Objavljeno 9. travnja, 2016.
I sami policajci svjedoče kako nadređeni od njih često traže veliku kontrolu vozača i strogost
Vezani članci
PREKOMJERNO KAŽNJAVANJE
NA JEDNU KAZNU SPLITSKIH POLICAJACA NAJMANJE PET OSJEČKIH
LAVINA REAKCIJA NA PREREVNO POLICIJSKO POSTUPANJE
Policijska represija, o kojoj pišemo proteklih dana u našem listu i dalje izaziva izuzetno veliku pažnju čitatelja iz cijele Slavonije i Baranje, no,i reakcije mnogih policajaca koje potvrđuju da se ne radi o hajci na policiju, nego vrlo ozbiljnom problemu.
Većina policajaca, naime, svoj posao radi savjesno, odgovorno i, što je važno reći, onako kako od njih traže njihovi pretpostavljeni. Iznesenim podacima želimo upozoriti na različite pristupe policije prema vozačima u različitim dijelovima zemlje i otvoreno pitati zašto bi zbog prekomjernog kažnjavanja Slavonci punili državni proračun više nego itko u Hrvatskoj.
Discipliniranje
Uz brojne reakcije građana koji nam se javljaju, istaknut ćemo stoga i one samih policajaca. Nekoliko ih se javilo i želeći ostati anonimni kako ne bi imali problema na svom, ionako slabo plaćenom poslu, kazali su nam kako je dobro da se piše i govori o tomu, jer njihovi nadređeni od njih često traže upravo takvu veliku kontrolu vozila i vozača, strogost i naplatu kazni prema počiniteljima i zbog najbanalnijih prometnih prekršaja.
Zanimljivo je svoja iskustva opisala na portalu Glasa Slavonije i jedna čitateljica. “Moje iskustvo s policijom je takvo da je najsigurnije ne izlaziti iz stana, jer ako iziđete policija vas odmah zaskoči, išli autom, biciklom ili pješke, a kad vas zaustave naći će što ste krivo napravili, jer se kaznu naplatiti mora, kako bi vas se discipliniralo. Rijetko koristim auto u gradu, ali jednom kad sam odlučila ići autom, već nakon sto metara od moje zgrade, policijski auto koji je išao iza mene, odjednom upali rotirajuće svjetlo i zaustavi me. Razlog - nisam propustila nekog pješaka kojega su samo oni vidjeli... Kazna 500 kuna... Nakon toga, odlučim odustati od auta pa biciklom krenem od kružnog toka u Županijsku ulicu. Vozim bicikl, nema označene staze. Policija iskače iz auta i prijeti kaznom od 300 kuna jer vozim bicikl po pločniku. Uzgred, nikog na pločniku, vozim uz rub, polako, tek toliko da ne idem pješke do Gundulićeve gdje je staza... Vidim, nije dobro ni biciklom, pa nakon dva mjeseca ležanja kod kuće zbog bolesti kralježnice, konačno iziđem u šetnju jedva se krećući. Međutim, policijski auto u Ulici Hrvatske Republike, juri i naglo se zaustavlja, policajac istrčava iz auta, traži od mene osobnu i prijeti kaznom od čini mi se 300 kuna, jer sam prešla cestu preko crvenog... Ajme, jedva hodam od bolova, nigdje ne žurim, šta bi išla na velikom raskrižju preko crvenog? Nisam mogla vjerovati da sam ja u tom trenutku bila policiji najveći problem u gradu. I onda, kao što rekoh na početku, najbolje je biti kod kuće i ne izlaziti, jer ako ste vani sigurno ćete nenamjerno napraviti nekakvu prometnu pogrešku i ugroziti živote ljudi, pa će policija morati reagirati i kazniti vas kako bi vas spriječili da ne ugrožavate sigurnost prometa na cestama”.
I do susjeda s osobnom
Punim imenom i prezimenom Zlatko Petak iz Sarvaša želio je ispričati svoj slučaj. Dok ga je sin vozio od vikend-naselja na ušću Drave, gdje su cijeli dan radili na vikendici, kroz šumu, kako je naglasio, “prtenim” šumskim putem, zaustavila ih je policija koristeći pri tome rotacijsko svjetlo. “Pregledali su dokumente i naše vozilo, što je bilo sasvim u redu, bila je to granična policija. Potom je policajac tražio alkotestiranje, što je moj sin odbio. Zamislite - usred šume?! Zbog odbijanja alkotesta napisao mu je prekršajnu prijavu za koju je kazna pet tisuća kuna i oduzimanje vozačke dozvole na godinu dana. Mislim da je to bilo čisto maltretiranje i isključiva namjera naplate kazne, a ne briga za sigurnost na šumskom putu”, ispričao nam je Petak, dodajući kako je u suradnji s odvjetnikom sin napisao žalbu, odnosno prigovor.
I do belomanastirskog dopisništva Glasa Slavonije stigle su pritužbe biciklista. Najčešće je riječ o stanovnicima baranjskih sela. “Ne možemo izići iz kuće, a da nas policijska ophodnja ne zaustavi i traži osobnu iskaznicu”, žale se, naglašavajući kako znaju da je osobnu potrebno nositi sa sobom, ali ne i kada se odlazi kod drugog-trećeg susjeda na kavu.
Igor MIKULIĆ/Ivica GETTO
ŽUPANJCI SE ŽALE ZBOG PROMETNE NEKULTURE
Županjci smatraju da bi prometna policija trebala više intervenirati i poduzimati rigoroznije mjere kojima bi se stalo na kraj biciklistima koji voze nogostupima i ugrožavaju pješake. “Ova prometna nekultura biciklista u našem gradu prevršila je svaku mjeru i očito da samo upozorenja koja im je policija izricala u do sada provedenim preventivnim akcijama ništa ne vrijede. Treba ih kažnjavati, jer kod nas očito samo onda kada te udare po džepu ima učinka”, poručuju građani.(M.L.O.)
REPRESIJA I U VUKOVARU I VINKOVCIMA
I građani Vukovara i Vinkovaca smatraju da policija prečesto zaustavlja vozače s riječima - kontrola prometa. Vinkovčanin koji se nedavno vratio s 14-dnevnog boravka u Istri navodi kako u sve te dane nije sreo ni jednu policijsku patrolu, dok ih u Vinkovcima viđa gotovo svakodnevno. Prema podacima PU vukovarsko-srijemske, u 2015. godini policija je “upisala” 28.740 prekršaja kada su u pitanju vozači motornih vozila, 111 glede biciklista i 135 prekršaja pješaka. U prva tri mjeseca ove godine bio je zabilježen 7861 prekršaj vozača motornih vozila, 52 pješaka i 38 prekršaja biciklista. U najistočnijoj županiji registrirano je 65.555 vozila.(S.B.)
PU OSJEČKO-BARANJSKA ODGOVORILA NA KRITIKE
Broj postupanja srazmjeran broju biciklista
Policijska uprava osječko-baranjska, kao svojevrsni odgovor na kritike o radu policije i postupanja prema biciklistima objavila je u petak priopćenje u kojem govori o policijskom nadzoru i upravljanju cestovnim prometom. “U nadzoru i upravljanju cestovnim prometom policija provodi preventivne i represivne mjere sukladno Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa, strateškoj procjeni te nizu drugih strateških dokumenata i provedbenih propisa. Cilj provođenja svih mjera je smanjenje smrtnog stradavanja i teškog ozljeđivanja u prometu. Sukladno navedenom cilju, jedna od mjera je i represivno postupanje policije, odnosno sankcioniranje ponajprije najtežih prekršaja koji utječu na negativno stanje u cestovnom prometu. Između ostalih sankcija, 2015. godine 36 posto od ukupnog broja evidentiranih prekršaja rezultiralo je samo upozorenjem te 12,2 posto beznačajnim prekršajem ili oportunitetom (ukupno 48,2 posto nepokretanjem prekršajnog postupka). S obzirom na posljedice prometnih nesreća 2015. godine, kada je 35 osoba smrtno stradalo, u odnosu na 2014., kada je smrtno stradalo 13 osoba, PU osječko-baranjska provodi razne preventivne mjere s ciljem smanjenja broja stradalih osoba u prometu. Smatramo da broj postupanja policijskih službenika prema prekršiteljima u cestovnom prometu nije nesrazmjeran s brojem biciklista kao sudionika u prometu te s obzirom na činjenicu da je sigurnost građana u prometu jedna od bitnijih zadaća koja se postavlja pred policijsku službu”, stoji u priopćenju PU.
PROSVJED BICIKLISTA U OSIJEKU
Građanska opcija Grada Osijeka (GOGO) zbog prekomjernog kažnjavanja biciklista u Osijeku u subotu (9. travnja), organizira prosvjed, u 11 sati u Ulici Hrvatske Republike, ispred ulaza na parking Filozofskog fakulteta, kao jednog od mjesta najčešćeg kažnjavanja građana. Za Osijek je GOGO naveo kako je umjesto prijestolnice kulture postao prijestolnica “prometne nekulture”. GOGO je u svom pozivu na prosvjed podsjetio kako je Osijek grad s najviše kažnjavanih biciklista.