Autoglas
NOVITET U KONZERVATIVNOJ KLASI

Volvo S90: Nova vizija premium segmenta
Objavljeno 26. travnja, 2016.

Tvorci ovog impozantnog automobila kažu kako su željeli uvesti nešto novo u relativno konzervativnu klasu. I uspjelo im je!

Osmišljen na osnovi SPA platforme (Scalable Product Architecture), ova gotovo pet metara duga limuzina suptilno isprepleće eleganciju sa snagom i karakternom pojavom. Posebno je osmišljen prednji kraj, prema uzoru na SUV XC90, te su i na njega ugrađena inovativna svjetla u obliku Thor čekića. Karakteristična je konveksna rešetka motora, koja se sastoji od 23 uspravne letvice. Ovi detalji posuđeni su od legendarnog modela P1800 iz šezdesetih godina.

Iznutra, prirodni materijali poput drva, aluminija, kože i stakla formiraju minimalističko sofisticirani ambijent. Prednja armatura dizajnirana je oko vertikalno postavljenog zaslona, koji služi kao kontrolna ploča osjetljiva na dodir.

Odlično audio i komunikacijsko iskustvo dolazi s Appleovim CarPlay sučeljem koje omogućava jednostavno bežično povezivanje s pametnim telefonom i hands-free upotrebu svih njegovih mogućnosti. Za čist zvuk zaslužan je Bowers & Wilkins audiosustav. Dva su paketa opreme, Momentum i Inscription.

Standardno je opremljen Intellisafe Assist sustavom, koji je nešto poput sigurnosnog kišobrana pod kojim su spojeni svi najnapredniji sustavi aktivne i pasivne sigurnosti. Uključuje tempomat, automatsko parkiranje, kameru od 360 stupnjeva, sustav upozorenja o sigurnosnoj udaljenosti, Pilot Assist sustav poluautonomne vožnje. Ovaj sustav lagano ispravlja upravljač i slijedi linije cestovne trake, djeluje na brzini do 130 kilometara na sat, a pritom više ne treba slijediti vozilo ispred sebe. S ovim modelom Volvo pouzdano napreduje prema svom obećanju kako će do 2020. godine svi novi Volvo automobili biti tako sigurni da nitko u njima neće moći izgubiti život ili biti teško ozlijeđen.

Očekuje se da će kupci najviše birati između dva štedljiva dvolitrena dizelska motora D4 i D5. Prvi može dosegnuti 140 kW (190 KS), uz potrošnju goriva od 4,4 litre i emisiju od samo 116 grama CO2/km. D5 motor nešto je snažniji - 173 kW/235 KS uz potrošnju od 4,8 l/100 km i emisiju od 127 g CO2/km.

Osim turbodizelskih, na izboru su i dvolitreni benzinski motori T5 (187 kW/254 KS, 6,5 l/100 km; 149 g CO2/km) i T6 AWD (235 kW/320 KS, 7,2 l/100 km; 165 g CO2/km). Svi motori upareni su uz automatske mjenjače. Osim verzija s klasičnim pogonom, Volvo S90 dostupan je i kao hibrid s T8 Twin motorom. U Hrvatskoj se cijene turbodizelskih verzija kreću od 425.527 kuna naviše (56.737 eura) dok benzinski modeli stoje od 437.655 kuna (58.354 eura).

Prvo vrijedno priznanje već je u vitrini u Gothenburgu. Volvo S90 dobio je prestižnu nagradu "Production Car Design of the Year 2015", koju dodjeljuje renomirani internetski portal Car Design News.

Mato PAVLIČEVIĆ
Praktični caravan

Volvo V90 karavanska je verzija S90 limuzine, koja nudi izvanrednu kombinaciju udobnosti, funkcionalnosti i prostranosti. Nastao je na tradiciji dugoj 60 godina, započetoj Volvo Duett modelom 1953. godine. To je bio prvi automobil namijenjen aktivnom odmoru koji je imao brojne praktične i korisne karakteristike. Cijene se kreću od 454.275 kuna naviše (60.570 eura), koliko stoji model V90 D4 Automatic Momentum. Najavljena je i skora premijera off-road inačice, V90 Cross Country.