Novosti
NA LJESTVICI CJENOVNE KONKURENTNOSTI TEK SMO 101. OD 141 ZEMLJE

Turistima smo opet skuplji od Grčke, Španjolske i Turske
Objavljeno 26. svibnja, 2015.

U ovu turističku sezonu Hrvatska je ušla skuplja od svojih najvećih konkurenata - Grčke, Španjolske i Turske. Ipak, iz sektora turizma uvjeravaju kako smo konkurentni, te da je sve pod kontrolom budući da su ove godine naši hotelijeri malo ranije krenuli s popustima. Zabrinjava međutim što smo prema analizi Svjetskog gospodarskog foruma na ljestvici cjenovne konkurentnosti ostalih usluga na 101. mjestu od 141 zemlje.

U usporedbi s glavnom konkurencijom, što se hotelskog smještaja tiče, dvojbe nema, nešto smo skuplji. Za dvokrevetnu sobu u hotelu s tri zvjezdice u Splitu za tjedan dana u lipnju izdvojit ćete u prosjeku 660 eura, na grčkom Rodosu 580 u španjolskoj Malagi u prosjeku 440 eura.

- Činjenica je isto tako da moramo voditi računa da konkurentnost nije isključivo samo cijena proizvoda, nego na nju utječu i drugi sadržaji kao što su blizina, dostupnost, vrsta proizvoda, ljepota prirode i sve ostalo što ipak u jednom velikom dijelu ide u našu korist - kaže predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija, Boris Žgomba te podsjeća da su Španjolska, Grčka i Turska puno veće od Hrvatske, i da samim time raspolažu s puno više hotela koje treba popuniti, pa su zato tamo cijene nešto niže. Ipak, naši su hotelijeri posljednjih godina u odnosu na konkurenciju često kasnili s popustima, pa su nam se, što zbog toga, a što zbog vremena, često događale srpanjske rupe. Ove su godine, čini se, naučili lekciju.

Da se pomno prati konkurencija, a samim time i provodi adekvatnija cjenovna politika kad je u pitanju smještaj, ističe direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić. Ipak, priznaje da bi cijene popratnih turističkih usluga mogle biti niže. “Cijene su neopravdano visoke. Ima prostora gdje se može dobiti poboljšanje. Nismo baš svuda u skladu s očekivanjima, ali to je najviše na odluci privatnog sektora", rekao je Ivičić. Media Servis

konkurentni smo

Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić ističe da je nužna veća senzibilnost privatnih ugostitelja. “Ukupno gledano imamo kvalitetan proizvod, konkurentni smo, a to potvrđuje i konstanti rast hrvatskog turizma posljednjih godina. Kada netko dobije doživljaj i ono zbog čega ide na odmor, onda vam to nije previše skupo. Mislim da nismo preskupa zemlja jer imamo goste koji se, 60 posto njih, vraćaju. Oni smatraju da u nas mogu dobiti vrijednost za novac. Ali kvalitetu moramo samo dizati", rekao je Ivičić.