Novosti
U ZRAČNOJ LUCI U VRIJEME NAPADA BILA I OSJEČANKA MARTINA GJERGJA:

Strah me počeo tresti tek kad sam se izvukla iz Bruxellesa
Objavljeno 30. ožujka, 2016.

Vezani članci

OSJEČKI STUDENTI OSTALI U BRUXELLESU:

U Hrvatsku ćemo se možda morati vratiti preko Pariza ili Amsterdama

DELEGACIJA S PRAVNOG FAKULTETA U VRIJEME NAPADA BILA JE U BRUXELLESU

Osječki studenti: Raznesena je postaja na kojoj smo trebali izići iz metroa

Prije osam dana teroristi su priredili krvavi pir u srcu Europe, u Bruxellesu. Eksplozije su odjeknule i “poharale” zračnu luku Zaventem, a meta napada je bila i briselska podzemna željeznica.

Posljedica bezumnog napada islamskih terorista je više od 30 poginulih, niz ranjenih, ali i desetci onih koji su, srećom, izbjegli smrt i ranjavanje, ali još uvijek liječe rane od tog crnog utorka. Dok Europa oplakuje žrtve islamista u Parizu, Ankari i Bruxellesu, svoju osobnu dramu proživljava i Osječanka Martina Gjergja koja se 22. ožujka u vrijeme napada zatekla u zračnoj luci u Bruxellesu. Prije osam dana na putu iz glavnog grada Sierra Leonea Freetowna u Zaventemu je čekala avion za Zagreb i taj dan vjerojatno nikada neće zaboraviti.

- Nisam strašljiva osoba, ali kad se dogodi takav kaos, čovjek se uplaši. Stvarno uplaši i te slike ga drže danima. Iako moram priznati da me strah uhvatio tek kada je sve prošlo i kad sam shvatila kako je sve moglo završiti. U trenutku kada je Bruxelles napadnut bila sam čvršća nego ikad, samo sam razmišljala kako se zaštititi i izvući - ispričala nam je Martina, koja je tog kobnog utorka bila u Bruxellesu. Da je sve išlo prema planu, u utorak bih uživala u Osijeku s obitelji, ali sudbina je htjela da se spašavam iz briselskog ludila.

U ime osječke tvrtke Elektromodul 15. ožujka otputovala je u Freetown i kući je trebala letjeti 20. ožujka. No, iz Sierra Leonea joj je let pomaknut za 21. ožujka, te je u glavni belgijski grad sletjela dan kasnije, u 5.30 sati. Baš to jutro kada je ISIL svoje okrutno lice usmjerio prema belgijskoj prijestolnici.

- Bila sam potpuno iscrpljena nakon povratka iz Afrike pa se u briselskoj luci nisam micala iz sektora B. Malo sam pošvrljala po trgovinama, a onda legla na klupu da se odmorim. Taman kad sam se ušuškala, negdje pet do osam došao je jedan od zaposlenika zračne luke i počeo vikati da idemo svi na kraj sektora B. Nismo imali pojma što se događa, a onda se s razglasa čulo “hitna evakuacija”. Baš u tom trenutku bila sam na telefonskoj vezi sa suprugom koji mi je kazao: “Ma, vjerojatno su dobili neku dojavu o bombi”. Da se događa nešto ozbiljnije shvatila sam kad su nam naredili da ostavimo svu ručnu prtljagu i poveli nas izvan objekta na pistu. Sav taj događaj sad mi je nekako u magli, znam da sam čula dvije eksplozije, ali nisam u tom trenutku shvaćala o čemu je riječ. Izveli su nas na pistu, odjednom smo se našli između aviona, a kasnije su nas autobusima prevezli na čistinu izvan aerodroma. Samo smo vidjeli kako u zračnu luku ide hrpa policije i hitne pomoći, ali nitko ništa nije govorio. Zapravo, što se točno događa u Bruxsellesu saznala sam kad me počela zvati obitelj iz Hrvatske. Svi su oni bili u mnogo većem strahu od mene, a dok su oni plakali, ja sam smišljala kako otići iz Bruxellesa. Samoinicijativno sam krenula prema selu Zaventem, zatim autobusom za Mechelen. Željela sam u Nizozemsku, no obustavljene su željezničke linije, ali uspjeli smo otići prije zatvaranja granice. Skupilo se nas četvero, uzeli smo taksi i dokopali se Amsterdama. Dan kasnije napokon sam stigla u Zagreb, gdje sam otišla i kod liječnika, jer od posljedica stresa i straha hvatala me temperatura, iscrpljenost... Srećom, sve je dobro završilo, ali iskustvo koje sam proživjela doista je užasno - završila je priču Martina Gjergja.I.Liović

OSJEĆAJ STRAHA I NESIGURNOSTI

Zbog posla Martina je često u zračnim lukama i kaže kako je prvi put dan nakon briselskog kaosa, u Amsterdamu, dobila osjećaj nesigurnosti. “Ne znam je li to zato što je svježe, ali kad sam nakon sve te drame čekala ulazak u avion za Zagreb, nije mi bilo svejedno. Stalno sam se osvrtala i gledala je li netko sumnjiv. Definitivno, nije lako iskustvo, uvuče se u čovjeka strah, postaneš svjestan da nigdje nisi siguran, da nemaš načina kako se obraniti od suludog čovjeka koji je spreman raznijeti sebe i sve oko sebe. Naš obiteljski posao (tvrtka Elektromodul) je takav da često putujemo, ne samo ja, nego i moj otac Damir i brat Vedran, nakon ovoga sigurno će uvijek postojati mala doza straha. Možda strah prođe kako vrijeme bude odmicalo, ne znam, misli su mi još zbrkane”, kaže Martina.

Sve je dobro završilo, ali iskustvo koje sam proživjela doista je užasno, kaže Martina Gjergja

Možda ste propustili...

ISTRAGA PROTIV TRIJU OSOBA I JEDNE TVRTKE ZBOG SUMNJE NA POČINJENJE SUBVENCIJSKE PREVARE

EPPO istražuje višemilijunsku prijevaru s novcem za obnovu nakon potresa