Objavljeno 27. lipnja, 2015.
Troškovi za vrećice po pekarskom proizvodu - 10.000 kuna
DONJI MIHOLJAC – Početkom ove godine iz pogona nove donjomiholjačke pekarske industrije Manna na tržište su lokalnim kupcima plasirani prvi smrznuti pekarski proizvodi na ovim prostorima. Tržište je tako postalo bogatije za kroasane, štrudle, lepinje, mini lisnate gužvarice te druga lisnata pecivaa koja su samo tri minute nakon vađenja iz zamrzivača spremna za pečenje. Međutim, ni više od pola godine nakon pokretanje proizvodnje na 60-ak četvornih metara pogona i 25 četvornih metara ureda u Poduzetničkom inkubatoru Osvit porođajne muke te tvrtke nisu prestale jer tek su ovih dana svjetlo dana ugledala nova pakiranja za pekarske proizvode Manne.
Vlasnik tvrtke, 29-godišnji Josip Knežević, priznaje da nije ni slutio koliko su veliki troškovi i koliko strogi propisani uvjeti za ovaj segment proizvodnog procesa.
- Moram iskazati ljutnju jer troškovi oko zadovoljavanja svih uvjeta za vrećice enormno su visoki i iznose oko 10.000 kuna po proizvodu, a u to su uključeni klišeji za izradu vrećica, barkodovi, hranjive vrijednosti te ostale analize proizvoda. Zbog svega toga ni najmanje se ne čudim što se malo ljudi uključuje u proizvodnju hrane. Dokumentacija za sve to je iznimno komplicirana i prije svega skupa. Unatoč planovima za povećanje broja zaposlenih, imamo i dalje pet zaposlenika jer još uvijek nismo naišli na banku koja je spremna ući u rizik s tvrtkom početnicom, a posebice s idejom koja nije toliko zastupljena u Hrvatskoj - žali se mladi poduzetnik.
- Požrtvovnim radom od samoga početka do sada poboljšavali smo kvalitetu te smo, težeći vrhunskom proizvodu, doista dobili pravi domaći proizvod sa što manje dodataka, iznimne kvalitete i vrlo pristupačne cijene od samo 25 kuna za kilogram. Trenutačno će se sva proizvodnja isporučivati na tržište grada Zagreba, no plan nam je i otvaranje trgovine u Osijeku, te prodaja u različitim trgovinama, jer broj kupaca svaki se mjesec povećava za 20-ak posto - poručuje Knežević.
U otvaranje ove tvrtke, koja je bila njegov životni san, mladi poduzetnik iz Golinaca uložio je gotovo 350.000 kuna, od čega su 70 posto njegova vlastita sredstva i ušteđevina, a ostatak je osigurao pomoću kredita. Veliku pomoć pružili su mu u miholjačkom Poduzetničkom inkubatoru.
- Vrlo često mi prijatelji i znanci govore da sam vrlo hrabar kada sam odlučio zaplivati u poduzetničkim vodama Hrvatske prepunim neizvjesnosti i nesigurnosti, no na sve to mogu im samo poručiti da nisam hrabar, nego da volim svoju domovinu i svoj grad te da je to razlog zašto se borim i ulažem, a prije svega riskiram zajedno s cijelom svojom obitelji koja mi pomaže u ostvarenju našeg zajedničkog sna o uspjehu u Hrvatskoj - odlučan je Josip Knežević.
Lidija ANIČIĆ
Sva proizvodnja zamrznutog peciva ide u Zagreb, a u planu je i trgovina u Osijeku
BROJ KUPACA SVAKI SE MJESEC POVEĆAVA ZA PRIBLIŽNO
20
posto