Objavljeno 16. studenog, 2015.
Doznajemo da je situacija slična i u nekim bankama
Počelo je s blagom temperaturom da bi nakon nešto manje od sata učenici prvog razreda jedne osječke osnovne škole bilo sve gore.
Shvativši da temperatura iznosi gotovo 40 stupnjeva, učiteljica je pokušala dobiti oca na mobilni telefon, no bez uspjeha. Majka se također nije javljala i vidjevši da vrijeme prolazi i učenici postaje sve lošije, odlučila je pozvati oca na telefon tvrtke u kojoj radi. Nakon pola sata javio se i ubrzo stigao po dijete, a majka, koja je također bila s njim, učiteljici je priznala - poslodavac joj ne dopušta uporabu mobilnog telefona ni u kojem slučaju!
- Ono što mi je bilo gore od činjenice da se ne mogu javiti na telefon jest to što je moje dijete bilo zdravstveno ugroženo, a ja mu nisam mogla pomoći jer nisam mogla znati što se događa. Moj suprug upoznat je s praksom na mom radnome mjestu pa je došao javiti mi da djetetu nije dobro i puštena sam kući, vjerojatno i zato jer mi je dolazio kraj smjene. Da se bar smijem javiti na poziv najbližih - prokomentirala je 31-godišnja majka koja je, razumljivo, željela ostati anonimna.
Strah od reakcije poslodavca i moguće sankcije, pa i otkaz, još jednom su ukazale na situaciju u društvu. Dakako, iako joj je jasno da ne bi smjela voditi nepotrebne razgovore koji se mogu odgoditi, naša sugovornica smatra da je praksa njezinog poslodavca u najmanju ruku diskriminirajuća i dovodi mnogo toga u pitanje. S njom se slaže i Marko Maslić, predsjednik Samostalnog sindikata radnika u komunalnim i srodnim djelatnostima Hrvatske koji kaže da je poslodavac u ovom slučaju prešao svaku mjeru.
- Treba spriječiti da se nečiji život dovede u pitanje. Moglo je biti nešto i mnogo ozbiljnije. Iskreno, nismo do sada imali sličan prigovor, iako je bilo negodovanja da se netko preko mjere koristi mobitelom pa je upozoren da to ne radi - rekao je Maslić.
Kako neslužbeno doznajemo, slična situacija je i u nekim bankama gdje djelatnicima također nije dopuštena uporaba mobitela ni u slučaju hitnih poziva. Kako svaka tvrtka može imati svoje interne pravilnike, ondje je moguće donijeti svakakve neuobičajene i za radnika štetne propise. U ovom slučaju to se pokazalo točnim.
Marija MIHELIĆ
Zlatica Štulić
predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske
Neka roditelji daju više brojeva za pozive
- Dosta poslodavaca ne dopuštaju korištenje privatnog mobitela za vrijeme radnoga vremena. Učiteljima, ali i svima drugima koji se nađu u ovoj situaciji, predlažem da osobu koju hitno trebaju pozovu na fiksni telefon tvrtke. Činjenica je da djelatnici za vrijeme stanke obično provjere ako ih je netko zvao. Olakotno je to što brojne naše trgovine imaju službene fiksne telefone pa u slučaju da djelatnik prođe sličnu situaciju, bio bi pozvan od strane poslodavca. Školama i vrtićima roditelji mogu dati više brojeva.
PRAVILNIK
svaka tvrtka može imati svoj interni pravilnik i donijeti razne propise
Marko Maslić
predsjednik Samostalnog sindikata radnika u komunalnim i srodnim djelatnostima
Treba spriječiti da se nečiji život dovede u pitanje. Moglo je biti nešto i mnogo ozbiljnije.