Objavljeno 9. lipnja, 2015.
Poboljšanja su za novi Passat osme generacije vidljiva na svakom koraku. Veze s prošlim generacijama vidljive su tek po prepoznatljivom Passatovu genu i klasičnoj izvedbi, dok je sve ostalo – novo.
Možemo reći utoliko novo da je novi Passat polako zagazio i u višu klasu. Izgled, dojam, osjećaj za upravljačem - Volkswagen je ovaj put “pogodio u sridu”. Ravne linije oštrih rubova daju novom Passatu sportski, pomalo agresivan izgled, no i dalje je to u skladu s klasičnom notom koju Volkswagen njeguje kod svih svojih modela. Ako će netko pomisliti kako je novi Passat zapravo nadogradnja starog modela, odmah u startu ćemo reći da to nije. I dok zadnji kraj može malo “povući” na prethodni model, svaki drugi detalj, a posebno osjećaj za upravljačem je nov, drugačiji i – bolji.
Unutrašnjost
Iako je karavanske izvedbe uglavnom teško povezati sa sportskim karakterom (toga su lišene samo jurilice iz Audija), novi Volkswagen Passat djeluje najviše sportski do sada. Uska stakla na prtljažnom dijelu, bočna linija duž cijelog vozila, aluminijski naplatci, LED svjetla, agresivna prednja maska i oštre linije pun su pogodak i mamac pogleda prolaznika. Posebna priča su potpuna LED svjetla koja djeluje moćno.
Uspješna priča s vanjštine nastavljena je i na unutrašnjost. Ovdje pak Passat ostavlja najviše dojam svog odlaska u višu klasu. Naime, svaki materijal, svaki spoj i element djeluju premium i luksuzno. Počevši od elegantnih otvora za ventilaciju koji su dizajnom spojeni s ukrasnom letvicom po cijeloj dužini kokpita, potom analognog sata u sredini dijela s multimedijom koja je blago nakošena prema vozaču, pa sve do osvjetljenja koje pokazuje Passat u sasvim novom svjetlu.
Vrhunski TDI
Dok su prethodne generacije uglavnom bile osvijetljene plavom bojom, novi je Passat osvijetljen u bijeloj boji. No, nije ovdje riječ o pukom svjetlu u kabini. Naime, od ukrasnih letvica u vratima, prostora za noge, analognog sata, instrument-table - sve je skupa blago osvijetljeno i pruža sasvim novi osjećaj vožnji tijekom noći. Najbliže rečeno, osjećali smo se kao u automobilu najviše klase. Unutrašnjost je skladna i intuitivna te smo sigurni da ćete se vrlo brzo snaći u korištenju svih blagodati.
Iza oznake 2.0 TDI svima je znan izvrstan dizelski motor koji je u novom Passatu dorađen i sada raspolaže sa 150 KS. Oznaka BMT označava BlueMotion tehnologiju koja donosi manju potrošnju i onečišćenje okoliša uz zadržavanje svih dobrih strana u obliku performansi i užitka vožnje. Kod Passata to znači zadovoljavanje Euro 6 norme te tradicionalno nisku prosječnu potrošnju od kakvih pet litara za vrijeme našeg testiranja. Ovaj motor u novom Passatu čini nam se kao izvrsna kombinacija štedljivosti i performansi, a to je upravo ono što zasigurno svaki vozač želi.
Poslovan i obiteljski
Novi Passat uspio nas je osvojiti i potvrditi svoju titulu najpoželjnije poslovne, ali i obiteljske limuzine. Posebice u karavanskoj Variant izvedbi bit će zanimljiv kao obiteljsko vozilo. Smještaj putnika bit će komforan i za iznimno visoke putnike, a prtljažnik će ponuditi golemih od 650 do 1780 litara kapaciteta.
U Comfortline paketu i s nešto dodatne opreme, ponajprije u obliku LED dnevnih svjetala i ambijentalne rasvjete (za koje dajemo posebne preporuke), naš testni Passat se prodaje za nešto ispod 260.000 kuna. Međutim, spomenimo da novi Passat kreće s cijenom već od 187.000 kuna. Po nama ova cijena sasvim opravdava uložena sredstva. Želite li se uvjeriti u ono o čemu govorimo, provjerite i sami kao što smo i mi u nama najbližem Volkswagen salonu Remix u Osijeku.
Marin REŽIĆ
Mnoštvo opreme
Posebnu pozornost zaslužuje i multimedijski sustav koji je i centralni dio informacijskog dijela vozila. Osim multimedije, ovdje je moguće upravljati svim elementima vozila, poput ambijentalnog svjetla, informacijama o potrošnji, senzorima za parking (smještenima na prednjem i stražnjem dijelu vozila). Teško je nabrojiti čime će vas sve Passat ugodno iznenaditi, no nadamo se da smo uspjeli prenijeti sve ono što je na nas ostavilo poseban dojam.