Autoglas
STRUJA JE IN!

Vozili smo: Kompaktni Volkswagen E-Up!
Objavljeno 18. kolovoza, 2015.

Postoje oni koji su za i tvrde da je to budućnost, dok postoje i oni koji su kategorički protiv. No, sve su te priče nevažne kada se jednom i sami upoznate s električnim automobilom.

Dolaskom do našeg Volkswagen e-UP! odmah smo doživjeli prvo pozitivno iznenađenje – teško je uopće otkriti razliku između klasičnog i električnog Up!-a. Osim nekoliko natpisa e-UP! i detalja u vidu kromirane letvice s prednje stane, plave pozadine iza loga VW i LED dnevnih svjetala, ostatak vozila je više-manje isti kao i kod običnog Up!-a.

Odličan Garmin

Ulaskom u samo vozilo dočekuje nas iznenađujuće prostrana unutrašnjost koja se od klasičnih Up! modela razlikuje po posebno dizajniranim sjedalima, većoj kvaliteti materijala u unutrašnjosti i općenito boljoj opremljenosti. Kožni volan, automatski mjenjač, centralni zaslon, kao i onaj ispred vozača – sve je tu i sve je na nivou. Unutrašnjost će ugodno smjestiti četvero odraslih putnika, a mjesta će ponuditi i skroman prtljažnik kapaciteta 250 litara.

Središnji zaslon potpisuje Garmin. Osim naravno navigacije, on služi za informiranje o multimediji, telefoniranje, ali i dobivanje brojnih informacija o stanju baterija, načinu vožnje, savjete za štedljiviju vožnju itd. Zgodno je da ga poput klasične Garminove navigacije jednostavno možete maknuti ako vam smeta, a brojne informacije nužne za vožnju biti će vam dostupne i na zaslonu smještenom ispred vozača, tj. kod satova.

Sama komadna ploča ispred vozača pokazuje brzinu kretanja, stanje napunjenosti baterije te sat koji vas informira o količini snage isporučene motoru ili rekuperaciji energije pri kočenju.

Brzo, brže, najbrže

Nakon zakretanja ključa gdje bi se kod klasičnog automobila čuo zvuk paljenja motora, ovdje dobivamo tek zvučni signal tipa zvona koji nas obavještava da je automobil upaljen. Elektromotor raspolaže s 80 KS i 210 Nm sile ubrzanja, no za razliku od klasičnih motora, ova je snaga na raspolaganju odmah! Prevedeno, na semaforu ste poput metka i malo tko će vas moći uhvatiti. Osim toga, do stotke stižemo za kakvih 12 sekundi, a maksimalna brzina ograničena je na elektronskih 130 km/h. Zbog brzine koju postiže, e-UP! nam je pružio zabave kao malo koji automobil u zadnje vrijeme. Pri vožnji čuje se samo trenje guma o asfalt i strujanje zraka, a zvuk motora gotovo i ne postoji. e-Up! nudi četiri načina rekuperacije električne energije. Svaki od tih načina pruža i određenu silu kočenja, a kada se jednom na njih naučiti, kočnicu gotovo i nećete koristiti.

Marin REŽIĆ
Cijena goriva? Koga briga...

Jedno punjenje baterije omogućava do 160 kilometara vožnje. U praksi, ova se brojka kreće oko 130 kilometara, no u eco+ načinu rada 160, pa i koji kilometar više moguć je uz pažljivu i promišljenu vožnju. Kapacitet baterije je 18,7 kWh, a uz cijenu kilovata od kakvih jednu kunu, cijena punjenja iznosi ispod 20 kuna. Prevedeno, za 20 kuna možemo prijeći kakvih 130 do 160 kilometara. Po kilometru je to kakvih 13 lipa što je bolji rezultat i od najštedljivijih automobila na tržištu. Punjenje se odvija pomoću priloženog punjača kod kuće, za što je potrebno kakvih 6 - 8 sati punjenja.

Poticajima do pristojne cijene

Cijena je nešto viša od 190.000 kuna, što je zaista puno, no valja računati na državne poticaje pa ona može biti i oko 120.000 kuna. Najbolji drugi automobil? Definitivno! Električni automobili preuzet će primat malih gradskih automobila, a uz atraktivnije cijene i poticaje, sigurno ćemo ih i sve više viđati na prometnicama.

Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

ELEKTRIČNA VOZILA S DALEKOG ISTOKA

Kineski je izvoz pokrenuo val potražnje za brodovima