Autoglas
ISPUNIO SE ŽIVOTNI SAN ENTUZIJASTA IZ POLJSKE

Nabrijani Trabant juri brže od 250 kilometara na sat!
Objavljeno 26. studenog, 2015.

Kada pomislimo na bivšu Demokratsku Republiku Njemačku (DDR), odmah se sjetimo dopingiranih amazonki koje su desetljećima vladale atletskim, plivačkim i veslačkim disciplinama te vrhunca apsurdnosti u svijetu automobilizma - trabanta.

Tim su se automobilom koristili mnogi filmaši u komedijama, a prihvatili bi ga i ekolozi, jer je, pokazalo se, njegova dijelom plastična karoserija idealna hrana za svinje!? Trabant je svečano predstavljen u DDR-u 1959. godine kao automobil za široke narodne mase. I bila je navala na njega, oni koji su ga “kaparili” čekali su na njega i do četiri godine. Proizvodnja tog plastičnog čuda okončana je 1991. godine, a danas ga se može vidjeti uglavnom na relijima oldtimera. Ipak, podosta stanovnika negdašnjeg Istočnog bloka trabant još uvijek uredno registrira.

Automobil koji je danas u vlasništvu poljskog državljanina prava je zvijer od trabanta, jer taj automobil, vjerovali ili ne, iako mu plastična karoserija tada opasno pleše, juri brže od 200 kilometara na sat! Radi se o Trabantu 601, proizvedenom osamdesetih godina prošlog stoljeća. U početku je imao motor od 600 kubika, što mu je omogućavalo brzinu do 120 kilometara na sat, no sve se promijenilo početkom novog tisućljeća, kada ga je kupio 46-godišnji Poljak. On je originalni motor zamijenio 1,1-litrenim benzinskim motorom iz VW Pola. Kako nije bio zadovoljan brzinom i snagom, izvadio je i njega i stavio 1,3-litreni, pa 1,8-litreni te, u konačnici, dvolitreni motor iz Golfa GTI. Uz taj motor automobil je divljao cestom.

Nekoliko godina poslije Poljak je odlučio od Trabanta napraviti zvijer. Izvadio je postojeći motor i ugradio motor iz Audija TT 1.8 Turbo. Riječ je o motoru od 225 KS, koji je pojačao na 270 KS. Da promjena bude potpuna, ugradio je i pogon na četiri kotača Quattro. Sada ta zvijer od starta do 100 km/h ubrza za 4,5 sekundi. No tu Trabant ne staje, pa mu do 200 kilometara na sat treba samo 15,5 sekundi! Najveća izmjerena brzina bila je veća od 250 km/h. Adrenalin za vozača i sve putnike je, kada taj Trabant pojuri, zajamčen.

Milan BUGARIĆ
JEFTINIJI OD FIĆE

Trabant je bio najjeftiniji automobil koji se našao na tržištu bivše države. Od fiće (Zastava 750) bio je deset posto jeftiniji, no u bivšoj Jugoslaviji nije pronašao plodno tlo. Ipak, pravo tržište trabant je pronašao u susjednoj Mađarskoj, pa su zbog brojnosti tih automobila mnogi mislili da ih proizvode Mađari, a ne istočni Nijemci. Inače, “trabant” znači “satelit”, a ime je odabrano u čast ruskom Sputniku, lansiranom 1957. godine.

Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala