Objavljeno 8. veljače, 2016.
VUKOVAR – Pješački most preko rijeke Vuke u središtu Vukovara, koji nosi ime po francuskom dragovoljcu stradalom u obrani Vukovara Jeanu-Michelu Nicolieru, mjesecima je bio predmet žučnih rasprava pa i performansa, jer se pokazalo da je, iako obnovljen, nesiguran za uporabu.
Problem je tim veći jer se most nalazi u pješačkoj zoni, u povijesnoj jezgri grada, na vrlo frekventnoj poziciji. K tome, most je godinama bio dijelom puta kojim je 18. studenoga na Dan sjećanja na žrtvu Vukovara 1991. prolazila, od bolnice prema Memorijalnom groblju žrtava iz Domovinskog rata, Kolona sjećanja s uobičajenih bar 50-ak tisuća sudionika. Protekle dvije godine, upravo zbog nesigurnosti mosta, ruta je bila izmijenjena, odnosno preusmjerena obilaznim putovima. Sve to vrijeme obnovljen, ali nesiguran most, bivao je silom prilika nagrđen žičanim zaštitnim ogradama kako bi se reduciralo opterećenje. Krenula je, međutim, dugo najavljivana sanacija mosta kojom bi problem trebao biti dugoročno riješen. Najavljivao ju je gradonačelnik Vukovara Ivan Penava.
– Pješački most „Jean-Michel Nicolier“ samo je jedno u nizu stihijskih rješenja bivše vlasti. Zbog nesavjesnog upravljanja prethodnog gradonačelnika, građani Vukovara sada moraju platiti dodatnih 800.000 kuna, jer je most morao biti završen do izbora, ma što to značilo za sigurnost građana – govorio je Penava, i koncem prošle, 2015. godine, kada je potpisao ugovor o izvođenju radova na sanaciji mosta. Podsjetio je i kako su gradske vlasti prethodno ishodile mišljenje Građevinskog fakulteta iz Osijeka prema kojem pješački most nije siguran, odnosno rizičan je za uporabu. Taj je dokument pokazao kako most ne samo da nije siguran prilikom izvanrednih okolnosti, kada se može očekivati veće opterećenje mosta zbog povećanog broja ljudi, nego čak ni u uobičajenim okolnostima.
– U elaboratu Građevinskog fakulteta naglašeno je da most ne zadovoljava kriterije mehaničke otpornosti i stabilnosti prema važećim normama i nema dovoljnu razinu rezerve sigurnosti kako za izvanredna opterećenja, tako i za reducirano pješačko opterećenje - svakodnevnu uporabu. Ustanovljeno je kako most ima četiri puta manju nosivost nego što je potrebno te je preporučeno da se, ako bi se nastavilo korištenje mosta, mora dodatno osigurati nosivim skelama koje bi preuzele opterećenje – objašnjavao je Penava, dodajući i kako je osnovni problem što su bivše vlasti u popločavanje mosta išle bez provedenih ispitivanja i da je u te radove utrošeno 1,5 milijuna kuna koje su na taj način „bačene u vjetar“.
Sanacija mosta je sada u tijeku, radove izvodi tvrtka “Sitolor” iz Slavonskog Broda po cijeni od 800.000 kuna (s PDV-om), a investitor je Grad Vukovar. Prema predviđenome, sanacija će osigurati mehaničku otpornost i stabilnost za opterećenja koja će se pojaviti pri izvanrednim opterećenjima, kao što je obilježavanja Dana sjećanja kao i pri interventnim prelascima servisnih i komunalnih vozila. Vijek uporabljivosti i trajnosti rasponske konstrukcije mosta, nakon provedene sanacije, biti će najmanje 50 godina, uz redovito održavanje i monitoring sustava odvodnje. Završetak radova očekuje se krajem veljače.S.Butigan