Autoglas
OBITELJSKI IDEAL

Premijera: U Kuterevu predstavljen redizajnirani Ford C-Max
Objavljeno 29. rujna, 2015.

Naglašene osobnosti prema uzoru na najnovije Fordove automobile te uzorne funkcionalnosti koja se i traži od kompaktnih monovolumena, C-Max je u velebitskom Kuterevu pokazao kako mu je namjera zauzeti još veći dio prodajnog kolača u tom segmentu.

Riječ je, dakle, o izgledom privlačnom automobilu, što je posebno vidljivo na njegovoj maski. K tome, riječ je i o vozilu visoke kvalitete materijala i vrlo pristojne funkcionalnosti. Riječ je naprosto o vrlo korisnom i nadasve obiteljskom automobilu.

Motori koje sada nudi nalaze se u širokoj lepezi od četiri benzinca i dva dizelaša. Početak je s atmosferskim motorom obujma 1,6 litara, snage 86 KS. Slijede mnogo veće poslastice – EcoBoost turbobenzinci, što iz popularnog i silno hvaljenog motora obujma 1 litre donose 100 i 125 KS. Ujedno, čak i kad ih kompariramo s dizelskim agregatima, to su sasvim sigurno najprivlačniji i najkorisniji motori. Ponajprije stoga što slabija verzija u prosjeku troši samo 5,1 litru, što joj emisija CO2 od 117 g/km ide u red povoljnijih trošarina te što ima sasvim solidno ubrzanje do 12,9 sekundi. Kao i dakako u odnosu na dizelaše povoljniju cijenu. Benzinska priča završava sa sportašem od 1,5 litara snage 150 “konja”, no on možda i nije neka prijeka potreba u jednom tipično obiteljskom automobilu.

Dizelaši su također tehnološki privlačni. Ponajprije tu je umjesto 1,6 sada 1,5 litara, a snaga tog motora može biti 95 ili 120 KS. Manji dizelaš je ujedno i najštedljiviji jer mu je u prosjeku dovoljno samo 4,1 litra na 100 kilometara uz emisiju CO2 od 105 g/km. Za one koji su mnogo na putu i prevaljuju velike udaljenosti autocestama, idealan bi mogao biti 2-litreni dizelaš, također obnovljen pa sada umjesto 140 ima 150 KS.

Ni cijenom ne odudara od povoljnije konkurencije jer za baznu, bogato opremljenu verziju s klima-uređajem te benzinskim motorom treba izdvojiti 129.900 kuna. Istina, poželjniji bi bio s EcoBoost motorom, može i s manjim snage 100 KS, a i tada mu je cijena sasvim pristojna – 134.900 kuna. Najpovoljniji dizelaš je 146.900 kuna, dok najskuplji, u najraskošnijoj “titanium” verziji s benzincem od 150 “konja”, dolazi do čak 212.900 kuna. Osim u verziji s pet sjedala, C-Max se nudi i u verziji “grand”, kada u trećem redu može imati još dva sjedala, ukupno njih sedam.

Mato PAVLIČEVIĆ
Raskošan prostor

C-max je kompaktan, ali prostorom raskošan automobil. Potvrđuju to i dimenzije – dužina mu je 4379 mm, širina 1828 te visina 1610 mm. Međuosovinski je razmak 2648 mm, dok je prtljažniku volumen 471 litra uz mogućnost proširenja, kad u kabini ima mjesta za dva putnika, do 1723 litre.

Možda ste propustili...