Autoglas
PREMIJERA: OPEL GT CONCEPT

Ovo je vizualna budućnost sportskog automobila
Objavljeno 2. veljače, 2016.
Ključna inovacija Opel GT Concepta velika su vrata bez kvaka, s integriranim bočnim prozorima i neprimjetnim prijelazom između stakla i obojenih površina

Opel GT Concept bit će premijerno predstavljen na 86. međunarodnom sajmu automobila u Ženevi (od 3. do 13. ožujka).

Ovaj čistokrvni sportaš sa sprijeda, centralno postavljenim motorom i stražnjim pogonom, izravni je potomak Opela GT i koncepta Monza te podiže Opelovu skulpturalnu filozofiju dizajna na novu razinu i odbacuje sve što narušava čistu formu. Tako GT Concept nema kvaka na vratima, vanjskih retrovizora ni brisača.

GT Concept je dinamičan stroj za vožnju, što već simbolizira karakteristična crvena linija koja vodoravno prepolovljuje karoseriju i stvara proporcije. Prepoznatljive crvene prednje gume montirane na felge modernog dizajna koji podsjeća na role, podsjećaju na Opelov motocikl Motoclub 500 koji je svojevremeno, 1928., također bio avangarda te je imao dvije crvene gume. No, Opel GT Concept inače je samostalan i nema znakova retrodizajna.

Nema kvaka

Ključna inovacija Opel GT Concepta velika su vrata s integriranim bočnim prozorima i neprimjetnim prijelazom između stakla i obojanih površina. Vozač i suvozač mogu nakon pritiska na touchpad za električna vrata, koja su integrirana u karakterističnu crvenu crtu na krovu, uživati u iznenađujuće mnogo prostora u kabini. Čak će i visoki vozači imati dovoljno mjesta u unutrašnjosti. Vrata, kad su otvorena, dosta ulaze u prednje blatobrane. Takva patentirana montaža koja štedi prostor omogućuje velik kut otvaranja, posebno u relativno uskim prostorima za parkiranje. Dvije kamere smještene iza blatobrana osiguravaju dobru vidljivost prilikom gradske vožnje. Slika s njih prenosi se na dva monitora s lijeve i desne strane kokpita, što znači da su dani vanjskih retrovizora i mrtvih kutova iza nas. Prednje vjetrobransko staklo spaja se sa staklenim panoramskim krovom, što putnicima omogućuje uživanje u iskustvu vožnje sličnom onome kod targe s pokretnim krovom.

Ultramoderni motor

Izdužen poklopac motora otkriva konceptni pogonski sustav GT Concepta, sprijeda centralno postavljen motor. Njegovo je težište stoga nisko i u sredini, što je savršeno za sportsko upravljanje i omogućuje izvrsnu dinamiku u zavojima. Opel GT Concept ima snažan 1-litarski trocilindrični motor s turbopunjačem temeljen na ultramodernom motoru načinjenom posve od aluminija koji se koristi u ADAM-u, Corsi i Astri. Taj iznimno učinkovit visokotehnološki agregat sa sportskom opremom razvija 107 kW/145 KS i maksimalni okretni moment od 205 Nm (vrijednosti potrošnje za Opel GT Concept još nisu dostupne).

Turbosnaga šalje se prema stražnjoj osovini s mehničkim diferencijalom sa zaključavanjem preko sekvencijalnog šesterostupanjskog mjenjača kojim se upravlja putem polugica na upravljaču. Opel GT Concept ima tradicionalan pogon na stražnje kotače koji posebno cijene puristi, zaljubljenici u sportske automobile. Tome odgovaraju i performanse tog dvosjeda ukupne mase manje od 1000 kg – on ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od osam sekundi i dostiže najveću brzinu od 215 km/h.

Pripremio: Milan BUGARIĆ
Smiona avangarda

- Stvorili smo GT Concept da bismo uhvatili smion, emocionalno nabijen duh Opelove robne marke. Davne 1965. godine Opel je razvio Experimental GT, istinski moderno vozilo koje je isto imalo čist skulpturalan oblik. Nesumnjivo je jako teško ponovno osmisliti ikonu, no kao što je Experimental GT tada bio avangarda, takav je i ovaj GT Concept danas – apsolutno jednostavan, minimalistički, no istovremeno smion i beskompromisan. Taj kupe impresivno ilustrira stalan razvoj naše dizajnerske filozofije prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost - rekao je Mark Adams, potpredsjednik dizajna za Europu.

Trodimenzionalna prednja svjetla

Ostale istaknute značajke Opel GT Concepta glavna su prednja svjetla s integriranim pokazivačima smjera. Zahvaljujući ultramodernoj projekcijskoj tehnologiji, ona svijetle vrlo trodimenzionalno. Nova generacija prilagodljivih LED svjetala očito se savršeno slaže s tom tehnologijom. Opelova svjetla IntelliLux LED s matricom koja omogućuje vožnju s dugim svjetlima bez zasljepljivanja, već su predstavljene 2015. s novom Astrom te su osvojila nagradu SAFETYBEST. Opel GT Concept primjer je uvođenja nove faze razvoja pametnih sustava svjetala.