osijek novi vlasnici uložili oko milijun eura.
2. REORGANIZACIJA
U toj fazi planira se napraviti analiza svih zaposlenika i pojačati klupska logistika na svim razinama. U klubu će ostati oni koji su spremni donijeti dodanu vrijednost. I taj dio posla trebao bi biti vrlo brzo obavljen.
3. ULAGANJE
To govori samo po sebi. Riječ je o ulaganjima u pojačavanje momčadi, ali i u infrastrukturu. Planira se značajno poboljšanje uvjeta za rad svih selekcija, a razmatra se i kako riješiti stadion u Gradskom vrtu. Zasad još nije posve izvjesno hoće li se ići u rekonstrukciju ili u gradnju novog stadiona.
BUDUĆNOST
ZA NAJVIŠE MJESEC DANA NK OSIJEK OČISTIT ĆE SVE PREOSTALE DUGOVE