Ekonomija
TURISTIČKA GASTROPONUDA

Ekstra djevičanska slavonska svinjska
mast i osječka knedla osvajaju
posjetitelje sajmova diljem Hrvatske
Objavljeno 16. ožujka, 2016.

Bezbroj je primjera da gastronomija ima značajnu ulogu u promociji i razvoju turizma.

Bučijade, sarmijade, palačinkijade, natjecanja u kuhanju fiš-paprikaša, čobanca, pilećeg paprikaša, sajam čokolade, sve je to, i još mnogo toga, dio bogate hrvatske gastroponude koja privlači goste.

Da je bez gastrodelicija te prezentacija vina i rakija domaćih proizvođača teško zamisliti cjelovitu turističku ponudu, potvrđuje i primjer nedavnog, iznimno uspješnog nastupa Turističke zajednice grada Osijeka na Međunarodnom sajmu prehrane, pića, hotelske i ugostiteljske opreme GAST u Splitu, održanog u Spaladium areni.

Pridonijelo je tomu, između ostaloga, zanimljivo natjecanje pod nazivom Fiš kontra brudeta, u organizaciji Turističke zajednice grada Osijeka, i u suradnji s TZ-om grada Makarske, koje je privuklo velik broj domaćih i inozemnih posjetitelja, izlagača i medija.

- To je samo jedno od događanja i aktivnosti koje smo priredili za sajam GAST, a pokazalo se kao pun pogodak. Bila nam je želja u predstavljanju turističkih potencijala grada Osijeka naglasak staviti na gastronomiju, a posebno na fiš-paprikaš, jer Osijek je tradicionalno domaćin Hrvatskog natjecanja u kuhanju fiša, a prošle godine u našem je gradu održano jubilarno 20. Državno natjecanje. Zato smo angažirali Udrugu majstora kotlića Slavonije i Baranje i posebnog gosta Antu Dozana, državnog prvaka u kuhanju fiša, koji je kuhao ovu deliciju, a posjetitelji i izlagači uživali su u njegovom kulinarskom umijeću – kaže Saša Uranjek, direktor Turističke zajednice grada Osijeka.

Uz to, dodaje naš sugovornik, na GAST-u su se predstavili članovi klastera Slavonska košarica, pa su tako prezentirana vina Vinarije Klasić, proizvodi OPG Lasić i viljamovka Vitas. Iako osječki TZ već godinama sudjeluje na ovom sajmu, ovogodišnje predstavljanje bilo je najbolje do sada.

Branka Ostojić, stručna suradnica iz osječkog TZ-a, dodaje da su uz fiš predstavili osječku knedlu, dio novog turističkog brenda Knedl sat. “Svakog petka u 11 sati zvone zvona crkava u Osijeku podsjećajući na protjerivanje Osmanlija i vrijeme kada su Osječanke pripremale knedle sa šljivama“, objašnjava Ostojić.

Uz to, na štandu su ponudili mesne delicije Slavonije i Baranje, koje je pripremao Ante Dozan, a kušali gosti osječkog štanda. Branka Ostojić još kaže da nije bilo pobjednika u kulinarskom duelu Fiš kontra brudeta, nego je zaključeno da su oba jela jednako dobra, svako na svoj način. Prezentacija Osječana u Splitu bila je zapažena i besprijekorna, a u tome im je pomogla Sanja Vuković Veić, direktorica GAST-a, zaključuje naša sugovornica.

Blaženka Kusić, koja je na GAST-u predstavila Vinariju Kusić, u sklopu osječkog predstavljanja klastera pod nazivom Slavonska košarica, ispričala nam je zgodnu anegdotu: “Na osječkom štandu napravili smo malu šalu, jer smo uz već spomenutu ponudu iz klastera, gostima nudili mast namazanu na kruh, a pored toga napisali - ekstra djevičanska svinjska mast. Zahvaljujući tom šaljivom i pomalo infatilnom natpisu, privukli smo iznimnu pozornost većine posjetitelja i novinara”.

Vesna LATINOVIĆ

SAŠA URANJEK

direktor Turističke zajednice grada Osijeka

“Dođite u Osijek, grad manifestacija 2016.”

- Vrlo smo zadovoljni nastupom na sajmu i reakcijama domaćina Splićana, izlagača i gostiju sajma na našu prezentaciju. Naši gastroproizvodi bili su jako traženi, a obavili smo i niz razgovora s turističkim djelatnicima iz Dalmacije, koji su zainteresirani za veću suradnju s nama”, rekao je Saša Uranjek, koji je bio aktivan sudionik stručnog skupa Razvoj novih turističkih proizvoda, a predstavio se izlaganjem naslovljenim Dođite u Osijek, grad manifestacija 2016.