Autoglas
HONDA HR-V

SUV i coupe u jednom
Objavljeno 17. studenog, 2015.
U svojoj drugoj generaciji Hondin crossover postao je kompaktniji i nemjerljivo atraktivniji. Također i skuplji

Nakon dugih porođajnih muka, novi HR-V konačno je stigao u Europu i Hrvatsku. Nudi se isključivo u verziji s pet vrata čiji drugi bočni par je tako spretno kamufliran da ovaj mali crossover u sebi ujedinjuje i linije coupea.

Robustan izgled i sportski profil jamče kako na cesti nećete proći nezamijećeni. Sprijeda odmah uočavamo markantne svjetlosne sklopove s LED pozicijama, a koji su optički povezani kromiranom letvicom. Straga kao da je dizajnerima ponestalo daha, malo više razigranosti ne bi škodilo. Intuitivna unutrašnjost već je postala Hondin zaštitni znak. Skladni dizajniran i već na prvi pogled kvalitetan interijer, vrlo je ergonomski posložen. Na prednjoj armaturi nalazi se Honda Connect audio informacijski sustav s ekranom osjetljivim na dodir.

Zahvaljujući inovativnim rješenjima, prostor za putnike veći je nego što smo očekivali, dok prtljažni prostor zaprima čak 453 litre (s uspravno postavljenim stražnjim sjedalima). Sklapanjem stražnjih sjedala stvara se prtljažni prostor ravne podnice, zapremine 1026 l (do visine prozora). Ovu iznimnu modularnost HR-V poput ostalih Hondi može zahvaliti središnje postavljenom spremniku goriva. Ne smijemo izostaviti niski utovarni prag i široki otvor prtljažnika koji olakšavaju utovar i istovar prtljage.

U ponudi su jedan benzinski i jedan turbodizelski motor. Benzinsku ponudu čini 1.5 litreni i-VTEC stroj sa 130 KS, dok dizele predstavlja 120 KS snažni 1.6 i-DTEC pogonski agregat. Oba motora su Earth Dreams tehnologije i dostupna sa 6–stupanjskim ručnim mjenjačem. Benzinski motor dostupan je i s CVT automatskim prijenosom. Pogon je u svim verzijama isključivo na prednje kotače.

Također, svi modeli serijski dolaze s Idle Stop sustavom koji trenutačno gasi pogonski agregat po zaustavljanju vozila te ga ponovno automatski pali po pritisku papučice spojke. Pored Idle Stop sustava tu je i ECON koji se aktivira pritiskom na prekidač. Sustav kontrolira snagu i okretni moment te intenzitet rada klima-uređaja. Razliku možda nećete odmah primijetiti, ali u Hondi kažu kako će vozači biti ugodno iznenađeni prilikom posjete benzinskoj postaji.

HR-V u serijskoj opremi, osim već poznatih sigurnosnih sustava, nudi sustav aktivnog kočenja i napredni sustav pomoći pri vožnji (od paketa opreme Elegance naviše). Oni pomažu vozaču na način da ga dodatno upozoravaju na nadolazeću opasnost te da u kriznim situacijama započinju s kočenjem.

Kao što smo naučili, sve dobre stvari koštaju. Bazni model s benzinskim motorom i paketom opreme Comfort stoji 187.990 kn do registracije, dok dizelske verzije stoje od 199.890 kuna naviše.

Mato PAVLIČEVIĆ
“Pametno” kočenje

Za primjer navodimo sustav aktivnog kočenja koji prati promet ispred vozila i upozorava zvučnim signalom na mogućnost sudara, dajući vozaču dovoljno vremena da poduzme sve potrebne radnje kako bi izbjegao sudar. Ako reakcija vozača izostane, sustav sam počinje s izvanrednim kočenjem kako bi maksimalno smanjio brzinu, ili čak zaustavio vozilo. Ovaj sustav je aktivan na brzinama do 32 km/h te je sastavni dio serijske opreme svih modela novog HR-V-a.