Autoglas
ELEGANTNI POSLOVNJAK

Vozili smo: Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6
Objavljeno 19. siječnja, 2016.
Peugeot je još jednom pogodio s dozom suptilne profinjenosti. Model 508 zadržao je karakterističnu elegantnu formu svoga prethodnika

Malo kada nam je u ruke došlo nedonošče s ceste! Upravo se to dogodilo pri preuzimanju Peugeota 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6, jer je brojčanik pokazao da je limuzina prešla tek 1,4 kilometra!

Već pri prvim kilometrima shvatili smo da je ovaj poslovnjak spreman baciti rukavice u lice konkurenciji. U tjedan dana imali smo prilike testirati ga na svim prometnicama (autocesta, državne i lokalne ceste) i pokazao se više nego pouzdan. Nakon prijeđenih više od tisuću kilometara, prosječna potrošnja goriva na 100 kilometara iznosila je nešto manje od šest litara, što je odličan rezultat. Kapacitet rezervoara je 72 litre. Kako i sam dio imena (EAT6) kazuje, riječ je o modelu sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem koji odlično odrađuje svoje zadaće. Limuzina je idealna za poslovnjake koji su u dnevnom ritmu “osuđeni” na kilometraže dulje od 200 kilometara. Sjedala su odlična i ne osjeća se umor nakon dugačke vožnje, a vozač sam može podešavati jastučiće na lumbalnom, donjem dijelu naslonjača sjedala.

Peugeot je još jednom pogodio s dozom suptilne profinjenosti. Model 508 zadržao je karakterističnu elegantnu formu svoga prethodnika. U testnom modelu otključavanje i pokretanje vozila je bez ključa (hands free). Sjedala su u kombinaciji koža-tkanina + grijana prednja sjedala. Prilikom zaustavljanja na semaforu aktivira se opcija “Stop & Go”, a tu je i električna parkirna kočnica. Posebno dojmljivi u noćnoj vožnji su prednji, u full LED tehnologiji izvedeni farovi koji zajedno svijetle s LED dnevnim svjetlima i ostavljaju impresivan dojam, a pogledi prolaznika i drugih sudionika u prometu jasno daju do znanja da su izrazito upadljivi. Prepoznatljiva su i mačkasta stražnja svjetla s okomitim graničnicima. Pogled na unutrašnjost vozila i prvo sjedanje za upravljač ostavlja dojam laganog premium duha, posebice kada je riječ o paketu opreme Allure.

Prednja armatura sadrži 7'' dodirni ekran kojim se na vrlo intuitivan način upravlja većinom funkcija vozila. Gumbi koji su prečice do glavnih izbornika − navigacije, klima-uređaja, radija itd. − u svakom su trenutku dostupni ispod dodirnog ekrana na središnjem dijelu armaturne ploče. Ugradnja dodirnog ekrana i njegove virtualne komande omogućili su da središnja ploča ima manje gumba, a u središnjoj se konzoli nalazi nov zatvoren pretinac.

Dužina 508-ice je 4,83 metara dok je širina s otvorenim retrovizorima 2068 milimetara. Visina je 1456 mm, a međuosovinski razmak 2817 mm. Što se tiče prtljažnog prostora, on je i više nego dovoljan - 473 litre. Za one kojima su ruke pretrpane torbama, kutijama ili nekim “kabastijim” teretom, tu je daljinsko otvaranje prtljažnika što uvelike pomaže kada su ruke zauzete.

Cijena osnovnog Peugeota 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6 je 269.366 kuna. Testirani model je malo skuplji jer od dodatne opreme tu su: metalik boja – 4400 kuna, prednji parking senzori + kamera za vožnju unatrag + detektor mrtvog kuta + elektropreklopivi retrovizori – 5700 kuna, te bočni stražnji zastori/sjenila – 700 kuna. Stoga je ukupna cijena testiranog modela s PDV-om i posebnim porezom 279.361 kuna. Iako će mnogima ova cijena biti previsoka, ona je realna kada se gleda konkurencija Peugeota 508.

Milan BUGARIĆ
Tehničke karakteristike

Motor:4-cilindarski dizelaš

Obujam:1997 ccm

Snaga:133 kW/180 KS @ 3750 o/min

Okretni moment:400Nm @ 2000 o/min

Mjenjač:automatski, 6 brzina

Dimenzije:4830 x 2068 x 1456

Prtljažnik: 473 litre

Maksimalna brzina:230 km/h

Ubrzanje 0-100km/h: 8,5 sekundi

Potrošnja:5,2/4/4,4 l/100km

Na testu:6 l/100km

Cijena:279.361 kn

279.361

kuna vrijednost je testiranog modela