Kultura
NEVEN MIHIĆ, NAGRAĐIVANI KOSTIMOGRAF OSVAJA EUROPU

Mladi umjetnici kod nas žive od danas do sutra
Objavljeno 9. siječnja, 2016.
Radnih mjesta za kostimografa nema u Hrvatskoj i ne će ih ni biti u skoroj budućnosti!

Vezani članci

BALET U REŽIJI I KOREOGRAFIJI SVEBORA SEČAKA

“Vragolasta djevojka” uz 20. obljetnicu baletnog ansambla HNK Osijek

MAGISTAR KOSTIMOGRAFIJE U PROFESIONALNIM VODAMA

Neven Mihić: Ručno sam “ofarbao” 40 metara tkanine za kostime

NEVEN MIHIĆ - PRVI PUT U RODNOM OSIJEKU RADI KOSTIMOGRAFIJU ZA OPERU

Kostimi traju godinama, a modna revija pet minuta!

Da svi putevi vode u Rim stara je izreka koja, čini se, jednako vrijedi i za kostimografe. Složit će se s tim bar njih četvero koji su u konkurenciji kostimografa iz čitave Europe ušli u posljednji krug za dodjelu stipendije rimske opere - Teatro dell'Opera di Roma. Među njima je bio i Osječanima dobro znan Neven Mihić, njihov bivši sugrađanin koji posljednjih godina živi u Zagrebu, a zapravo radi diljem Hrvatske.

Iako stipendiju nije dobio, nije mala stvar plasirati se među samo četvero najboljih iz Europe. Svjestan da biti dijelom bilo kojeg natječaja ili audicije za umjetnike nosi sa sobom veliku nadu i uzbuđenje jer - ne krije - cilj je uspjeti, tj. proći.

- Čim sam ugledao prijavu, počeo sam pripremati portfolio za kostimografiju i scenografiju. Ubrzo mi je stigao mejl da sam ušao među četvero finalista, i da je put u Rim definitivan. Zahvaljujući operama Don Giovanni i La boheme, te baletu Vragolasta djevojka, predstave koje sam radio u HNK-u Osijek, ali i drugi projekti učinili su da budem među najboljim umjetnicima iz cijele Europe.

Ovo je bila njegova prva prijava na međunarodni natječaj za kostimografiju i žao mu je što i prije nije više pratio takva natjecanja i u drugim državama, jer sada je sve dostupno na internetu. Za ovaj ga je natječaj obavijestila glazbenica Kristina Habuš, koja redovito prati ovakve natječaje i odlazi na audicije za operne pjevače.

Odlazak u Rim nije jedini nesvakidašnji uspjeh kojim se može pohvaliti u posljednje vrijeme.

- Moje iskustvo s Italijom datira još iz 2008., kada sam kao student osvojio treće mjesto u modnoj kategoriji natječaja za umjetnost i dizajn Mladi Kreativni Chevrolet (MKC). Na natječaju je sudjelovalo 75 škola iz 15 europskih zemalja, a mi pobjednici predstavljeni smo na svečanoj dodjeli nagrada u Muzeju nacionalne kinematografije koji je smješten u građevinu Mole Antonelliana – simbol Torina, i nekadašnju najvišu građevinu u Europi. Te je godine Torino bio svjetska prijestolnica dizajna. Nakon sedam godina, sada kao afirmirani kostimograf i dizajner, iako još uvijek mladi umjetnik, ponovno sam otišao u Italiju u potrazi za novim umjetničkim i životnim iskustvom - s oduševljenjem kaže Neven.

Trentačno nema novih projekata i još nema status samostalnog (slobodnog) umjetnika, a dugo ga ne će ni imati, ne krije razočaranje Neven Mihić, koji će uskoro napuniti (tek) 28 godina.

- Realnost je drukčija, mladi se umjetnici moraju snalaziti sami. Živite doslovce od danas do sutra. Jedno vrijeme nižete predstave i uspjehe, a onda nemate ništa. Za razliku od zaposlenih umjetnika, nama je svaki projekt kao dar s neba. Ako nemamo projekte, nema ni financijske sigurnosti, dok zaposlene umjetnike nitko ne provjerava niti su prinuđeni truditi se i usavršavati se. Tko jamči da jedna operna pjevačica jednako dobro pjeva i nakon 20 godina staža, a zaposlena je i publika ju mora slušati?! Samostalni su umjetnici pod stalnim povećalom, prati se svaki naš korak jer nam je cilj, nakon dobro obavljenog posla, da nas ponovno pozovu na suradnju - kaže Neven i dodaje da smatra da bi se ljudi koji se brinu za kulturu trebali pobrinuti za nove umjetničke nade, bar za najbolje.

- Ja sam do sada uvijek bio među najboljima, što dokazuju moje nagrade i projekti. Prvi sam kostimograf koji je zakoračio u rimsku operu i to samo na temelju svojih radova - kaže nam Neven. S obzirom na realizirane projekte (spomenimo samo tri u jednoj sezoni za osječki HNK!), moglo bi se pomisliti da ne uspijeva odgovoriti na sve poslovne ponude koje pljušte i da je već u poziciji da ih i odbija ili bar odgađa dok ne bude slobodan.

- Radnih mjesta za kostimografa nema u Hrvatskoj i ne će ih ni biti u skoroj budućnosti. Oslanjam se na svoje zlatne ruke koje mogu stvoriti što poželim, a trenutačno radim minijaturne šešire koji su vrlo popularni u Engleskoj, a cilj mi je da ih žene nose i u Hrvatskoj - sa smiješkom zaključuje Neven.

Narcisa VEKIĆ
IZA KULISA RIMSKE OPERE

- Iza mene je veliko iskustvo, prilika da upoznam rimsku operu 'iznutra'. Ulazak u finale dokaz je da moj rad vrijedi i u inozemstvu. No to bi ipak trebali cijeniti i pratiti ljudi koji se također bave kazalištem i koji pozivaju na projekte. Da sam otišao, vjerojatno bih svoj talent razvijao u kvalitetnom smjeru jer se radi o velikoj inozemnoj opernoj kući - otkriva zadovoljno Neven.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike