TvObzor
TV OBZOR NA NEW EUROPE MARKETU U DUBORVNIKU

Najveće okupljanje
medijskih profesionalaca
Objavljeno 19. lipnja, 2015.
Ovogodišnji New Europe Market završio je ekskluzivnom objavom FremantleMedije i Jadran Filma kako su sklopili strateško partnerstvo za ekranizaciju književnog opusa Marije Jurić Zagorke

Treće izdanje New Europe Marketa u Dubrovniku, najvećeg okupljanja medijskih profesionalaca, okupilo je preko tristo sudionika iz cijeloga svijeta, među kojima su i istaknuta imena televizijske i filmske industrije. Prvi put među njima našao se i jedan od novinara Glasa Slavonije, odnosno TV Obzora. Autor ovih redaka budnim okom popratio je sve događaje tijekom trodnevne medijske konferencije, uključujući panele, pauze za piće na terasi hotela, ali i tulume, od kojih je prvi održan na plaži hotela Dubrovnik Palace, a drugi u vinskom baru La Bodega na dubrovačkom Stradunu.

Spoj iz koprodukcijskog raja

Prvi dan, u utorak, 9. lipnja, održane su četiri konferencije. Sve je započelo komičnim uvodnim riječima NEM-ovog prezentera Aarona Heslehursta, koji je u nekoliko navrata progovorio i hrvatskim jezikom. Najveću pozornost privukao je upravo završni panel, “Spoj iz koprodukcijskog raja”, na kojem su govornici Tom Fontana, Nigel McCrery, Peter Nadermann i Bonita Pietila, pod vodstvom moderatorice Ankice Jurić Tilić, raspravljali o pitanju suradnje producentskih divova i malih produkcijskih kuća iz još neotkrivenih zemalja. Tijekom tog panela Fontana je otkrio da radi na novoj reality seriji “Killing Fields”, u kojoj će posjećivati mjesta nerazriješenih ubojstava i istraživati slučajeve.

Kao sudionici NEM-a uživali smo i u trenucima osvježenja, kad su sponzori častili cugom, a ujedno i u druženju i upoznavanju s kolegama iz struke na terasi hotela s prekrasnim pogledom na more. Od 21 sat do sitnih jutarnjih sati prvog dana održan je tulum dobrodošlice na plaži Vala podno hotela Dubrovnik Palace. Unatoč odličnoj zabavi uz sjajna vina, nismo propustili priliku uzeti izjave nekih sudionika.

- Bio sam na prvom izdanju prije dvije godine, a ovo danas se, manje-više, pretvorilo u druženje s ljudima koje nisam dugo vidio. No zato drugi dan slijedi pravi posao, mislim da će se obaviti onaj poslovni dio NEM-a, za razliku od prvog dana koji je bio više privatni - rekao nam je Đelo Hadžiselimović tijekom tuluma. Nedugo zatim našli smo se u ugodnom društvu Petera Nadermanna, producenta hvaljenih krimiserija “Ubojstvo” (Forbrydelsen) i “Most” (Bron/Broen). Porazgovarali smo, dakako, o brojnim zanimljivim temama, ali, na žalost naših čitatelja, nije sve za javnost, pa smo bili ljubazni i nakon nekog vremena isključili diktafon.

Intervju s Timom Dalyem

- Ono što mi se najviše sviđalo oko produkcije serije “Ubojstvo” bilo je pripovijedanje. Radio sam mnoge serije i krimipriče, ali najvažniji je način na koji pričaš priču. Serija je imala vrlo zanimljivu formu i kontinuitet, što ju čini realnom jer se uvijek nešto događa, nema praznog hoda. Iz epizode u epizodu gledatelj postaje sve ovisniji i to mi je, kao autoru serije, veliko postignuće - ispričao nam je Peter Nadermann o hvaljenoj danskoj seriji “Ubojstvo”, koja je prerađena i za američko tržište.

S ovim velikim producentskim imenom susreli smo se i na tulumu sljedeće večeri na Stradunu, a tema za razgovor s njim, vjerujte, nikad ne ponestaje.

Drugi dan započet je pozdravnim riječima Apostolosa Triantafylloua iz Eutelsata, koji je treću godinu zaredom dijamantni sponzor NEM-a. Uslijedile su tri konferencije i jedna 15-minutna prezentacija. Nakon pauze za ručak došao je red na dugoočekivani intervju novinarke Antonije Mandić s 59-godišnjim glumcem Timom Dalyjem, u kojem je, između ostaloga, otkrio i to da se tajna njegova mladolikog izgleda krije u redovitoj konzumaciji kelja i seksa. Podsjetimo, sa zvijezdom serije “Državna tajnica” tog jutra razgovarali smo i mi ekskluzivno za TV Obzor. Daly nam se nakratko pridružio još na partyju dobrodošlice, ali znatno duže zadržao se druge večeri na Pickboxovom tulumu. Moramo napomenuti kako je ovaj glumac izuzetno pristupačan, prirodan i opušten, nije se ponašao poput holivudske zvijezde niti je imao vrtoglave zahtjeve.

Ekranizacija Zagorkina opusa

Na kraju d(r)ugog dana, tijekom Happy Houra, na kojem smo ispijali koktele s novim-starim poznanicima iz Mediavisiona, prišli smo do stola organizatorice i upitali je kako je zadovoljna s ovogodišnjim NEM-om.

Ovogodišnji New Europe Market završio je ekskluzivnom objavom, kad su Ana Habajec i Daniela Matei (FremantleMedia) te Vinko Grubišić (Jadran film) objavili kako su sklopili strateško partnerstvo za ekranizaciju književnog opusa Marije Jurić Zagorke, a namjeravaju snimiti televizijski blockbuster. Za kraj, možemo sa sigurnošću dodati kako se vraćamo u Dubrovnik na NEM 2016., osobito nakon tople dobrodošlice vrhunskih organizatora i komplimenata koje smo primili za svoj rad.

Piše: Adrian ANDREJEK
SANJA BOŽIĆ LJUBIČIĆ, ORGANIZATORICA NEM-a

- Budući da je ovo treći New Europe Market, potrebno mu je, kao i svakom sajmu, tri do pet godina da stane na noge. I doista, ovo je do sada najbolji NEM. Ne mogu reći da su prva dva bila loša, međutim, ovaj ima najveću posjećenost s najvažnijim ljudima iz medijskog svijeta današnjice, s mnogo distributera i jako puno producenata. Ovdje je i Tim Daly kojeg je doveo Pickbox u suradnji s CBS-om. Sve u svemu, iznimno sam zadovoljna - rekla nam je direktorica Mediavisiona, organizatorica New Europe Marketa Sanja Božić Ljubičić, ekskluzivno nam otkrivši kako će se ta medijska konferencija i sljedeće godine održati u hotelu Dubrovnik Palace.

- Da, sigurno će ostati u Palaceu. Kad smo, prije dvije godine, bili na početku s prvim NEM-om, zapravo smo tražili bazu, a Palace je pokazao da je ovo pravo mjesto, ima sve što nama treba i što je najvažnije, posjetitelji su vrlo zadovoljni. Hotel je savršen, ali ipak hotel čine ljudi, a ljudi su genijalni. Dakle, ostajemo ovdje i nagodinu”, dodala je Božić Ljubičić. “Do tada se pripremamo za sljedeći NEM, već sada stiže mnogo upita vezanih uz registraciju, early bird cijenu. Jučer sam dobila toliko komplimenata i to od ljudi koji su prvi put ovdje, a markete diljem svijeta pohode 15, 20 godina. Prvi put ostala sam bez teksta, zaključila je s osmijehom na licu vidno zadovoljna Sanja Božić Ljubičić.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RAZGOVOR: TOMISLAV MARIĆ - TOMA

Nekad treba izići iz zone komfora da bi se pomaknule neke osobne granice

2

“TVOJE LIVE ZVUČI POZNATO” - JOKER UKRADI U SEDMOJ EPIZODI

Antonija Šola pomrsila planove Alenu Bičeviću

3

NA NOVOJ TV SVE JE SPREMNO ZA PRAĆENJE IZBORNOG DANA

Bogat program i prva procjena rezultata