Autoglas
ISTRAŽIVANJE ORYX GRUPE

Koliko zaista znamo o zimskim gumama?
Objavljeno 4. siječnja, 2016.

I dok su se jučer mnogi veselili prvom snijegu, vozačima je vjerojatno najgora noćna mora vožnja po nimalo privlačnim, specifičnim zimskim uvjetima – kiši, snijegu i ledu.

Ni oni najbolji vozači tada nisu najsigurniji u sebe, a kako bi se izbjegle prometne nezgode i problemi, automobil treba pripremiti za loše vremenske uvjete, ali i prilagoditi vožnju kliskim i mokrim cestama. Zimska oprema i prilagođavanje vožnje zimskim uvjetima dva su najvažnija preduvjeta za sigurnu vožnju zimi. Tome u prilog idu i obrađeni rezultati ankete u kojoj je 85 % sudionika potvrdilo da na svojim automobilima ima zimske gume te su, također, vrlo dobro upoznati s time što se podrazumijeva pod zimskom opremom.

Zakon piše o dopuštenim dvjema varijantama guma: ljetne gume s najmanjom dubinom profila 4 mm i s lancima za snijeg na pogonskim kotačima (61 %), te zimske gume na svim kotačima (6 %), što čini gotovo 70 % točnih odgovora na zadano pitanje u anketi.

Rezultati ankete skreću pozornost da čak 92 % ispitanika mijenja samo dvije gume, prilikom zamjene guma iz ljetnih u zimske, dok sve četiri mijenja tek 8 % ispitanika. To nije toliko poražavajuća statistika ako se uzme u obzir to da zakon smatra ispravnim korištenje već spomenutih ljetnih guma s najmanjom dubinom profila 4 mm i s lancima za snijeg na pogonskim kotačima.

Nije naodmet napomenuti kako su ipak najsigurnije sve četiri zimske gume, tako da to valja imati na umu prije polaska na rutu u vašem limenom ljubimcu.

Obratite pozornost na tlak u gumama. Prema iskustvima, većina vozača provjerava tlak u prosjeku tri puta godišnje, pa samim time ima premali tlak jer je, prema uputama nekih proizvođača, tlak potrebno provjeravati svaka dva tjedna. Preporuka je da tlak u gumama držite bar 0,2 bara većim od onoga što je propisao proizvođač vozila. Nikako nemojte zaboraviti na rezervni kotač, uvijek ga držite na najvećem pritisku koji je propisao proizvođač. Ubrzavajte polagano i kontrolirano kako biste izbjegli proklizavanje. Veća je vjerojatnost da će automobil proklizati pri većem broju okretaja motora.

Potrebno je održavati veći razmak – što znači da imamo dovoljno prostora za sigurno zaustavljanje. Put kočenja na snijegu i ledu drastično je duži nego na suhom kolniku. Kočenje s ljetnim gumama u odnosu na zimske na vlažnom kolniku te pri brzini od 100km/h produžava se za čak 5 metara, što je prepoznalo više od 50 % ispitanika (51 %), njih čak 41 % smatra kako se radi o deset metara, a tek 8 % smatra da se radi o samo 1 - 2 metra. Najvažniji savjet - zimi koristite zimske gume na svim kotačima, ostale kombinacije bitno narušavaju sigurnost vozila.

Pripremio: Milan BUGARIĆ
NIKAMO BEZ ADEKVATNE OPREME

Prije polaska na put zimi obvezno treba provjeriti i vremensku prognozu jer čemu se dovoditi u opasnost ako su na dionici kojom putujete najavljeni snijeg i led. Ipak, ako je put i u takvoj situaciji neodgodiv, zapamtite: nikamo bez adekvatne opreme, antifriza, punog spremnika goriva i metlice i lopate za čišćenje snijega jer, između ostalog, i zakonska je obveza vozača u prometu koristiti automobil potpuno očišćen od snijega, kako sa stakala i retrovizora, tako i s krova vozila.