Autoglas
CITROËN C4 CACTUS 1.6 BLUEHDI FEEL

Pravi Citroën!
Objavljeno 23. lipnja, 2015.

Misao je bila kupcima ponuditi mnogo više od automobila koji bi trebao ispuniti njihove osnovne potrebe.

Jer kompaktni su terenci u aktualnoj generaciji dimenzijama i cijenom odavno nadišli klasu iz koje su potekli, a Cactus tu nudi utilitarno vozilo u kojemu vozaču i putnicima ništa neće nedostajati, a najmanje zabave.

Dizajneri su karoseriju lišili svakog oblika agresivnosti, dodali joj bočna leptir-stakla i „plutajući“ krov, kao i svjetlosni „potpis“ s dnevnim LED svjetlima i svjetlima ugrađenima u Airbump.

Airbump

Upravo je Airbump, praktična inovacija koja gradsku vožnju čini još bezbrižnijom, jedna od odlika Cactusa. Ugrađen u bokove i odbojnike, grafički dopunjava pročišćen i gladak stil automobila. Osim estetske uloge, nudi istinsku zaštitu od svakidašnjih manjih oštećenja. Jednostavno, a opet moderno oblikovan interijer oduševljava. Tu nalazimo 100 % digitalno i intuitivno upravljačko sučelje, čime je „radno mjesto“ vozača rasterećeno za mnoštvo prekidača i gumbića, a sve je povezano s komandama objedinjenima oko 7“ ekrana osjetljivog na dodir koji upravlja svim uobičajenim funkcijama (klimatizacijski uređaj, mediji, navigacija, parametri vozila, telefon, internetske usluge te sustavi za pomoć u vožnji). Široka prednja sjedala dizajnirana su tako da podsjećaju na sofu, suvozačev zračni jastuk ugrađen je u strop, čime se putnicima sprijeda nudi više prostora i veći obujam pretinaca.

Prtljažnik zaprima 348 litara dok na putovanje još podsjećaju unutarnje ručice vrata (kožni remeni) i gornji pretinac armaturne ploče (okovi i čavli) oblikovani nalik na putne torbe. Mnogo je korisnih doskočica na Cactusu. Spomenimo stražnje prozore koji se ne uvlače u vrata, nego otvaraju prema van, čime se dobila dodatna širina interijera ili pak otvore za raspršivanje tekućine za pranje prozora koji su ugrađeni u vrh metlica brisača iz koje izlazi mlaz tako da se koristi samo polovica tekućine potrebne tradicionalnom sustavu.

Učinkoviti motori

Trošak uporabe smanjen je rješavanjem svega suvišnog zahvaljujući novoj platformi i najnovijim učinkovitim motorima.

Bez obzira na 1.6-litreni BlueHDi, turbodizelaš sa 100 konjskih snaga C4 Cactus teži samo 1185 kilograma. Ovaj agregat zaslužuje sve pohvale što se tiče štedljivosti jer je prosjek testa bio odličnih 5,5 l/100 km. Uz to što je štedljiv, motor je tih i pouzdan, te kao stvoren za duža putovanja. Jedini je problem malo veća buka na autocesti, kada se vozi malo brže, te bismo stoga vrlo rado vidjeli ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa umjesto 5-stupanjskog koji se tu ugrađuje. S ovim motorom i masom manjom od 1,2 tone Cactus ubrzava do „stotke“ za 10,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 184 km/h. Motor BlueHDi 100 zadovoljava Euro 6 normu, ispušta 87 g CO₂ te se stoga na njega ne plaća poseban porez na CO2.

Mato PAVLIČEVIĆ
Garancija i cijena

Citroën C4 Cactus ima četiri godine garancije ili do 70.000 km. Testirani model s paketom opreme Feel zbog nešto dodatne opreme (posebna boja, alunaplatci, automatska klima, kamera za vožnju unatrag...) s obračunatim davanjima stoji 144.585 kuna do registracije.