Osijek
HEP-PLIN OBRAČUNOM OŠTETIO POTROŠAČE

Kasno očitali brojila pa dodatno zaradili najmanje 235.000 kn
Objavljeno 23. travnja, 2016.
Posve je jasno kako je napravljen pogrešan obračun na štetu potrošača, odlučna je Tanja Popović-Filipović

Je li HEP-Plin, isporučitelj zemnog plina za kućanstava u trima slavonskim županijama, napravio prekršaj time što je plinska brojila očitao nakon što je 1. travnja na snagu stupila nova, jeftinija cijena plina?

Naime, tragom brojnih reklamacija potrošača na račune za ožujak s višim iznosima od onih koje su očekivali, u toj su tvrtki priznali kako je obračunsko razdoblje trajalo 35 dana, od 27. veljače, odnosno 28. veljače pa zaključno s 1. travnja, odnosno 2. travnja. No, s prvim je danom travnja na snagu stupila odluka Hrvatske energetske regulatorne agencije (HERA) o iznosu tarifnih stavki za javnu uslugu opskrbe plinom za 2016. godinu, prema kojoj je plin pojeftinio za 18 posto. To bi, pak, značilo da je HEP za dva travanjska dana plin očitao i zaračunao po staroj, nevažećoj tarifi!

Pravo na reklamaciju

- Posve je jasno kako je napravljen pogrešan obračun na štetu potrošača - odlučna je Tanja Popović-Filipović iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača. Pravo kupca je poslati reklamaciju u obliku pismenog prigovora. U ovom slučaju HEP je dužan u roku od 15 dana odgovoriti na prigovor.

- Ako kupac nije zadovoljan odgovorom, može podnijeti prigovor Povjerenstvu za zaštitu potrošača HEP-Plina, koje je dužno pisano odgovoriti u roku od 30 dana od dana zaprimanja reklamacije - dopunjuje Davor Guttert iz osječkog HEP-Plina. U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, član takvog povjerenstva jest i osoba koja predstavlja potrošače. U ovom slučaju članica Povjerenstva za zaštitu potrošača HEP Plina je Dunja Mak u ime Potrošačkog foruma Osijek.

Međutim, ni to nije posljednja instanca. Kupac nezadovoljan i ovim odgovorom može izjaviti pisani prigovor HERI ili pak povesti sudski spor, u ovom slučaju protiv HEP-Plina, pred nadležnim sudom.

Pećušak: Šteta u lipama

No za Damira Pećušaka, direktora HEP plina, problem, čini se, na postoji.

- Prema Mrežnim pravilima plinskog distribucijskog sustav imamo, plus-minus, šest dana za očitavanje plinomjera. Kako nikoga ne bismo oštetili, dakle ni nas kao tvrtku, ali ni klijente, ciljali smo očitovanje za 1. travnja - kaže Pećušak. No posve je jasno kako svih 75 tisuća mjernih mjesta, odnosno 70 tisuća kućanstva, nije bilo moguće obići u jednom danu, posao se produžilo i na drugi dan. Ni u tome Pećušak ne vidi problem, smatra kako se šteta počinjena klijentima mjeri “u lipama”. No, je li baš tako? Čini se da nije!

Računali smo i mi

Na primjeru obiteljske kuće koja je u obračunskom razdoblju potrošila približno 200 kubika, dnevna je potrošnja 5,7 kubika, odnosna u dva dana “viška” to je oko 11 kubika. Razlika između stare i nove cijene za ta dva dana iznosi šest kuna. Po pojedincu - to baš i nije “nekoliko lipa”. No ako se ukalkulira da je ovakvom operacijom zahvaćena polovina kupaca, dakle njih 35 tisuća, dolazi se do brojke od bar 235 tisuća kuna. Dakle, to je ekstraprofit!

Ni Tržišni regulator HERA, ni Ministarstvo gospodarstva koje je hijerarhijski nadleženo HEP-u, unatoč našim opetovanim nastojanjima, nisu nam (još) odgovorili postoji li u ovom slučaju pogreška HEP-Plina.

- Bilo bi fer kada bi na idućem računu smanjili cijenu za tih deset kuna - zaključni je prijedlog Tanje Popović-Filipović iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača.

Dario KUŠTRO
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike