Objavljeno 27. studenog, 2015.
OSIJEK - U sklopu Koncertnog ciklusa grada u atriju Glavne straže Muzeja Slavonije u sklopu 4. ciklusa Osječka glazbena srijeda (koju organiziraju Muzej Slavonije i Umjetnička akademija u Osijeku) održan je koncert pijanista Ante Blaževića.
Koncert pijanista Ante Blaževića, tako tihog i smjernog mladog umjetnika, ostavio je sve bez daha! Ili, kako su određeni ljudi iz publike bučno prokomentirali: “Bio je to sigurno najvirtuozniji, ako ne i najbolji koncert, koji smo ikada čuli!”
Na programu su bila djela F. Liszta (Valse impromptu, Le Rosignol, Mađarska rapsodija br. 6), F. Chopina (Nokturno u f-molu, op. 55 br. 1, Nokturno u cis-molu, op. posth); M. Moszkowski (Etuda u F-duru op. 72, Etincelles op. 36, br 6); F. Taregga (Reczurdos de la Alhambre), F. Mompou (Cancion br. 6); I. Albeniz (Recurdos De Viaje br. 6, 'Malaguena'), E. Granados (Danza Espanols br. 5 'Andaluza'); G. Czifra (La Valse Triste...); i autorska skladba A. Blaževića, 'Deux Blaževic' (Deux Guitares, trad.). Za izvođenje svih navedenih skladbi (bez obzira na stilsko usmjerenje) pijanistu Blaževiću bilo je potrebno isto tehničko savršenstvo i nježno glazbeno predznanje: primjerice u Mađarskoj rapsodiji br. 6, Etudi u F-duru, a nadasve u 'De La Alhambri', ili u Malagueni odnosno u skladbi 'Danza Esoanolas br. 5. Radi li se o preradama za klavir inače skladbi za gitaru ostalo je nepoznato. Iznad tako udešene i izrađene podloge pijanist Blažević lakoćom je izložio kao vrhunac koncerta svoju autorsku skladbu 'Deux Guitares'.
U tematsku (harmonijsko-melodijsku podlogu ovog teksta) bilo je ugrađenih elemenata i mađarskog i španjolskog folklora (kako melodijskih, jednako i ritmičkih, odnosno harmonijskih i motivskih), što je zapravo potvrda folklornog identiteta cijelog koncerta (i novina u odnosu na dosadašnji Blaževićev stil muziciranja). Sve zajedno može se rezimirati ovako: radilo se naime o tematskoj i harmonijskoj parafrazi na sve skladbe koje je A. Blažević izveo na ovom koncertu (što su kvalitete skladatelja posebne vrste).
Pijanist A. Blažević ima savršenu tehniku kao urođeni dio talenta (u kombinaciji s lijepo vođenim legatom). Svirao Liszta ili pak djela nekih drugih autora (španjolske odnosno mađarske provenijencije), uvijek je dominirala njegova virtuoznost (kao univerzalan način pijanističkog komuniciranja). Bez obzira na to o kojem se autoru radilo, pijanist A. Blažević uvijek je imao izgrađen stil muziciranja. Temeljna poveznica između teksta i Blaževićeve izvedbe je “parafraziranje originalnog teksta”. Branka Ban
Magistrirao bajan
Ante Blažević rođen je 1983. u Virovitici. Iz njegova opusa kao pijanista izdvajaju se nastupi na dva memorijala Darko Lukić 2003. i 2005., nastupi u Hrvatskom glazbenom zavodu 2004. i 2006.; nastupao je i na Međunarodnom festivalu Dani Milka Kelemena u Slatini 2005., a izvodio je solorecitale diljem Slavonije i Hrvatske (u Slatini i Požegi 2004. i 2007.). Niz godina koncertrirao je i s prof. Jankovim s kojim je magistrirao bajan u Kijevu. Usavršavao se na seminarima uglednih svjetskih pijanista Sinceva (Rusija), On Mitania (Japan) i drugih. Bio je na Međunarodnom pijanističkom natjecanju EPTA 2011.