Osijek
PUŠTENA U PROMET JUŽNA OBILAZNICA

Obilaznicom je Osijek
dobio lice velegrada
Objavljeno 5. studenog, 2015.
Trasa nove četverotračne ceste počinje iza čvorišta “Josipovac” i završava na čvorištu “Tenjska”

Kao kada se odčepi kada puna vode, tako je Osijek dočekao jučerašnje puštanje u promet cijele dužine južnog proširenja južne obilaznice!

Radovi vrijedni 190 milijuna kuna (bez PDV-a), koje su investirale Hrvatske ceste, počeli su u rujnu 2011. godine i trebali su biti završeni za 30 mjeseci. Ali, odužilo se na pedeset mjeseci. Prvo je zbog neizvršenja ugovornih obveza od strane izvođača radova - Osijek Koteksa - došlo 2013. godine do prestanka radova na gradilištu, potom su se zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta tijekom prošle godine radovi odvijali otežano, bilo je tu i uobičajenih “usputnih iznenađenja” poput izmještanja prenisko ukopanih infrastrukturnih instalacija ili imovinskih odnosa...

Stoga jučerašnji radni obilazak završetka radova i puštanje u promet, čemu su nazočili gradonačelnik Ivica Vrkić i Jurica Krleža, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, nije bio u pompoznom tonu. No obojica ne skrivaju kako su zadovoljni što su radovi završeni.

- Ovakva investicija vezano uz cestogradnju nije česta u Hrvatskoj, slično se radi samo kod Splita i kod Zadra. Ovo je bila vrlo zahtjevna dionica s novih osam objekata. Pred nama je još obveza sanirati sjeverni kolnik kako bismo ondje povećali razinu sigurnosti i dopuštene brzine - rekao je Krleža.

- Ovom obilaznicom Osijek i dalje ostaje četvrti po veličini grad u Hrvatskoj, ali sada je dobio lice velegrada, rekao je gradonačelnik Vrkić. Njima se ovom prigodom pridružio i ministar Ivan Vrdoljak koji je istaknuo kako je uloga Vlade ravnomjerno infrastrukturno opremati cijelu državu.

Južna obilaznica dio je državne ceste D2, odnosno Podravske magistrale koja Hrvatsku povezuje u smjeru istok - zapad. Trasa ove nove četverotračne ceste počinje iza čvorišta “Josipovac”, koje je dograđeno u sklopu autoceste A5, i završava na postojećem čvorištu “Tenjska”, ukupne dužine 12,9 kilometara. Prosječni godišnji dnevni promet, prema podatcima iz 2010. godine, iznosi 18.100 vozila. To je, dakle, prometno najopterećenija dionica ove državne ceste. Sada i najbrža, ali i najugodnija dionica za vožnju.

Dario KUŠTRO
Oprez, još se radi!

Tijekom jučerašnjeg poslijepodneva postupno se puštao u promet južni trak. Ipak, valja znati kako se dio radova koji prethode konačnom završetku i dalje obavlja, pa valja biti na oprezu. Riječ je tako o postavljanju ograde na čvorištu Trpimorova, odnosno na uređenju novih otoka na čvorištu Vinkovačka i Čepinska.

NOVI OBJEKTI

poljoprivredni prijelaz Josipovac

most preko kanala Crni fok

poljoprivredni prijelaz Višnjevac

podvožnjak Filipovica

nadvožnjak Bosutsko

potporni zid (duljina 240 m)

podvožnjak Vinkovačka

nadvožnjak Trpimirova

110

kilometara na sat dopuštena je brzina po južnom traku.

Na sjevernom je, zbog dotrajalosti, ograničenje na

90

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike