Autoglas
VOLKSWAGEN U VELIKIM PROBLEMIMA

Zbog softvera šteta u milijardama dolara, počele pljuštati tužbe
Objavljeno 29. rujna, 2015.
Prodaja automobila je najprofitabilniji dio njemačkog izvoza. Samo prošle godine izvoz vozila bio je 200 milijardi eura

P roblemi s grčkim dugom i invazijom stotina tisuća imigranata postali su sićušni nakon afere “Volkswagen”, koja je uzdrmala moćno njemačko gospodarstvo.

Nakon što je njemački div automobilske industrije prošlog utorka priznao da je 11 milijuna njegovih dizelskih automobila diljem svijeta opremljeno uređajima koji omogućuju varanje na ekotestu, kompanija je izgubila trećinu tržišne vrijednosti. Problemi su tek započeli jer su istrage u tijeku.

Da pojednostavimo, do skandala je došlo nakon što su američke vlasti prije deset dana izvijestile javnost o raširenom varanju na ekotestu. VW je automobile opremio sofisticiranim softverom koji isključuje kontrolu zagađivanja zraka u vožnji i uključuje ju samo na ekotestu! Kada uređaj ne radi, vozilo u okoliš izbacuje i do 40 puta veću količinu štetnih plinova od dopuštene! VW je sada samo u SAD-u suočen s mogućom kaznom od 18 milijardi dolara. Kako je riječ o koncernu koji “hrani” milijune ljudi u Njemačkoj i drugim zemljama, kancelarka Angela Merkel pozvala je čelne ljude VW-a da budu potpuno transparentni kako bi se razjasnila situacija.

Ostavka Winterkorna

Samo dan nakon izbijanja afere, generalni direktor Vokswagena Martin Winterkorn podnio je ostavku. U obraćanju medijima rekao je kako je šokiran najnovijim događajima u Volkswagenu i da je kompaniji potreban novi start.

- Dame i gospodo, milijuni ljudi diljem svijeta vjeruju u naš brand, naše automobile i našu tehnologiju. Izuzetno mi je žao što smo to povjerenje izdali. Najiskrenije se ispričavam našim klijentima, vlastima i cijeloj javnosti zbog naših propusta - kazao je Winterkorn. Iz kompanije su poručili kako su za troškove opoziva izdvojili 6,5 milijardi eura te da im je jedini prioritet povratak povjerenja njihovih potrošača. No, Volkswagen će imati itekakvih problema zbog skandala. Za razliku od drugih opoziva vozila zbog loših dijelova u automobilima ili grešaka u dizajnu, Volkswagen je sada optužen za promišljaj u varanju državnih agencija i potrošača. U SAD-u su tako već počele stizati prve privatne tužbe, a navodno će ih biti tisuće.

Savezni ured za motorna vozila (KBA) zatražio je od Volkswagena da do 7. listopada predstavi mjere te plan provođenja mjera kako bi svi njihovi automobili u Njemačkoj zadovoljili standarde kada je riječ o štetnim plinovima. Ako VW ne uspije do 7. listopada predstaviti plan, mogao bi se suočiti sa zabranom prodaje novih vozila na domaćem tržištu, a čak postoji mogućnost zabrane korištenja i već prodanih automobila. Kako prenosi Bild, sporni softver napravio je drugi njemački div Bosch. Prvi primjerci softvera VW-u su predani 2007. godine, ali su iz Boscha upozorili da su namijenjeni isključivo za testiranje te da bi njihovo korištenje na cesti bilo ilegalno.

Povratak povjerenja

Volswagen je u petak predstavio nasljednika Winterkorna. Mjesto generalnog direktora VW-a preuzeo je Matthias Müeller (62), dosadašnji šef Porschea. Privremeni predsjednik Nadzornog odbora Volkswagen AG-a, Berthold Huber, rekao je kako je Matthias Mueller osoba izvanrednih strateških, poduzetničnih i socijalnih kompetencija. Dobro je upoznat s Grupacijom i njezinim markama te može odmah s punim učinkom preuzeti svoj novi zadatak. Osobito cijenimo njegov kritički i konstruktivni pristup radu.

- Moj najvažniji i najhitniji zadatak je vratiti povjerenje u Volkswagen grupu – a to ćemo postići tako što se nećemo libiti 'okrenuti svaki kamen' i djelovati maksimalno transparentno kako bismo izvuki prave pouke i zaključke iz trenutačne situacije. Pod mojim vodstvom Volkswagen će učiniti sve što je moguće kako bi razvio i primijenio poštovanje najstrožih korporativnih i etičkih pravila te standarda rukovođenja u našoj industriji, rekao je Müeller.

Njemačka ekonomija uspjela je izboriti se sa krizom u eurozoni, a uspješno se bori i sa posljedicama usporavanja rasta kineske ekonomije. No, afera “Volkswagen” postala joj je najveća prijetnja, a što je najgore, dolazi od domaće kompanije.

Milan BUGARIĆ
Porsche grupa

Na razini VW Grupe struktura rukovodstva bit će orijentirana na modularne sustave u proizvodnji. Osnovat će se Porsche grupa s Bentleyjem i Bugattijem za modularni sustav namijenjen sportskim vozilima i središnjim motorima. Strategija modularnog sustava proizvodnje bit će pod još većom ingerencijom Upravnog odbora Grupe; u tu svrhu osnovat će se zaseban odjel. Audi grupa s Lamborghinijem i Ducatijem nastavit će svoje uobičajeno poslovanje kao i Truck Holding, elektroenergetika te sektor financijskih usluga. Marke velikog proizvodnog volumena Volkswagen (koji je ponajprije odgovoran za modularni sustav proizvodnje), SEAT i Škoda bit će zastupane s po jednim članom u Upravnom odboru Grupe.

Volkswagenu prijeti 18 milijardi dolara kazne samo u SAD-u

Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce