Objavljeno 22. rujna, 2015.
Dopadljivost, jedinstvenost i ljepota možda su na neki čudan način obilježje automobila koji, kako godine prolaze, uvijek imaju jednaku vrijednost u oktanskom svijetu probranih.
Jedan od takvih koji se nada ulasku u probranu svitu, a ima dobre osnove za to, jest i Citroën iz DS galaksije. Novi DS3, bez oklijevanja ćemo vam reći, oduševio nas je u punom smislu te riječi. Iako je ovdje riječ o blago osvježenom modelu, od prethodnog se prije svega razlikuje pridodanim novim prednjim svjetlosnim sklopovima koji su od sada u potpunosti LED tehnologije, a dolaze serijski uz isprobani motor. Spomenuvši njega, samo ćemo vam reći da je bespogovorno najbolji izbor za novi DS3. Količinu snage koju isporučuje u brojci od 120 KS zadovoljit će i one najzahtjevnije.
Stvarno potentan i agilan dizelski sklop, ako bismo uspoređivali s još prije isprobanim benzinskim THP motorom od čak 156 KS, doimao se nekako kompaktnijim, a svojom štedljivošću dodatno olakšava konačni odabir. Zabilježenih šest litara potrošnje tamo gdje mu je prirodno okruženje, u gradu - svakako će izmamiti osmijeh na lice vlasnika.
Uređenje interijera također je u modernom štihu, gdje se ističe zanimljivim detaljima i ukrasnim paketom Irresistible Paris. Kožna sjedala s posebnim zrnatim detaljima u doplati će vas stajati 5000 kn. Oprema poput navigacije eMyWay, koja radi bez pogreške, a s kojom dolazi kamera za vožnju unatrag i automatski klima-uređaj olakšat će vas dodatno za 8000 kn. Prostranost je u razini svih ostalih konkurenata u klasi, na stražnjim će sjedalima očekivano ljudi viši rastom imati problema, ali to mu uostalom nije ni namjena. Ono što nas je, u svakom slučaju ugodno iznenadilo jest osjećaj vozljivosti samog automobila.
Upravljivost i njegova izravnost kao da sjedite u kartu u svakome će probuditi vozača pomalo "nabrijanog" karaktera. Naravno, kako to obično biva u moru pozitivnih stvari u kojima djelujemo kao da se razbacujemo pretjeranim pohvalama prema DS-u, zadržali smo normalnost i neke parametre kojima se ravnamo. Veliki broj plusova tako će pomalo zasjeniti cijena koja nije mala. Iznosom od gotovo 200.000 kuna, DS3 će sa svojom mnogobrojnom, pa rekli bismo čitavom listom opreme, ipak mnogim trendseterima ostati nedosanjani san.
Mato PAVLIČEVIĆ
Motor četiri cilindra, dizelski
Obujam 1590 cm3
Snaga 88 kW (120 KS) pri 3500 o/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač šesterostupanjski, ručni
Spremnik goriva 46 l
Dimenzije 3948/1715/1483 mm
Ubrzanje 0–100 km/h 10,3s
Najveća brzina 190 km/h
Potrošnja 5,7 l/100 km
CO2 96 g/km
Prtljažnik 285 litara
Cijena 197.505 kuna