Autoglas
POTPUNO NOVA PRIČA

Vozili smo: Mercedes-Benz A180D
Objavljeno 10. studenog, 2015.

Sjećate li se prve i druge generacije Mercedes-Benzove A klase? Ako da, neka dignu ruku oni kojima se taj automobil posebno sviđao.

Pretpostavljamo da je tek poneka ruka koja je za svoje argumente odabrala riječi tipa “ipak je ovo Mercedes-Benz” ili “baš je odličan gradski automobil”. I tu je nekako priča oko stare A klase stala. Sada pogledajte novu, treću, odnosno tek blago osvježenu inačicu koje smo upravo sjeli za upravljač. Neka dignu ruke oni kojima se dopada. Upravo tako, uvjereni smo da će svatko dignuti ruku, jer nova A klasa jednostavno već na prvu izaziva lavinu pozitivnih komentara.

Agresivan, moderan, brz

Krenimo od vanjštine, koja nas je odmah naprvu oduševila. Poznati i kod vozača opće prihvaćeni oblik hatchbcaka konačno je stigao i u A klasu. Prepoznatljive nove linije Mercedes-Benza prisutne su i kod nove A klase. Počevši od moćne i agresivne rešetke hladnjaka, farova pa do blago spuštenog stražnjeg kraja, dinamičnih linija s boka, nova A klasa nikada nije izgledala skladnije. Atraktivno oblikovani lakometalni naplatci samo podižu dojam, a poseban tuch daju i LED svijetla. Iako je ova generacija na tržištu još od 2013. godine, model u koji smo sjeli blago je osvježenje, ponajprije glede farova koji su nešto dorađeniji i tek iskusniji korisnici primijetit će neke znatnije promjene. Sav trud uložen u novi izgled A klase Mercedes-Benzu drastično je proširio krug kupaca. Sada je A klasa zanimljivija većem broju kupaca. Od onih koji traže okretan gradski automobil, mladih obitelji i mlađih vozača do onih nešto stariji. Svatko će si moći prilagoditi A klasu po svome ukusu i da mu izgleda baš najbolje. Nama se naša testna A klasa u bijeloj boji baš dopala ovakva kakva jest.

Štedljiv i agilan

Mercedes-Benz A180d dolazi s 1,5-litrenim dizelskim motorom. Taj motor plod je suradnje Mercedes-Benza i Renaulta, a u A180d nudi uglađen rad i puno zabave za upravljačem zahvaljujući 109 KS i 260 Nm okretnog momenta. Iako nam se na prvu činilo da ovo neće biti obećavajuće brojke, već prvi kilometri uvjerili su nas u suprotno i da – snažniji motor za većinu vozača neće biti potreban.

Automobil vuče bez obzira na to u kojoj se brzini našili i teško se bilo oteti dojmu da ispod poklopca motora nemamo neki snažniji motor od ovoga. Mjenjač ima šest brzina, a ugodno nas je iznenadilo to što je iznimno precizan i uglađen. Iako smo ponekad kod Mercedes-Benza znali susresti se s ponešto grubljim mjenjačima, ovdje stvari rade besprijekorno. Automobil ispušta samo 107 grama CO2 i zadovoljava Euro 6 normu, što je glede ekologije vrlo pohvalno.

Pohvalna je i potrošnja novog Mercedes-Benz A180d. Naime, pri dinamičnijoj vožnji, pa i gradskoj, putno nam je računalo redovito serviralo brojke oko 4 zarez nešto litara pna100 kilometara. Jasno, ako budete baš štedljivi, moguće je postići brojke i oko 4 litre, no i ovako ne možemo skriti zadovoljstvo. Ovaj automobil može se pogledati u Mercedes-Benz salonu Automobili Škojo u Osijeku. Početna je cijena 26.900 eura, a naš testni primjerak dosegnuo je cijenu od 32.000 eura.

Marin REŽIĆ
Moderna unutrašnjost

Središnjim grebenom dominira svojevrsni tablet, veliki zaslon koji prikazuje sav infotainment u automobilu. Ispod su očekivano svoje mjesto pronašle kontrole multimedije, telefona, klima-uređaja i slično. Pokraj središnjeg naslona za ruku svoje mjesto pronašao je i kotačić za upravljanje svim sustavima, kojim se rukuje iznimno jednostavno. Kontrolna ploča ispred vozača izuzetno je pregledna, a pokraj satova pruža sve važne informacije na posebnom zaslonu. Materijali su vrhunski, mekani i odišu kvalitetom, no to je i očekivano od Mercedes-Benza.

Klasa za sebe

Poseban sportski štih otkrivaju i ergonomski oblikovana sjedala, kod kojih je naslon za glavu spojen s glavnim tijelom sjedala. Dojam za volanom je također sportski te, bez obzira na štedljiv i obujmom malen dizelaš, imamo dojam kao da sjedimo za upravljačem neke ljute jurilice. Ovaj ćemo test završiti onom ispraznom tvrdnjom da je "Mercedes klasa za sebe".