Kultura
KONCERT U ŽUPNOJ CRKVI U VUKOVARU

Visoki umjetnički dosezi restauriranih vukovarskih orgulja
Objavljeno 27. srpnja, 2015.
Drugi dio koncerta pripao je silno muzikalnoj violinistici Renati Zimi

U župnoj crkvi sv. Filipa i Jakova u Vukovaru održan je komorni koncert mladih umjetnika, orguljaša Stjepana Molnara (Zagreb, 1993.) i violinistice Renate Zime (Novi Sad, 1995.). Osnovni je cilj ovog koncerta bio pokazati današnje umjetničke dosege restauriranih vukovarskih orgulja!

Na programu je bilo sedam skladbi: dvije J. S. Bacha (Partita br. 1 za solo violinu, u h-molu BWV 1002) te po jedna A. Vivaldija (koncert “Zima”, stavak Largo), C. Francka (Preludij, fuga i varijacija u h-molu), G. F. Handela (Allegro, iz Sonate br.3 za violinu i klavir u F-duru), T. Albinonija (Adagio u g-molu), L. Viernea (Preludij – Finale, iz 'Prve Simfonije' za orgulje ). Dakle, jedna mješavina konvencionalnog programa i posebnih uspješnica umjetničke glazbe.

Prema izvođačkim značajkama koncertni program može se podijeliti na dva dijela (prvi solistički orguljaški i drugi komorni, sa solo violinom). Mladi orguljaš Molnar pokazao je svoje tehničko i glazbeno umijeće do savršenstva razvijeno (s puno nijansi, glazbenog korištenja, majstorski razvijene tehnike registriranja); u skladu sa stilom skladbe.

Kao najuspješnije orguljaške interpretacije izdvajamo: djela J. S. Bacha (skladba Preludij i fuga u c-molu, BWV 546, baroknog polifonog orguljaškog stila); kasnoromantičnog Cezara Francka (izvrsno izvedeno djelo Preludij, fuga i varijacija); te kao umjetnički vrhunac cijelog koncerta sjajno izvedeno djelo Louisa Viernea (stavak Preludij – Finale, iz prve Simfonije za orgulje, snažnog dinamičkog koloriranja, tehničke preciznosti na manualima i ekspresivnosti rada na pedalima).

Drugi dio koncerta pripao je silno muzikalnoj violinistici Renati Zimi (koja poznaje sve tajne violinističkog umijeća, besprijekorna intonacije, čisto izvedenih pasaža, svih tehničkih nijansi, persiflaža, pizzicata i drugih vrsta tehničkog umijeća). Od uspješnica na ovom vukovarskom koncertu izdvajaju se prefinjeni muzikalitet u njezinu osjetljivom izvođenju stavaka Allegro (iz Händelove Sonate br. 3,), Vivaldijeve “Zime”(stavak Largo); odnosno barokni stil Albinonijeva Adagia. Kao vrhunac ipak se izdvaja izvedba Bachove Partite br. 1 za solo violinu BWV 1002. Posebno uspješno bila je ocrtana glazbena forma suite, s posebno dobro izvedenim stavcima muzikalnom Sarabandom, Tempo di Boure.

U cijelosti gledano, stanje obnovljenih orgulja otkriva odličan rad majstora organologa tvrtke iz Amsterdama “Slog – Orgelbou” (izvrstan rad s pedalima, tehničko savršenstvo na manualima, odličan izbor registara, razvijenu tehniku dinamičkog koloriranja, uz sve ostale izvedbene efekte orguljaške virtuoznosti). Vukovar će se uskoro moći pohvaliti i “uskrsnućem” nadaleko poznatog koncertnog ciklusa (tipa “Orgulje vukovarske župne crkve sv. Filipa i Jakova”). Istovremeno, otvorile su se i nove kombinacije komorne glazbe savršenog zvučanja (primjerice orgulje i violina).

Branka BAN

Vukovar

će se uskoro moći pohvaliti i “uskrsnućem” koncertnog ciklusa

Možda ste propustili...

U SLATINI NASTUPIO AKADEMSKI MUŠKI ZBOR FER-A

Među posljednjim europskim velikim muškim zborovima

Najčitanije iz rubrike