Autoglas
TOYOTA POSTIGLA IZNIMAN USPJEH

U 20 godina prodano osam milijuna hibrida
Objavljeno 25. kolovoza, 2015.
Od lansiranja prve generacije Priusa, Toyota je postupno ugrađivala hibridnu tehnologiju u ostale modele – od kompaktnog Yarisa do nedavno najavljenog RAV4 hibrida

Prije točno 20 godina Toyota je na tokijskom salonu automobila izložila koncept Priusa - hibridnog vozila. Od tada do danas Toyota je prodala čak osam milijuna hibridnih vozila!

Prvi prototip Priusa izrađen je dva mjeseca nakon premijere u Tokiju, u prosincu 1995. godine, dok je serijska prodaja krenula krajem 1997. godine. Predsjednik Toyote Takeshi Uchiyamada rado prepričava priču o svome timu inženjera, koji prototip prvog Priusa nisu mogli pokrenuti punih 49 dana.

- Nikako nismo mogli pronaći uzrok – pa recimo tako – kvara, a radili smo danonoćno iz dana u dan u pronalasku pogreške. Konačno smo ga uspjeli pokrenuti oko Božića, no odradio je svega 500 metara - govori Takeshi. Prije 20 godina hibridni automobili bili su pokusna vozila s vrlo nejasnom budućnošću i još nisu dokazali svoju vrijednost. Stoga je impresivna brojka od osam milijuna prodanih hibridnih vozila, s time da je u posljednjih 10 mjeseci prodan čak milijun hibridnih vozila.

Teško je shvatiti što zapravo brojka od osam milijuna prodanih primjeraka predstavlja za okoliš i vlasnike hibridnih vozila. U tom kontekstu, dovoljno je samo navesti kako su prema Toyotinim izračunima – od 31. srpnja hibridi zaslužni za uštedu od čak 58 milijuna tona CO2, koji bi se inače emitirao u atmosferu iz konvencionalnih vozila iste veličine i snage. Toyota također procjenjuje da su njezina hibridna vozila izravno odgovorna za uštedu od 22 milijarde litara goriva, u odnosu na količinu utrošenog goriva kod istovjetnih konvencionalnih vozila.

Poruka je time vrlo jasna: pronašavši vlasnike diljem svijeta, hibridna vozila su otvorila novu tržišnu nišu koja se iz dana u dan povećava. Od lansiranja prve generacije Priusa 1997. godine, Toyota je postepeno ugrađivala hibridnu tehnologiju u ostale modele – od kompaktnog Yarisa do nedavno najavljenog RAV4 hibrida. Od ovog mjeseca, Toyota ima u prodaji 30 hibridnih i jedan plug-in hibridni model na više od 90 svjetskih tržišta.

Milan BUGARIĆ
Znanjem do hibrida

Hibridna tehnologija, koja ujedno obuhvaća i znanje stečeno kroz dugi niz godina proizvodnje ekološki prihvatljivih vozila, postavljena je od strane Toyote kao ključna tehnologija u automobilskoj industriji za zaštitu okoliša u 21. stoljeću. Koristeći upravo znanje iz proizvodnje uspješnih i pouzdanih hibridnih vozila, Toyota isto primjenjuje na proizvodnji svojih konvencionalnih vozila – još boljih automobila. Kroz čitav niz poboljšanja, Toyota planira smanjiti troškove korištenja, povećati performanse i proširiti ponudu svojih modela.