Osijek
PROJEKT TEHNIČKE ŠKOLE I PRIRODOSLOVNE GIMNAZIJE R. BOŠKOVIĆA

Uzor im je ponajbolji, finski model obrazovanja
Objavljeno 9. srpnja, 2015.
Projekt se financira iz sredstava Europske unije

U okviru Erasmus+ programa za mobilnost nastavnika, u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića provodi se projekt Škola kakvu želimo, koji se financira iz sredstava Europske unije.

Ova je osječka škola na natječaju odabrana kao jedna od najboljih, tako da pet njihovih profesorica, u razdoblju od godinu dana, razmjenjuje iskustva s kolegama iz Europe na stručnim usavršavanjima u Finskoj, Italiji i Španjolskoj.

Prof. hrvatskoga jezika Jasna Sudarić, koordinatorica projekta, kaže kako će znanja koja su stekli u inozemstvu prenijeti svojim kolegama, a u svrhu kvalitetnijeg rada s učenicima. “Ovim projektom nastojimo poboljšati organizaciju rada u školi, na primjerima dobre prakse finskih škola. Također, želimo uvesti suvremene nastavne metode, koje će utjecati na kvalitetu poučavanja, učenja i nastave, kao i poticajne metode za učenike s poteškoćama u učenju. U skladu s tehnologijom 21. stoljeća, željeli bismo poticati i razvoj obrazovanja uz ICT alate”, kaže koordinatorica Sudarić.

Kako prepoznati darovite

Naša je sugovornica bila na seminaru pod nazivom Pronalaženje skrivenoga talenta u vašem razredu, u talijanskom gradu Palermu. Tamo je naučila kako prepoznati darovite učenike, ne samo one uspješne na svim područjima, već i učenike slabijeg imovnog stanja, s poteškoćama u učenju te pripadnike posebnih etničkih i drugih skupina, kao i kako primijeniti učinkovite metode u radu s njima.

- Kod nas je škola najčešće prilagođena prosjeku te su zakinuti i učenici s poteškoćama i daroviti učenici. Problem je i to što mi nastavnici nismo dovoljno educirani za rad s takvim učenicima, a nedostaju nam i stručni timovi psihološko-pedagoškog profila. Nadam se da će to promijeniti nova kurikularna reforma - kaže prof. Sudarić.

Ana Karlović, nastavnica grafičkog dizajna i multimedijskih tehnologija, bila je u gradiću Fuengiroli blizu Malage, na jugu Španjolske, na seminaru Primjena tableta u školskim klupama. Na tom je stručnom usavršavanju iz ICT-a, u organizaciji EUNEOS-a iz Finske, sudjelovalo 49 nastavnika iz Europe, a naša je sugovornica bila jedina iz Hrvatske.

Primjena tableta u nastavi

- Primjena tableta u nastavi učenika stavlja u središte nastavnog procesa, potiče kritičko mišljenje i timski rad. Učenje se zasniva na istraživanju i razmjeni informacija, njihovom razumijevanju i primjeni, što iskače iz tradicionalnih okvira nastave, a kreće se prema kombiniranoj i online nastavi - objašnjava nastavnica Karlović.

Dodaje da se uloga nastavnika mijenja, on više nije predavač, nego mentor, a učenik postaje aktivni sudionik nastavnog procesa, samostalno istražuje, surađuje s drugim učenicima i uči vlastitim tempom. “Kao nastavno sredstvo tablet je praktičan, jer dopušta kretanje po razredu i izlazak iz njega. Provjera znanja postaje zabavna učenicima i nastavnicima, oni mogu kreirati videomaterijale, izrađivati zvučne eknjige. Ukratko, ideja našeg projekta usmjerena je na primjenu suvremenih metoda poučavanja usklađenih s modernim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i web 3.0 alatima”, zaključuje nastavnica Karlović.

Vesna LATINOVIĆ
ISKUSTVA IZ FINSKE PRENIJET ĆE KOLEGAMA

Nastavnica biologije Marija Dundović sudjelovala je na stručnom seminaru u Finskoj, gdje je imala priliku promatrati nastavu u finskim školama, iz prve ruke prikupiti informacije o finskom školstvu te ga usporediti sa školstvom u RH.

“Finska ima impresivnu reputaciju u svijetu kao jedna od vodećih u obrazovanja. PISA rezultati u posljednja dva desetljeća pokazuju izvanrednu razinu učenika u poznavanju materinskog jezika, matematike i prirodnih znanosti”, kaže nastavnica Dundović. Dodaje da će preko školske web i facebook-stranice, aktiva pojedinih predmeta, panoa i na satima razrednog odjela, ali i na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini podijeliti iskustva i saznanja iz Finske.

Nove metode u nastavi poboljšat će motivaciju učenika, utjecati na veću povezanost među njima, stvaranje bolje klime u razredu i školi

Možda ste propustili...