Kultura
VELIKI USPJEH OSJEČKOG MAESTRA MLADENA TUTAVCA

Operni orkestar zvučao je gotovo kao simfonijski
Objavljeno 18. studenog, 2015.
Izvrsna solistica Vesna Podrug pijanistica je godine u Osijeku

Simfonijski koncert opernog orkestra HNK u Osijeku Osječani su mogli poslušati na tri izvođenja u protekla četiri dana.

Bila je to izuzetna prilika da se operni orkestar HNK Osijek pokaže kao samostalno izvođačko tijelo. Orkestrom je ravnao dirigent maestro Mladen Tutavac, a kao solistica na klaviru nastupila je Vesna Podrug iz Splita.

Tri su momenta bila ključna u realiziranju ovog simfonijskog koncerta: dirigent M. Tutavac (izuzetno nadahnut), pijanistica mlada i angažirana Vesna Podrug i besprijekorno dotjeran orkestar. Moramo imati na umu – to je ipak prije svega operni orkestar (a ne simfonijski), dakle sve eventualne pogreške mogu se opravdati. A nije se to dalo primijetiti, ni u kombinaciji sa solisticom, pogotovo ne u izvođenju simfonijskih djela.

Program se sastojao od dva dijela. U prvom je izveden Beethovenov 1. koncert za klavir i orkestar u C-duru (sa stavcima Allegro con brio, Largo, Rondo). Drugi je pripao solističkom nastupu opernog orkestra u izvođenju dviju orkestralnih skladbi: Beethovenove I. simfonije u C-duru i u Massnettovoj orkestralnoj suiti 'Pitoreskne scene'.

Maestro Tutavac ubraja se u dirigente koji dok dirgiraju zapravo mekoćom pokreta ruku ujedno i komuniciraju, sa solistom i s orkestrom. On govori pokretima ruku i tijela. Vodio je suvereno kroz glazbu muzikalnu pijanisticu Vesnu Podrug. Vođeni su svojim jezikom kroz temperamentno i osjećajno izveden Beethovenov I. koncert za klavir i orkestar, pri čemu nas je posebno inspirirala V. Podrug naglašenom kantabilnošću (druga tema u prvom stavku, nježno razrađeni cantabilni Largo stavak i virtuozni Rondo).

U drugom dijelu ovog simfonijskog koncerta u režiji M. Tutavca prva je skladba bila gotovo simfonijskom sigurnošću interpretirana Beethovenova I. simfonija u C-duru (iz realizirnog glazbenog teksta izdvajamo dinamički razrađen II. stavak - Cantabile von moto, odnosno četvrti - vođen sjajnom komunikacijom s orkestrom maestra Tutavca).

Vižljasta Massentova 'Pitoreksna orkestralna suita' bila je simfonizirana do posljednjeg takta (i gotovo neoklasično izvedena). Izdvajamo prva dva stavka Mache (iskričavi drveni puhači) i Air de Ballet (muzikalno vođene solističke točke u nastupu violončela). No posebno dirljivo u odlično izabranom i prilagođenom programu bilo je izvođenje stavka Angelus (prilagođeno svojom izvedbom Danu žalosti ).

Bila je ovo večer dirigenta maestra M. Tutavca, odlično uvježbanog orkestra i izvrsne solistice - pijanistice godine Vesne Podrug.

Branka BAN
Francuska trobojnica

Na dan žalosti i u Hrvatskoj, a u povodu nedavnog masakra u Parizu, iz orkestra se vijorila francuska državna zastava. Uoči kompozicije Angelus maestro Tutavac se biranim riječima obratio publici zatraživši od nje zajedničku molitvu tijekom izvođenja u sjećanje na nevine žrtve terorističkih napada u Parizu.

Možda ste propustili...

PREDSTAVLJENA KNJIGA MIRJANE KASAPOVIĆ: ZBOGOM POSTJUGOSLAVENSTVU!

"Jugoslavija je bila najneuspješnija europska država 20. stoljeća"

“POSLJEDNJA FREUDOVA SEANSA”

Planet Art uKinu Urania

Najčitanije iz rubrike