Autoglas
vozili smo: volkswagen caddy

Mnogo više od redizajna
Objavljeno 30. lipnja, 2015.

Kako su nam rekli na probnim vožnjama nove generacije održanim u okolici Marseillea, zadatak je novog Caddija nastaviti dosadašnji veliki uspjeh.

Za to ima jake argumente jer su obje temeljne verzije, dostavnjak i putnički model, temeljito unaprijeđene.

Izvana je dizajnerski dotjeran, s oštrijim rubovima i jasno definiranim površinama. Redizajnirani prednji i profilirano izvedeni stražnji dio vozila usklađeni su s novim modelima Volkswagena i već na prvi pogled pokazuju pripadnost obitelji. Također, nova su prednja i stražnja svjetla, kao i interijer, a u skladu s vanjskim dizajnom sadržava naglašene linije i oblike, karakteristične za njegovu ostalu braću s dvostrukim V na nosu.

Kočenje u nuždi

Brojne nove sigurnosne značajke i značajke udobnosti novog Caddyja štite putnike i pružaju potporu vozaču. Jedan od njih je sustav nadzora okoline „Front Assist“ koji uključuje City funkciju kočenja u nuždi. Otprilike 22 posto svih sudara koji uključuju ozljede sudari su s više od jedne prepreke, a kako bi se što je moguće više smanjio rizik u svezi s ovim scenarijem, nagrađivani sustav multikolizijske kočnice uključen je kao standardna oprema u novom Caddyju. On nakon sudara automatski započinje kočenje ako vozač više nije u mogućnosti reagirati.

U izvedbi s putničkim prostorom novi Caddy je primjerice dodatno opremljen i bočnim zračnim jastucima te zračnim zavjesama. Također je raspoloživa opcija grijanja vjetrobranskog stakla, čime je trajno zajamčena dobra vidljivost. U slučaju opcijske automatske regulacije razmaka, ACC, koja se aktivira pri brzinama od 0 do 160 km/h (DSG mjenjač) ili od 30 do 160 km/h (ručni mjenjač), radarski senzor nadzire razmak i relativnu brzinu u odnosu na vozila ispred. Korišten s DSG mjenjačem, ACC sustav također može usporiti vozilo, primjerice u kolonama ili kod prometnih zastoja, dok se ono potpuno ne zaustavi.

Novi motori

Novi motori pružaju maksimalnu učinkovitost i usklađenost s normom ispušnih plinova EU6. Što se tiče benzinskih motora, može se odabrati između njih tri. Ponuda počinje s četverocilindričnim 1,2 l TSI motorom koji razvija 62 kW/84 KS dok sredinu ponude predstavlja 3-cilindarski 1,0 l TSI motor sa 75 kW/102 KS. Na vrhu ponude benzinaca je opet četverocilindraš, 1,4 l TSI s izlaznom snagom od 92 kW/125 KS.

Osnova za četiri TDI dizelske verzije uvijek su 4-cilindarski 2,0 l motori. Njihova snaga kreće se od 55 kW/75 KS do 110 kW/150 KS. Najmanju potrošnju goriva bilježi Caddy furgon Blue Motion, posebno razvijen za dostave unutar grada, ispod četiri litre na 100 kilometara te sa samo 99 g CO2 po kilometru. Naravno, u ponudi će biti i verzija N1 s dva reda sjedala i teretnim prostorom. Čak i novi motor 1,4l TGI, nasljednik iznimno popularnog motora Caddy EcoFuel, troši tek 4,1 kg prirodnog plina na 100 kilometara. Zbog smanjenja veličine i turbopunjača ovaj motor je proizveden s većom snagom u usporedbi s njegovim prethodnikom te troši i do 28 posto manje goriva. Ove brojke u vezi sa snagom pogoduju svima te su povoljne za okoliš kao i za novčanik.

U Hrvatskoj prednarudžbe za novi Caddy kreću u lipnju, a prve isporuke krajem ljeta. Lijepa novost - cijene će, kažu, ostati nepromijenjene.

Mato PAVLIČEVIĆ
Posebni modeli

Kod samog lansiranja bit će ponuđen poseban model Generation Four baziran na obje izvedbe, putničkoj i teretnoj. Tako van Generation Four ima obojene branike, retrovizore i bočne letvice, zatamnjena stražnja svjetla i aluminijske zaštite na pragovima, 16-colne aluminijske naplatke Bendigo te prednji panel na armaturnoj ploči u boji. Putnička verzija još je bogatija, tu su srebrni krovni nosači, zatamnjena stakla, 17-colni crni alu naplatci, dok je interijer djelomično obložen kožom, s radiosustavom Composition Color i drugim korisnim dodacima. Posebno se uz doplatu nude i 17-colni laki naplaci s crvenim detaljima koji idu uz posebnu Fortana Red.