Tehno
ARIOS 23 GODINE IZVRSNOSTI U KNJIGOVODSTVENIM USLUGAMA

Manje unosa podataka, više savjetovanja
Objavljeno 24. srpnja, 2015.
Poslovi se vode za 200 klijenata, a izvršava ih 11 radnika i tri polaznika stručnog osposobljavanja

J edan od najvećih knjigovodstvenih servisa s naših prostora obilježava 23 godine rada. U povodu ove važne obljetnice za agenciju ARIOS, porazgovarali smo s direktoricom Marijom Kušić. Što je potrebno za dugogodišnji uspjeh, kontinuirani rad i rast, te koji su planovi u budućnosti – doznajte u nastavku našeg razgovora.

Ukratko nam opišite ARIOS, koja je struktura i koliko zaposlenih brojite?

Agencija za Računovodstvo, Informatiku, Organizaciju i Savjetovanje osnovana je 1992. godine, a osnivač, pokojni Bratislav Kušić, utemeljio je Agenciju s reputacijom cijenjenog stručnjaka, ekonomista s dugogodišnjim iskustvom, a takvu reputaciju nastavila je i supruga Marija Kušić, koja je u tvrtki od 1994. godine. ARIOS trenutačno vodi knjigovodstvo trgovačkim društvima, obrtima, slobodnim zanimanjima (liječnici, odvjetnici..), korisnicima državnog proračuna, OPG-ima, nevladinim udrugama, sindikatima. Poslovi se vode za 200 klijenata, a izvršava ih 11 radnika i tri polaznika stručnog osposobljavanja. Od prvih je dana ARIOS ravijao najznačajnije poslove na planu knjigovodstvenog servisa jer prilike su bile takve da je došlo do naglog povećanja samostalnih, privatnih gospodarskih subjekata kojima su temeljni problemi poslovanja bili vezani uz stručno i kvalitetno vođenje poslovnih knjiga. Postupno su jačale i druge funkcije ARIOS-a, a isto tako širio se krug poslovnih partnera pa i područje na kojem su se pružale usluge. Stvoreni su uvjeti (e-računovodstvo i računovodstvo "in cloud") koji omogućavaju visok standard zaposlenicima, ali i korisnicima usluga, što sve stvara komparativne prednosti u odnosu na slične agencije i poduzeća, jer se uvođenjem e-računovodstva i računovodstva "in cloud" većina poslova obavlja direktno iz sjedišta.

Ukratko, koji su vam trenuci u ove 23 godine rada ostali u sjećanju kao najznačajniji?

Selidba u vlastiti prostor u Belišću znatno je smanjio trošak poslovanja i omogućeno je kvalitetnije pružanje usluga. ARIOS je 15 godina koristio vlastiti softwear, a onda je kupnjom softwear PANTHEON došlo do znatne uštede na vremenu obrade podataka kao i podizanju kvalitete usluge i omogućeno je uvođenje e-računovodstva i računovodstva "in cloud". Dodjela priznanja od strane Grada Belišća za izuzetna ostvarenja i doprinos u gospodarskom životu grada. Mjerama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje omogućeno je primanje polaznika stručnog osposobljavanja. Do sada smo stručno osposobili petero polaznika, od kojih je troje zasnovalo radni odnos po mjeri zapošljavanje nakon stručnog osposobljavanja. Trenutačno imamo tri polaznika stručnog osposobljavanja. Zapošljavanjem mladih i visokoobrazovanih došlo je do lakše primjene novog softwera, a samim time i kvalitet usluga.

Kriza je mnogobrojne poduzetnike jako pogodila, kako se odrazila na ARIOS?

Ispalo je da nam je u krizi još bolje nego u razdoblju prije toga. Razlog za to je što su prestali poslovati mali poduzetnici koji nisu mogli plaćati naše usluge te su nam samo stvarali troškove. No, činjenica je da smo se pripremali za krizu na način da smo maknuli sve suvišne troškove. Istovremeno smo uveli nove tehnologije poput informatičke obnove te tako smanjili vrijeme unosa podataka. Poboljšali smo naplatu i uveli strogi režim plaćanja - tko ne plati dva mjeseca raskidamo ugovor o vođenju knjigovodstva i obaviještavamo klijenta i Poreznu upravu.

Iako brojke govore kako smo izišli iz krize, u stvarnosti to baš i nije tako, imate li nekoliko savjeta za sve poduzetnike?

Svaki poduzetnik prije nego krene u poduzetničke vode treba istražiti tržište kako bi procijenio hoće li uspjeti, educirati se o svim poticajnim mjerama (samozapošljavanje, sufinanciranje zapošljavanja, stručno osposobljavanje, natječaji resornih ministarstava, natječaji EU-a), uložiti u sebe edukacijom za poduzetnike početnike, educirati se kako ugovoriti posao, obvezno sačiniti poslovni plan prije početka obavljanja djelatnosti, ulagati u kadrove (edukacija), ulagati u opremu, a tek onda izuzimati za vlastite potrebe, uredno podmirivati obveze prema radnicima, državi i dobavljačima i na vrijeme prekinuti obavljati djelatnost ako se uvidi da ne pokriva troškove i posluje u gubitku.

Za sve koji tek kreću sa samostalnim radom i poslovanjem, što mogu očekivati od ARIOS-a?

Savjetovanje u svezi otvaranja tvrtke ili obrta, savjetovanje u svezi otvaranja žiroračuna i odabira banke, savjetovanje u svezi nepovratnih potpora resornih ministarstava i EU-a, savjetovanje u svezi sufinanciranja zapošljavanja radnika i polaznika stručnog osposobljavanja, savjetovanja u svezi ulaska u sustav PDV-a, savjetovanje prilikom nabave informatičke opreme, nabava informatičke opreme, prijava vlasnika i radnika u mirovinsko i zdravstvo putem aplikacije e-mirovinsko, vođenje knjigovodstva.

Marin REŽIĆ
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike