Autoglas
VOZILI SMO RENAULT KANGOO, TRAFIC I MASTER

Teretnjaci za sve terene
Objavljeno 26. travnja, 2016.
Kako bi se prilagodio različitim zahtjevima kupaca, Renault je svoju paletu gospodarskih vozila obogatio trima tehnologijama za poboljšano prianjanje uz podlogu

P otrebe poslovnih korisnika mogu se razlikovati, ovisno o vrsti terena na kojima se vozila upotrebljavaju te o tome upotrebljava li ih se u takvim uvjetima stalno ili povremeno.

Kako bi se kupcima olakšao izbor, rješenja za bolje držanje uz podlogu sada je dio službene Renaultove ponude. Rješenje za pojačano prianjanjeExtended Gripdio je serijske opreme osobnih i teretnih inačica modela Kangoo od sredine 2013. te modela Trafic i Master od sredine 2014.

Rješenja X-Track (za Kangoo, Trafic i Master) i 4x4 (za Master) također su dio Renaultove ponude u svim europskim zemljama, u središnjoj Europi i u zemljama Magreba. Ta se rješenja nude u suradnji sa stručnjacima za preradu Poclain Véhicules (X-Track) i Oberaigner (Master 4x4), ali Renault se sada brine za čitavu proceduru, od prodaje do postprodaje. Kupci tako sada imaju samo jednog posrednika: stručnu marku Renault Pro+ i njezinu prepoznatljivu stručnost u području gospodarskih vozila.

Extended Grip

Extended Grip napredan je elektronički sustav koji djeluje na pogonske kotače i poboljšava prianjanje pri kretanju ili malim brzinama, na mekanim podlogama sa slabom trakcijom ili na skliskim podlogama kao što su snijeg, blato ili pijesak. Omogućuje vozaču nastaviti vožnju bez proklizavanja ili zapinjanja. Vozač ručno aktivira Extended Grip kada vozilo stoji ili u vožnji (do brzine od 50 km/h), pritiskom gumba (sa sličicom vozila i stabla).

Za još veću učinkovitost Extended Grip se u opciji može upariti s posebnim gumama „M&S” koje olakšavaju kretanje vozila na zahtjevnim podlogama s manjom razinom prianjanja. Omogućuju izbacivanje vode, snijega i blata kojima se začepljuje gazna površina gume te zahvaljujući svojoj strukturi na tlo prenose okretni moment motora potreban za kretanje vozila.

Za još bolju funkcionalnost modela Kangoo moguće je kombinirati Extended Grip s opcijom All road koja sadržava podvozje povišeno za 8 mm, pojačane gume te limenu zaštitu ispod motora. Master Propulsion omogućuje brže kretanje s mjesta na mekoj podlozi ili na skliskom kolniku. Osim toga, u opciji za Master dostupan je zaštitni lim ispod motora

Povišeno podvozje

Tehnologija X-Track od rujna 2016. bit će u ponudi za cijelu paletu gospodarskih vozila (Kangoo, Trafic i Master, ali već je u ponudi partnera za preradu Poclain Véhicules). X-Track je jednostavna prerada serijskih gospodarskih vozila s pogonom 4x2 koja olakšava vožnju neravnim terenima. Tu preradu izvodi tvrtka Poclain Véhicules, stručnjak u području pojačanog prianjanja i Renaultov dugogodišnji partner. Riječ je o alternativi sustavu s pogonom na četiri kotača kada vožnja ne zahtijeva sposobnost svladavanja prepreka.

Povišeno podvozje vozila omogućuje svladavanje neuobičajenih prepreka na koje se može naići na zahtjevnim podlogama. Ono smanjuje opasnost od kontakta i udaraca ispod vozila. Podvozje vozila povišeno je za oko 30 mm na modelima Kangoo i Trafic, te 40 mm na modelu Master. Gume Mud & Snow olakšavaju kretanje vozila na zahtjevnim podlogama s manjom razinom prianjanja nego na standardnim cestama.

Izvorni diferencijal zamijenjen je LS diferencijalom. Taj se mehanički sustav prijenosa okretnog momenta temelji na trenju osam naizmjenično postavljenih diskova. Kada jedan kotač slabije prianja, blokirajući diferencijal prenosi do 25 % okretnog momenta motora na kotač s najboljim prianjanjem. Povišeno podvozje vozila omogućuje svladavanje neuobičajenih prepreka na koje se može naići na zahtjevnim podlogama. Sustav X-Track uvijek je aktivan. Nije potrebno ništa poduzimati kako bi se aktivirao. 

Namijenjen je poslovnim kupcima za upotrebu na gradilištima, tijekom javnih radova, po šumskim putovima, stazama uz vodotokove, putovima za održavanje infrastrukture, poljoprivrednicima, a i široj javnosti za upotrebu u slobodno vrijeme.

Iz Barcelone: Mato PAVLIČEVIĆ
Stručnjaci za 4x4

S više od 20 godina iskustva, grupa Oberaigner jedan je od vodećih dobavljača, specijalizirana u području pogona 4x4. Dobavljač je osovina pogona na četiri kotača i prijenosnih mehanizama za Mercedes-Benz Sprinter. Osim toga, Oberaigner isporučuje prerade vozila 4x4 za pet različitih marki (Mercedes-Benz, Renault, Opel/Vauxhall, Nissan i Volkswagen). Proizvodi i usluge grupe Oberaigner prodaju se na tržištima diljem svijeta.

Renault Master

Renault Master od travnja je dostupan i u izvedbi 4x4. Ta se prerada temelji na modelu Master Propulsion, furgonu ili šasiji, s jednostrukom ili dvostrukom kabinom. Preradu izvodi tvrtka Oberaigner Automotive, njemački stručnjak za preradu s velikim iskustvom u području pogona na četiri kotača. Nudi dva načina rada: za cestu (4x2) i za loše ceste i terensku vožnju (4x4). Na prednju osovinu ugrađuje se diferencijal, a na izlazu mjenjača prijenosni mehanizam kao sučelje između prednjeg i stražnjeg diferencijala i mjenjača. Reduktor se može uključiti u teškim uvjetima, uz povećanje okretnog momenta motora nakon mjenjača za oko 40 %. Podvozje je povišeno i dodatno zaštićeno za 65 mm sprijeda te za 58 mm straga (jednostruki kotači) ili za 45 mm kod dvostrukih kotača. Način 4x4 i reduktor (kratki stupnjevi prijenosa) mogu se aktivirati i deaktivirati jednim pokretom, zahvaljujući konzoli s komandama smještenoj u kabini na instrumentnoj ploči, iznad radija.