Objavljeno 23. rujna, 2015.
Sudeći prema situaciji u kojoj se našao 39-godišnji Osječanin, slogan “Bez računa se ne računa” mogao bi se proširiti riječju - vidljivog! Naime, on je kupio štednjak koji se nakon nekoliko mjeseci pokvario, no iako je bio pod jamstvom, u trgovačkom centru nisu mu željeli to uzeti u obzir.
- Jamstvo vrijedi tri godine i odahnuo sam kad sam shvatio da se kvar dogodio unutar toga roka. Međutim, račun koji sam sačuvao potpuno je izblijedio i moj kvar nije uvažen. Smatram da nisam kriv što se to dogodilo i da ne trebam snositi nikakvu odgovornost. No, ipak sam ostao uskraćen jer mi ne žele prihvatiti kupljeni štednjak bez računa koji je vidljiv, a ja ga nemam jer je moj izblijedio - ogorčeno kaže Osječanin.
Ovakva situacija, kaže Tanja Popović iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača, do sada nije zabilježen, a zakonski propisi nalažu da je račun dokaz kupnje. Je li vidljiv ili ne, zakon posebno ne naglašava.
- Prema dobrim poslovnim običajima reklamaciju treba primiti jer se kvar dogodio unutar jamstvenoga roka. Obično u takvim slučajevima nema nikakvih problema i još nismo čuli da je nekomu račun toliko izblijedio da se ne vidi gdje je roba kupljena, kad i koliko stoji - kaže Popović. Ako se, primjerice, dogodi da kupci žele kopirati dobiveni račun kako ne bi došlo do ovakvih situacija, kaže Popović, moguće je da ih trgovci odbiju i kažu da to nije originalni račun, a zapravo se sve svodi na to da zakon uopće nije predvidio ovakve situacije.
- Moj je savjet da sa svim 'papirima' koje ima od uređaja još jednom ode u trgovinu i zatraži svoje pravo, a potom se, ako želi obrati i nama - savjetuje Popović. M. Mihelić