Regija
NASTAVLJA SE BORBA ANDRAŠEKOVIH NA GRADILIŠTU NAŠIČKE OBILAZNICE

Od ulaska cestara u posjed brane se automobilom parkiranim na ulazu
Objavljeno 30. srpnja, 2015.

VELIMIROVAC – Pritisci na Maricu i Branka Andrašeka iz Velimirovca koji su i jučer (treći dan) branili svoj posjed od nasrtaja izvođača radova koji na javnoj površini kod raskrižja pokraj njihove kuće uz koju se proteže sagrađena obilaznica, korigiraju elemente i položaj pješačke staze za investitora Hrvatske ceste, ne prestaju. Bager i ostali građevinski strojevi koji izvode radove potkopavali su zemlju te trgali ranije asfaltiranu stazu s lijeve i desne strane automobila kojeg su revoltirani supružnici Andrašek u ponedjeljak parkirali na kolnom ulazu kako bi spriječili uzurpaciju svoje imovine. Marica Andrašek u ponedjeljak je stala i pred bager, a toga dana intervenirala je i policija. Jučer nam je Marica rekla kako svoj posjed brani od nezakonitih postupaka Hrvatskih cesta.

- Izmjenama i dopunama građevinske dozvole, korekcija staze nije predviđena na mojoj čestici i da nisam stala pred bager, izvođač radova, a prema nalogu Hrvatskih cesta, devastirao bi moj posjed. Evo, i danas (jučer nap.a.) radovi se odvijaju, istina, pokraj mog posjeda, ali ga koriste. Djelatnici hodaju po mome. No sigurno će netko za taj postupak odgovarati – rekla je Marica Andrašek. Inzistira na poštivanju prava vlasništva, a s Hrvatskim cestama, s kojima je u sukobu od 2007. i s kojima vodi sudski spor, kaže da više ne postoji mogućnost dogovora.

Glavni problem nastao je oko kolnog ulaza koji je obitelji Andrašek projektom obilaznice oduzet s prednje strane kuće i sagrađen s bočne strane, uz postavljeni zvučni zid u zoni zaštitnog pojasa, a koji im ne daje sigurnost u prometu. Kolni ulaz, naime, vrtoglavo je strm.

- Prema projektu imam jedan jedini kolni ulaz iz dvorišta, s bočne strane kroz zvučni zid, uz nagib od 22 posto. U veljači 2014. prema rješenju drugostupanjske presude izišli su vještaci i rekli da ovo nije prema zakonu napravljeno i da to tako ne može biti. I projektant mi je rekao da ni cesta nije trebala biti tako visoko sagrađena. Međutim, Hrvatske ceste na to ne reagiraju. I dalje se ponašaju bahato – kaže Marica.

Nema dogovora ni oko kolnog ulaza, a propali su i prijedlozi oko otkupa kuće za 105.000 eura, a potom i za umanjenje vrijednosti nekretnine za 324.000 kuna. ''Ne mogu pristati na kolni ulaz s prednje strane kuće, jer ga u projektu nema. Nisam spremna preuzeti odgovornost u slučaju eventualnih prometnih nesreća kod kolnog ulaza koje nije predviđen projektom. Vještaci su kuću procijenili na 105.000 eura, a umanjenje vrijednosti kuće 324.000 kuna. Bila sam spremna na umanjenje vrijednosti te da naprave neki adekvatni kolni ulaz samo da se cijela stvar već konačno riješi. Međutim, Hrvatske ceste poručile su da nemaju zakonsko pokriće da mi isplate umanjenje vrijednosti'', tvrdi Marica Andrašek, dodajući da nju zanima rješenje samo u skladu sa zakonom i da ima ravnopravni status kao i Hrvatske ceste.

- Ako smo suprug i ja morali poštivati uvjete građenja naše kuće, onda neka i Hrvatske ceste poštuju propisane uvjete građenja obilaznice. Zašto mali, obični ljudi moraju poštovati zakon, a moćnici ne? Zakoni trebaju biti jednaki za sve – zaključuje Marica Andrašek. Sređujući vlasničko stanje, Marica Andrašek sasvim slučajno je otkrila da na nekretnini (kuća, zgrada, dvorište, oranica) ima plombu od 2007. godine. Plomba znači da je netko podnio neki prijedlog za promjenu stanja na toj nekretnini. Označava da je započet zemljišno knjižni postupak koji još nije proveden. ''Da nisam brisala dva kredita, ne bih znala za plombu. Znači, meni i suprugu onemogućeno je da prodamo kuću ili da dignemo kredit sve dok plomba ne bude obrisana. To je još jedan nekorektan postupak'', kaže Marica.

Inače, obilaznica je najpoznatiji i najveći cestovni projekt na području Našica, koja je državu stajala oko 46 milijuna kuna i koja je sagrađena još 2011., ali do danas nije u funkciji.S.Fridl

Hrvatske ceste: Radovi su bili neizbježni

Hrvatske ceste potvrdile su da se radovi izvode sukladno izmjenama i dopunama građevinske dozvole, a obuhvaćaju prilagođavanje dijela pješačke staze, odnosno vraćanje u prvobitno stanje prije početka gradnje zaobilaznice. ''Budući da se nije mogao postići dogovor s gospođom Andrašek, radovi su bili neizbježni. Riječ je o skidanju postavljenog sloja asfalta na dijelu koji je sporan, te prilagođavanje napravljene visinske razlike, a na način da ista nakon izvedenih radova bude sigurna za pješake'', pojasnili su iz HC-a. Navode da će se po završetku radova te završnog postavljanja odbojnih ograda i signalizacije moći pristupiti tehničkom pregledu, a u cilju konačnog puštanja u promet zaobilaznice.

Možda ste propustili...

U NADBISKUPIJSKOM OBITELJSKOM CENTRU

Otvoren Vrt arkanđela Rafaela

Najčitanije iz rubrike