Autoglas
POTPUNI UŽITAK

Premijera: Peugeot 308 GTI
Objavljeno 23. lipnja, 2015.
U stvaranje ovog sportaša Peugeot je uključio inženjere odjela Peugeot Sport s bogatim međunarodnim iskustvom u tom području

Nakon predstavljanja modela 308 svjetlo dana ugledala je i njegova sportska izvedba koja donosi nenadmašno iskustvo za upravljačem. Riječ je o Peugeotu 308 GTi.

Bio je to za Peugeot velik izazov, osmisliti najradikalniji model u ponudi za najzahtjevnije kupce. Za ispunjenje tog zahtjeva bila je potrebna ekipa istomišljenika koji dijele strast za performansama. Zbog toga je Peugeot u stvaranje ovog sportaša uključio inženjere odjela Peugeot Sport s bogatim međunarodnim iskustvom u tom području.

Novi 308 GTi by PEUGEOT SPORT nosi ime ekipe odgovorne za njegov razvoj. Pokretan je motorom 1.6 THP S&S u dvije izvedbe: sa 182 kW (250 KS) i 200 kW (270 KS). Motor opremljen sustavom Stop&Start ispunjava ekološku normu Euro 6, ispušta samo 139 g/km CO2 i troši samo šest litara na 100 km. 308 GTi 270 ima najbolji omjer snage i mase u svojoj klasi, sa samo 4,46 kg na 1 KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za samo šest sekundi, a kilometar prelazi za samo 25,3 sekunde. Opremljen je blokirajućim diferencijalom Torsen® i 19" naplatcima Carbone 19 s gumama Michelin Super Sport. Sprijeda se nalaze diskovi promjera 380 mm s crvenim kočnim kliještima koja nose oznaku PEUGEOT SPORT, a diskovi straga promjera su 268 mm.

Šest boja

Ovisno o tržištu, dostupna je i izvedba 308 GTi 250 koja zahvaljujući omjeru snage i mase od 4,82 kg/KS od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde, a kilometar prelazi za 25,6 sekundi.

Peugeot 308 GTi krasi snažan, ekskluzivan izgled. Podvozje je spušteno za 11 milimetara, a odlikuje se i posve novim izgledom prednjeg i stražnjeg kraja. Unutrašnjost također ostavlja sportski dojam. Dvobojni dizajn oštrih linija, ekskluzivna ponuda modela 308 GTi 270, ističe kontrast eksplozivne nove crvene boje Ultimate i crne boje Perla Nera. U paleti modela 308 GTi šest je boja: crvena Ultimate, plava Magnetic, crna Perla Nera, siva Artense, biserna bijela i siva Hurricane.

Podvozje podešeno za vozačke užitke, motor koji pršti snagom, zvuk ispuha, Peugeot i-Cockpit, paket Driver Sport, školjkasta sjedala. Prisutni su svi najvažniji elementi!

Dinamična vožnja

Zahvaljujući širokom tragu kotača – 1570 mm sprijeda i 1554 mm straga – te gumama Michelin Super Sport (235/35 R 19), 308 GTi prilijepljen je za cestu. Njihovo izvanredno držanje ceste uzdužno i poprečno prianjanje odvodi na posve novu razinu. Naplatci Reverse promjera 19 inča dva su kilograma lakši po kotaču od 18-inčnih naplataka Diamant.

Automobil ima sve potrebno kako bi se sva ta snaga mogla ukrotiti: 380 mm ventilirane ugljične diskove sprijeda postavljene na aluminijske glavčine s četveroklipnim fiksiranim kočnim kliještima (38 i 41 mm). Stražnji su diskovi promjera 268 mm. Kočni sustav jamči vrhunsku zaustavnu moć i sigurno zaustavljanje, kočenje za kočenjem.

Posebno ugođen pogonski sklop jamči dinamičnu vožnju koja će u vozaču pobuditi samopouzdanje. Precizan prednji ovjes u izvedbi pseudo McPherson i stražnja osovina s torzijskom gredom savršen su par. Oni također omogućuju smanjenje mase automobila, s napola šupljim stabilizatorom i aluminijskim vilicama. Skretanje je precizno, a performanse guma poboljšane zahvaljujući posebno namještenom prednjem ovjesu. Tako nagib kotača iznosi -1,67° u odnosu na -0,6° na modelu 308. Krutost stražnje vilice povećana je sa 110 na 1800 daN/mm. Jurilica za užitak!

Milan BUGARIĆ
Agresivan stav

Peugeot 308 GTi odlikuje se agresivnim stavom za koji zasluge nosi podvozje spušteno za 11 milimetara s naplatcima Carbone 19 veličine 19 inča. Inačica GTi 270 opremljena je gumama Michelin Super Sport na lakim naplatcima Reverse koji ističu prednje diskove promjera 380 mm i četveroklipna kočna kliješta crvene boje s natpisom PEUGEOT SPORT.

Možda ste propustili...

OPENING OF THE SEASON

Nabrijani auti u Crikvenici

JURNJAVA : USKORO KREĆE VRHUNSKO OKTANSKO LUDILO

Počele testne vožnje za WRC Croatia Rally